رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 214097

ابتکار در مجلس مطرح کرد: رتبه 9 در انتشار گازهای گلخانه‌ای داریم

ساعت24-رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: اقتصاد و محیط زیست ما از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می‌برد و ما بیش از اروپا انرژی مصرف می‌کنیم.

معصومه ابتكار
معصومه ابتکار که برای بررسی لایحه موافقتنامه پاریس در مجلس حضور داشت، طی سخنانی اظهارکرد: بحث این لایحه جنبه ملی دارد؛ زیرا سال هاست که اقتصاد و محیط زیست کشور از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می‌برد و ما تا 9 برابر اروپا انرژی مصرف می‌کنیم، که نتیجه آن عوارضی مانند آلودگی هوا بوده است.

وی با بیان این‌که «ایران رتبه 9 در انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارد» گفت: ما براساس سیاست های کلی ابلاغی رهبری در اصلاح الگوی مصرف پیش می رویم و آن را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به این‌که «دولت برنامه اقتصاد کم کردن کربن را به تصویب رسانده است» گفت: برای کاهش شدت انرژی، کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا نیز برنامه هایی ارائه شده است و در این لایحه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته مساله گرد و غبار را هم به عنوان یک مساله زیست محیطی لحاظ کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: افزایش دما، خشکسالی و شرایط ویژه آب و هوایی در ایران یکی از نتایج تغییر اقلیم است و ما با پیوستن به این توافق می‌توانیم برای جبران خسارت ها، حفظ تالاب‌ها و جنگل‌ها اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که «ایران صد و ششمین کشور دنیاست که به این توافق می‌پیوندد» گفت: امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع خود و هم راستا با جامعه جهانی گام‌های خو بی را برای آینده کشور بردارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها