رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 256246

رندر جدید آیفون 8 مشابه آیفون 5 و مجهز به دوربین دوگانه عمودی است

شایعات و تصاویر شماتیک از آیفون 8 مجهز به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی که در دو هفته‌ی گذشته با طراحی‌های مختلف منتشر شده است، تصور اولیه‌ای از گوشی اپل در ذهن کاربران تداعی می‌کند. زومیت را همراهی کنید.

شرکت اپل در حال آزمودن نمونه‌ی اولیه‌ی چندین طراحی مختلف از آیفون است؛ اما دو مورد از این مدل‌ها روی فریم آلومینیومی، دوربین دوگانه‌ی عمودی و یک حفره‌ی مرموز که در زیر آرم شرکت اپل قرار دارد، متمرکز هستند.

حالا رندر جدیدی از آیفون ۸ در فضای مجازی منتشر شده است که از همان طراحی عمومی یادشده بهره می‌برد. اما این رندر، بخش پشت گوشی اپل و چهارچوب آن را به‌طور واضح نشان می‌دهد که می‌تواند دید شفاف‌تری از آیفون ۸ نهایی به کاربران بدهد. استفاده از این طراحی در آیفون جدید و انقلابی اپل دور از انتظار نیست. این رندر آیفون ۸ مطابق با طرح شماتیک قبلی فاش شده از آیفون جدید اپل است و به وسیله‌ی کاربر اینستاگرام، bro.king ساخته شده است.

مقاله مرتبط:

اطلاعات جدید از آیفون 8 منتشر شد؛ فریم فولادی، نمایشگر OLED مسطح و دوربین عمودی iSight

بدنه‌ی اصلی رندر از آلومینیوم نقره‌ای ساخته شده و برخلاف آیفون 6 و آیفون 7، دارای طراحی چهارگوش یادآور خانواده‌ی آیفون 5 اپل است. در رندر جدید جزئیاتی از اندازه‌ی ابعاد گوشی هوشمند آیفون ۸ قابل مشاهده نیست؛ با این حال، طبق تصویر شماتیک منتسب به آیفون ۸ که چند روز پیش در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده بود، این گوشی هوشمند با ارتفاع ۱۴۹.۵ میلی‌متر و عرض ۷۲.۵ میلی‌متر، اندکی بزرگ‌تر از آیفون ۷ با ارتفاع و عرض ۱۳۸.۳ میلی‌متر و ۶۷.۱ میلی‌متر است.

بر اساس همین شایعه، احتمالا آیفون ۸ مجهز به دوربین دوگانه‌ی عمودی خواهد بود که اپل درباره‌ی کیفیت برتر تصویر و قابلیت واقعیت افزوده‌ی آن در مراسم رسمی دهمین سالگرد معرفی آیفون صحبت خواهد کرد. به‌علاوه، وجود یک حفره‌ی دایره‌ای در زیر آرم اپل، بسیار جالب توجه است. بر اساس شایعات، حفره‌ی یادشده مربوط به حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی اپل است. احتمالا این رندر مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ای باشد که در صورت عدم موفقیت اپل برای یکپارچه کردن تاچ آیدی با صفحه نمایش آیفون ۸، آن را وارد مرحله‌ی تولید انبوه کند. با این حال احتمال این‌که حفره‌ی دایره‌ای مربوط به ماژول شارژ بی‌سیم القایی باشد، دور از انتظار نیست.

شایع شده است که آیفون ۸ اپل مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود. طبق آخرین اطلاعات منتشرشده، اپل به‌جای استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم دوربرد که هنوز قابلیت اطمینان کافی ندارد، از راهکار شارژ بی‌سیم القایی بهره خواهد برد.

همان‌طور که اشاره شد، اپل در حال آزمودن ۱۰ نمونه‌ی اولیه‌ی مختلف از آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLED است. علاوه بر نمونه‌ی موجود در این مطلب، قبلا هم تصویر دیگر منتسب به آیفون ۸ دارای بدنه‌ی شیشه‌ای، حاشیه‌ی ۴ میلی‌متری و مجهز به یک صفحه نمایش لبه به لبه‌ی OLED منتشر شده است. در این نمونه هیچ حسگر تاچ آیدی قابل مشاهده نیست؛ بنابراین، احتمالا رندر جدید، محصول نهایی اپل که قرار است در ماه شهریور (سپتامبر) رونمایی شود، نخواهد بود.

با گذشت زمان به تاریخی که شرکت اپل اقدام به نهایی کردن طراحی آیفون ۸ خواهد کرد، نزدیک می‌شویم. بنابراین باید منتظر تصاویر و افشاگری‌های جدیدی از آیفون بعدی باشیم که ایده‌ی دقیق‌تری از نوع طراحی آن به علاقه‌مندان می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها