رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 307125

تاثیر بادام در لاغری | فواید بادام برای سلامتی

بادام یکی از مقوی ترین خوراکی های طبیعی است که تمام خواص بادام در روغن آن نیز موجود است در این مطلب میخواهیم به برخی از این خواص اشاره کنیم

بادام
html>

بادام یک ماده مغذی کم کربوهیدرات و قابل هضم است که می تواند در آشپزی یا به صورت خوراکی همانطور که هست استفاده شود. بادام را می توان شور ، بدون نمک ، خام یا کباب کرد. آنها را می توان به کره بادام تبدیل کرد ، که به شیر بادام تبدیل شده یا به عنوان وعده غذایی باشد. بادام خام و کباب شده عاری از سدیم است که برای افرادی که سابقه فشار خون بالا دارند یا به دلایل دیگر به دنبال کاهش میزان سدیم خود هستند بسیار مهم است.

بادام ها در حالی که سالم هستند ، کالری بالایی دارند. مصرف بیش از حد کالری می تواند باعث افزایش وزن شود ، یک عامل خطر مستقل برای بیماری های مختلف از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی. بنابراین ، هنگام خوردن بادام ، شما باید کنترل انجام دهید.

ارزش غذایی

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA برای1 اونس (28 گرم) یا حدود 24 عدد بادام کامل غیر الکلی تهیه شده است.

کالری: 164 فیبر: 3.5 گرم
چربی: 14.2 گرم شکر: 1.2 گرم
سدیم: 0 میلی گرم پروتئین: 6 گرم
کربوهیدرات ها: 6.1 گرم


بادام منبع خوبی از فیبر است و نسبت به بسیاری از آجیل های دیگر دارای شاخص گلیسمی پایین است ، این گزینه را برای افرادی که در رژیم های کم کربوهیدرات قرار دارند انتخاب خوبی است.

چربی های موجود در بادام

بادام از غذاهای پرچرب است و حدود 22٪ از مقدار توصیه شده روزانه چربی را در هر اونس فراهم می کند. با این حال ، بیشتر چربی های موجود در بادام چربی اشباع نشده است که دارای خاصیت محافظ قلبی است.

پروتئین موجود در بادام

بادام منبع خوبی برای پروتئین وگان است و حاوی مقادیر کمی از تمام اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری است.

ریز مغذی های بادام

یک اونس بادام حاوی 37٪ از توصیه های روزانه ویتامین ای ، 8٪ از مقدار روزانه کلسیم توصیه شده و 6٪ از مقدار توصیه شده روزانه آهن است. ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند . کلسیم برای حفظ ساختار دندانها و استخوانها بسیار مهم است. آهن در تولید هورمونهای خاص و جذب اکسیژن به عضلات کمک می کند.

فواید سلامتی

طبق بررسی 29 مطالعه انجام شده در سال 2016 ، خوردن 28 گرم آجیل در روز ، به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی اشباع و کلسترول ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.. به دلیل دارا بودن چربی اشباع نشده ، کاهش فیبر و اثرات آنتی اکسیدانی ویتامین E موجب کاهش چربیهاست.

همچنین ممکن است به دلیل داروهای مغذی موجود در بادام به ویژه استرولهای گیاهی و فلاونوئیدها باشد که از نظر قلبی سالم هستند و فواید آنتی اکسیدانی دارند . برای به حداکثر رساندن این مواد مغذی ، از بادام خود با پوست لذت ببرید (فلاونوئیدها در آنجا متمرکز هستند). مصرف بادام همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول شما کمک کند.

بادام منبع غنی منگنز و منیزیم است. منگنز نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها ، اسیدهای آمینه و کلسترول دارد. منیزیم در بیش از 300 مسیر متابولیک ، از جمله تولید انرژی ، سنتز پروتئین ، سیگنالینگ سلولی و عملکردهای ساختاری مانند تشکیل استخوان نقش دارد. برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف منیزیم بیشتر با کاهش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

تاثیر بادام در لاغری

خواص مغز بادام برای لاغری

بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاهی در امریکا به نام دانشگاه پورودی،5 گروه از افراد مورد تحقیق قرار گرفتند.این 5 دسته شامل افرادی بودند که دسته اول اصلا بادام نخوردند ،دسته دوم بادام را به عنوان میان وعده صبحانه،دسته سوم به عتوان میان وعده ناهار،دسته چهارم در صبحانه و دسته آخر در ناهار 1.5 اونس بادام مصرف کردند.لازم به توضیح است که این افراد در معرض خطر دیابت نوه 2 بودند و شامل 137 نفر بودند. این 1.5 اونس بادام در قالب 3 قاشق غذاخوری بود که به صورت برشته و کم نمک مصرف شدو ویتامین و چربی اشباع نشده(چربی خوب) را در رژیم این افراد بالا برد.

با وجود اینکه این رژیم 250 کالری برای این افراد به همراه داشت،اما بعد از آژمایش که مدت 4 هفته طول کشید افراد هیچ گونه افزایش وزنی را تجربه نکردند.

این تحقیق و سایر بررسی ها و آزمایشات انجام شده بر روی افراد نشان دهنده این است که مصرف آجیل به اندازه علاوه بر اینکه وزن را افزایش نمی دهد باعث کاهش وزن می شود و نیز در ازبین بردن چربی شکم موثر می باشد.

خواص بادام برای پوست

علاوه بر اینکه بادام باعث کاهش وزن می شود،می تواند منبع خوب غذایی نیز باشد.دلیل این انتخاب بالا بودن ، آنتی اکسیدانها ، فیبر و پروتئین در بادام است.

کمک دیگری که بادام به افراد می کند ، کاهش یبوست است.خود کاهش یبوست به لاغری افراد کمک می کند.افرادی که دچار یبوست هستند به سختی می توانند وزن کم کنند.

یکی دیگر از میان وعده های مفید در کنار بادام می تواند پسته باشد.

باید توجه کرد که میان وعده ها را باید به اندازه خورد،درغیر اینصورت می تواند باعث افزایش وزن گردد.

حال باید بدانیم چه تعداد بادام مفید است.برای اینکه بادام مفید باشد و باعث چربی سوزی شود،باید روزی 30 عدد مصرف شود در 3 نوبت.10 عدد در صبحانه.10 عدد ناهار و 10 عدد شام.مصرف به این روش متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی به درستی انجام می گردد و می توانید خوردن بادام و لاغری شکم را کاملا درک نمایید.

از آنجاییکه بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است،باید دقت نمود که در مصرف آن زیاده روی نکرد.

یکی از دلایلی که باعث کاهش وزن با مصرف بادام می شود،این است که حس سیری به افراد دست می دهد و از افزایش اشتهای کاذب که باعث پرخوری می گردد جلوگیری می کند.همچنین پزشکان برای وعده های غذایی کودکان توصیه می نمایند به جای مصرف مواد پرچرب ،والدین از تنقلاتی مانند آجیل به مقدار کافی به آنها دهند تا کودک دچار افزایش وزن نگردد.

بادام سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

ویتامین E اصطلاح جمعی برای هشت ماده مختلف از گروه توکوفرول ها و توکوترینوها است. این مواد به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند . بسیاری از فرآیندهای متابولیک رادیکال های آزاد بالقوه مضر تولید می کنند که با استفاده از آنتی اکسیدان ها می توانند بی خطر باشند.

به این ترتیب ، ویتامین E از اسیدهای چرب اشباع نشده با ارزش موجود در سلول ها محافظت می کند. اثر محافظتی از سیستم ایمنی و عصبی ، از طریق عضلات تا شبکیه چشم چشم گسترش می یابد. همچنین شواهدی وجود دارد که ویتامین E اثر محافظتی در برابر بیماری های سیستم قلبی عروقی ، سرطان و آرتروز دارد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها