رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318482

خواص عناب | فواید عناب برای زنان باردار که نمیدانستید

عناب در خوراکی های ما ایرانیها جای کمتری دارد اما شاید بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نباشیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

عناب
html>

عناب میوه ای است که دارای خواص درمانی بیشماری است و می تواند به اشکال مختلف استفاده شود ، به خصوص به عنوان چای مخلوط شده با سایر ترکیبات.

عناب در نوع آب و هوایی که امروزه در بیشتر مناطق ایران وجود دارد ، رشد می کند. به آب زیادی احتیاج ندارد و در برابر خشکسالی مقاوم است. منشأ اصلی عناب در ایران استان خراسان جنوبی است ، هرچند که در استانهای دیگر مانند اصفهان نیز رشد می کند.

عناب یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی است. این میوه ابتدا به رنگ زرد ، سپس سبز می شود و در پاییز هنگام رسیدن ، قرمز می شود.

میوه عناب طعم خاصی دارد. این طعم بسیار منحصر به فرد می باشد به همین دلیل است که از این میوه برای تهیه غذا یا کلوچه عناب در کشورهای مختلف استفاده می شود.

با توجه به خواص دارویی آن ، عناب نیز به صورت چای استفاده می شود. در ایران بیشتر از نوع خشک آن استفاده می شود. البته اخیراً عده ای نیز از چای عناب استفاده کرده اند.

بهتر است از عناب خشک شده استفاده کنید نه تازه. براساس اطلاعات موجود در وب سایت پزشکان ایرانی ، عناب می تواند به بهبودی گلودرد کمک کند. این میوه همچنین اعصاب را آرام کرده و خون را تمیز می کند. عناب همچنین می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند.

این میوه به افزایش وزن کمک می کند ، قدرت عضلات را افزایش می دهد و استقامت را تقویت می کند. این امر به درمان بی اشتهایی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

عناب همچنین برای افرادی که آنفولانزا دارند ، به عنوان یک داروی ضد تب ومسکن تجویز می شود. نوشیدن چای عناب آسم و سفتی سینه را درمان می کند. همچنین برای درمان التهاب و مبتلایان به آبریزش بینی توصیه می شود. این میوه خون را غلیظ تر می کند ، بنابراین به افرادی که خون غلیظ دارند توصیه می شود از این میوه استفاده نکنند. برای دیابتی ها نیز خوب نیست.

روش های تهیه دمنوش عناب :

دانه های 10 تا 20 عناب را برداشته و عناب ها را درون یک قوری با آب داغ قرار دهید. سپس 15 دقیقه روی شعله بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را درون یک فنجان بریزید و چند قطره لیمو اضافه کنید.

روش دوم:

14 عناب را با 25 گرم تخم به مخلوط کنید ،به آنها 2 لیتر آب اضافه کنید و بگذارید تا در حال جوش باشد تا تخم به سختی شکسته شود و 1.5 لیتر آب باقی بماند. بعد از حل شدن مواد ، چای را بنوشید.

روش سوم:

عناب ، دارچین ، سیب و زعفران را در آب جوش قرار دهید. بعد از چند دقیقه ، نوشیدنی حاصل را در یک فنجان بریزید و آن را با نبات بنوشید.

علاوه بر روشهای فوق ، عناب را می توان در چای ساخته شده با مواد زیر نیز استفاده کرد:

عناب با چای سبز ، چای سفید ، هل واقعی و دارچین

عناب به همراه چای سیاه ، کاسنی مقطر و کمی گلاب

عناب به همراه چای قرمز یا چای ترش با تکه های توت فرنگی

خواص عناب

عناب میوه ای به رنگ قرمز و به شکل بیضی می باشد.این میوه علاوه بر خاصیت های تغذیه ای که دارد دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری نیز هست.در شرق آسیا آن را خرمای قرمز یا خرمای هندی هم می نامند چرا که مانند خرما شیرین است و علاوه بر آن هسته ای به شکل خرما هم دارد.

میوه عناب منبع غنی از ویتامین ث،پروتئین و کربوهیدرات است و مقدار قابل توجهی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر،آهن، کاروتن،تیامین،نیاسین،ریبوفلاوین و فلور می باشد.

طبع عناب کمی سرد است.این میوه دارای خاصیت ضد سرطانی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان جلوگیری می نماید

خواص عناب
عناب معجزه سلامتی

خواص عناب برای پوست

همانطور که گفته شد عناب حاوی آنتی اکسیدان است و به سبب داشتن همین آنتی اکسیدان باعث کاهش روند پیری پوست می گردد

عناب با تصفیه ی خون سموم را از بدن دفع کرده و باعث روشن شدن پوست می گردد

از جوشانده عناب به همراه شکر برای از بین بردن خارش پوست استفاده می گردد

خوردن روزانه چند دانه عناب باعث از بین رفتن گال یا جرب می گردد

عصاره ی این میوه پرخاصیت سبب کاهش و رفع چین و چروک ها،خشکی و قرمزی و بهبود آفتاب سوختگی می گردد

مغز عناب به دلیل داشتن اسید آمینه باعث تسریع در درمان سوختگی و بریدگی ها می گردد

گرد ریشه خشک شده عناب را بر روی زخم های کهنه برای درمان آن ها بپاشید.

خواص عناب برای کبد و کلیه

عناب برای سلامتی وتقویت کلیه ها و کبد تاثیر گذار و مفید می باشد.

استفاده از عناب باعث کاهش آنزیم های کبدی میشود که نشانگر آسیب های بافتی هستند.

عناب در برابر بیماری های کبدی اثر محافظتی دارند و برای درمان کبد چرب نیز از آن استفاده می گردد

خواص عناب برای سرما خوردگی

استفاده از جوشانده عناب در طب سنتی برای رفع سرفه و گلو درد بسیار توصیه می گردد.همانطور که بیان شد این میوه دارای ویتامین آ و ث است به همین دلیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای جلوگیری از سرما خوردگی مفید است.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی و خشکی سینه و سرفه میتوانید از عناب برای درمان آن استفاده کنید.

عناب دارای لعاب است و به همین دلیل برای درمان سرفه های خشک موثر است.

جوشانده عناب باعث رفع گرفتگی صدا می شود و همچنین درمان خوبی برای آسم و تنگی نفس است.

خواص عناب برای زنان باردار

مصرف عناب در رشد عمومی و سلامت جنین بسیار تاثیر گذار است.علاوه بر آن خاصیت های دیگری نیز برای خانم های باردار دارد.

از مهم ترین مشکلات دوران بارداری داشتن اضطراب و نا آرامی است که اثرات بدی به همرا دارد.استفاده از عناب در دوران بارداری سبب کاهش استرس و اضطراب شده و با خاصیت خواب آور بودن خود تاثیر مهمی در حفظ آرامش خانم های باردار دارد.

از مشکلات شایع دیگر دوران بارداری تهوع و استفراغ است که عناب از آن ها نیز پیشگیری می کند.هم چنین استفاده از آن سبب کاهش درد های شکمی می گردد

این میوه از جمله مواد انرژی زا است که در دوران بارداری که بدن مادر دچار ضعف و بی حالی می شود با تولید و تقویت انرژی در بدن او سبب پیشگیری از بیحالی و ضعف می گردد

خواص عناب برای کاهش وزن

برگ عناب از جمله گیاهانی است که در کاهش وزن موثر است و برای کاهش وزن می توانید از آن استفاده کنید.توجه کنید که خود عناب نه تنها در کاهش وزن تاثیر ندارد بلکه سبب اضافه وزن نیز می گردد.

خواص عناب برای دندان

عناب باعث مقاومت دندان ها در برابر پوسیدگی می شود.هم چنین برای از بین بردن دندان درد نیز از آن استفاده می کنند.به این منظور کافی است سائیده شده آن را بر روی دندان مورد نظر بگذارید.

اثرات مفید عناب بر بدن

عناب بر کل ارگانیسم بدن اثر سم زدایی ، ادرار آور ، تقویت کننده ، تقویت کننده ، از دست دادن آب ، خلط آور ، تسکین دهنده ، آرام بخش و خلط آور دارد.

با مصرف آن می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد ، التهاب را تسکین داد ، مجاری تنفسی نرم شده و از بلغم پاکسازی می شود ، سرماخوردگی با سرعت بیشتری بهبود می یابد و مشکلات هضم غذا از بین می رود. به طور کلی ، می توان کل بدن را احیا کرد ، گردش خون فعال شده و سیستم دفاعی انسان تفویت می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها