رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311458

خواص چای ترش | فواید معجزه آسای چای ترش برای لاغری

چای ترش یکی از گیاهان کمتر شناخته شده است که به تازگی فواید آن برای لاغری برای ما روشن شده است در این مطلب برخی از این فواید را برا شما گرد آوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

چای ترش
چای هیبیسکوس (که گاهی اوقات به آن "چای ترش" نیز می گویند) یکی از آن چای های جالب و جذاب است که در لیست نوشیدنی هایی برای نگهداری در خانه بسیار زیاد است ، مانند چای سبز کاکائو و .... این امر به این دلیل است که فواید چای هیبیسکوس بسیار زیاد است - براساس مقاله ای که در سال 2012 منتشر شده است در مجله Journal of Experimental Pharmacology در سال 2012 ، مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی ، آن را به عنوان "عامل درمانی" در شمار آورد.

چای ترش چیست؟ چای هیبیسکوس که با نام Agua de Jamaica نیز شناخته می شود و با نام علمی آن Hibiscus sabdariffa با جوشاندن قسمت هایی از گیاه گیاه هیبیسک تهیه می شود. این چای به رنگ قرمز یا قرمز مبهم است و طعم ترش دارد. این نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است و اغلب از آن به عنوان یک چای دارویی استفاده می شود. گلهای گیاه هیبیسکوس دارای نامهای مختلفی است و در بعضی مناطق به "روزله" معروف است. این گیاه در سراسر جهان در مورد چای نوشیدنی بسیار گسترده در حال مصرف است و بسته به ترجیح شما می توان آن را گرم یا سرد مصرف کرد.

چای Hibiscus

چای هیبیسکوس به طور طبیعی کالری کمی دارد و فاقد کافئین است. مطابق با بانک اطلاعاتی مواد مغذی USDA ، این ماده از مواد معدنی خوبی از جمله کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی برخوردار است. همچنین حاوی ویتامین های B مانند نیاسین و اسیدفولیک است. این چای منبع خوبی از آنتوسیانین ها است و این باعث می شود آن را برای مدیریت فشار خون بالا ، سرماخوردگی و عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) مفید بدانیم.

شناخته شده ترین فواید چای ترش توانایی آن در کاهش فشار خون بالا است که در چندین مطالعه علمی به آن اشاره شده است.
به احتمال زیاد ممکن است به کاهش تری گلیسیرید ، کلسترول و قند خون بالا و همچنین در مدیریت وزن سالم و جلوگیری از بیماری کبد نیز کمک کند.
از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، عصاره هایابیبوس به دلیل اثرات آنها بر سرطان مورد مطالعه قرار گرفته و در آزمایشگاه به این نتیجه رسیدند که باعث مرگ سلولی در لوسمی و سلولهای سرطانی معده می شود.
همچنین چای ترش به دلیل تأثیرات احتمالی آن بر افسردگی ، MRSA و سنگ کلیه مورد مطالعه قرار گرفته است.
در دوزهای بسیار زیاد ، می تواند برای کبد سمی باشد.
زنان باردار هیچگاه نباید محصولات هیبیسکوس ، از جمله چای را مصرف کنند ، زیرا می توانند باعث زایمان زودرس شوند.
چای هیبیسکوس با برخی داروها تداخل دارد ، بنابراین در صورت مصرف هر نوع داروی تجویز شده ، قبل از نوشیدن چای هیبیسکوس با پزشک خود مشورت کنید.

زمان مصرف چای ترش

زمان مصرف چای ترش

این چای را گرم یا سرد به همراه قند یا به صورت رژیمی و بدون قند مصرف می نمایند.

اشخاص دیابتی و دچار فشار و چربی خون بالا میتوانند روزانه یک یا دو نوبت از چای خود را چای ترش بنوشند.نحوه مصرف این چای به این صورت است که 5 گرم از برگ های چای قرمز را درون فنجا ن انداخته و پس از ریختن آب جوش سرپوشی را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید تا دم بکشد و در نهایت آن را صاف کرده و میل نمایید.

چای ترش و فشارخون

چای ترش سبب عملکرد بهتر قلب می گردد .چای ترش دارای آنتی اکسیدان هایی است که طبق تحقیقات دانشگاه تافتس فشار خون را 10 درصد میلی لیتر جیوه کاهش میدهد.به علاوه این چای ب علت ادرار آور بودن تولید اوره میکند که این امر خود سبب کاهش فشار خون است. نتیجه ی چای ترش بر روی فشار خون را میتوان ژس از سه وعده استفاده کردن از آن در طول یک هفته مشاهده نمود.

در مقابل بیماری های عروقی از بدن محاظت می نماید. همچنین آنتی اکسیدان ها باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) می گردند.

چای ترش برای اعصاب

ویتامین ها و مواد معدنی ای همچون فلونوئید ها که برای درمان افسردگی نیاز است در چای ترش وجود دارد.چای ترش باعث آرام شدن ذهن و اعصاب و کاهش اضطراب می گردد.

چای ترش و لاغری

چای ترش در کاهش وزن بسیار مؤثر است.افرادی که قند و کربوهیدرات زیادی مصرف کرده و دچار اضافه وزن هستند میتوانند با مصرف چای ترش میزان جذب نشاسته و قند را در بدن خود کاهش بدهند

خواص چای ترش

چای ترش و سرطان

پروتوکاتکویک نوعی آنتی اکسیدانمی باشد که توانایی مبارزه با تومور های سرطانی را دارد و چای سبز دارای این ماده است.این آنتی اکسیدان ها طی انجام فرآیندهای خزان یاخته ای، روند رشد تومور ها و سلول های سرطانی را کاسته و سرعت مرگ برنامه ریزی شده ی سلول ها را کند تر میکنند.

فرایند های خزان یاخته ای فرایند هایی هستند که سلول های آسیب دیده در طی آن برای جلوگیری از آسیب دیدن بدن خود را نابود می کنند.

چای ترش بر طرف کننده ی درد و نشانه های آزار دهنده قاعدگی

چای ترش با کنترل و متعادل ساختن هورمون در خانم ها علائم اذیت کننده ای مانند تغییر خلق،درد های شکمی و اضطراب و افسردگی دوران قاعدگی را کم می کند.

فواید چای ترش از نظر علمی

فشار خون بالا

مطالعه 2010 در مجله تغذیه منتشر شده پیدا شده است که مصرف چای هر نوع گیان یا بوته یا درخت از جنس بامیه از خانواده پنیر کیان سبب کاهش فشار خون در افراد در معرض خطر فشار خون بالا و کسانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند می شود.با این طی آزمایشی که طورت گرفته تعدادی از شرکت کنندگان در آزمایش به مدت 6 هفته روزانه سه وعده 8 اونس چای ترش یا یک نوشیدنی دارونما مصرف کردند. کسانی که چای ترش نوشیدند ، در مقایسه با کسانی که نوشیدنی دارونما مصرف کردند ، فشار خون سیستولیک آنها کاهش قابل توجهی کرد .

یک متاآنالیز از مطالعات منتشر شده در سال 2015 ، نشان داد که نوشیدن چای گیاه ترش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

کلسترول

تحقیقی که در سال 2011 منتشر شد ، نتایج مصرف گیاه هیبیسکوس(چای ترش) در مقابل چای سیاه را بر روی سطح کلسترول مقایسه کرد.

90 فرد مبتلا به فشار خون بالا یا دو بار در روز و به مدت 15 روز چای سیاه مصرف کردند.

بعد از 30 روز ، هیچ یک از دو گروه تغییرات معنی داری در میزان کلسترول LDL یا "بد" آنها نداشت. با این حال ، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در میزان کلسترول کل و HDL یا "خوب" خود داشتند.

با این حال ، مطالعات دیگر نتایج مختلفی را نشان داده اند. در یک بررسی که در سال 2013 منتشر شد ، مشخص شد که نوشیدن چای ترش میزان کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد.

مطالعات دیگر ، از جمله بازبینی تعدادی آزمایشات بالینی در سال 2014 ، نشان داد که مصرف چای یا عصاره گیاه گلیس باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید می شود.

برای بررسی تأثیر مصرف چای ترش بر سطح کلسترول هنوز به مطالعات با کیفیت بهتر نیاز است.

کاهش وزن

برخی از مطالعات اثرات مثبتی را هنگام بررسی تأثیر چای ترش غلیظ بر کنترل وزن بدن نشان داده اند .

یک گزارش نشان داد که چای ترش منجر به کاهش شاخص توده بدن ( BMI ) ، وزن بدن ، چربی بدن و نسبت ران به کمر می شود.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که چای ترش منجر به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در جمعیت مکزیک می شود. این می تواند منجر به کاهش خطر چاقی شود .

با این حال ، لازم به ذکر است که در این مطالعات از دوزهای غلیظ استفاده شده است و برای تأیید کامل مزایای آن تحقیقات بیشتری لازم است.

عوارض چای ترش

چای ترش به سبب کاهش دادن فشار خون به افراد دارای فشار خون پایین توصیه نمی گردد.

توصیه می گردد خانم های باردار از خوردن آن اجتناب نمایند.

برخی از افراد پس از خوردن چای ترش دچار حساسیت هایی همانند قرمزی چشم یا تب می گردند که به این افراد چای ترش میل نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها