رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318819

خواص به | خواص معجزه آسای به برای معده و لاغری

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص به تاکنون برای ما روشن کرده است که به برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

html>

به، (Cydonia oblonga) ، درخت کوچک یا درختچه ای از خانواده گل رز (Rosaceae) است که به علت میوه خوراکی خود رشد کرده است. به تنها عضو جنس Cydonia است و بومی ایران ، ترکیه و احتمالاً یونان و شبه جزیره کریمه است. این میوه دارای عطر و بوی قوی است و در حالت خام قابض است ، اما ماده ای عالی برای حفظ مواد غذایی محسوب می شود. گوشت هنگام پختن رنگ صورتی به خود می گیرد و به ژله ها و مواد غذایی رنگی جذاب می بخشد.

Cydonia oblonga درخت میوه ای است که از 8 تا 15 متر رشد می کند ، دارای برگهای بیضی شکل ، کاملاً متراکم سفید ریز است. میوه ها بزرگ ، زرد و گلابی شکل هستند و گل ها به رنگ صورتی بزرگ است. گلدهی از آوریل تا مه انجام می شود و برداشت از اکتبر تا نوامبر انجام می شود.

به حاوی مواد:

تانن ها ویتامین C
مخاط (22٪) آمیگدالین
اسید مالیک امولسین
کربوهیدرات ها نشاسته
پکتین سییدونین
اسانس پنتوسان ها (آرابینوز ، زایلو)

کل گیاه دارای خاصیت قابض (میوه) ، ضد التهابی ، نرم کننده و ملین (دانه) است. از این ماده برای معالجه اسهال ، دیسترس ، یبوست ، گاستریت و انتریت استفاده می شود. تزریق گیاهان ضد خونریزی ، اسهال ، استفراغ و التهاب مزمن دهان توصیه می شود. از این ماده خارجی برای درمان سوختگی ، خشکی پوست و درد چشم استفاده می شود.

روشهای مصرف:

مرحله اول:

از برگهای خشک شده به در یک فنجان آب جوشانده ، سه بار در روز به صورت قابض و ضد التهابی تجویز می شود. از آن به صورت خارجی یا به عنوان مواد خامه ای یا به عنوان ماده ای در کرم ها و لوسیون ها برای درمان سوختگی یا خشکی پوست استفاده می شود.


هشدار: استفاده از داروهای گیاهی بدون مراجعه به پزشک یا داروساز توصیه نمی شود. موادی که در آنها وجود دارد ممکن است با داروهای مشترکی که بیمار در حال حاضر مصرف می کند ، در تعامل باشد ، بنابراین اثر درمانی آنها را از بین می برد یا باعث ایجاد سمیت می شود. آنها همچنین ممکن است عملکردهای حیاتی بدن را تضعیف کنند و در نتیجه بیمار را در معرض افزایش عوارض و شرایط تهدید کننده زندگی قرار دهند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مربای به

خواص به

به نوعی میوه معطر از خانواده گلسرخیان می باشد.شباهت این میوه به گلابی و سیب به علت وجود آن ها در تیره گلسرخیان است.این میوه ی زرد رنگ میوه ی فصلی پاییز و زمستان است و به صورت خام یا پخته شده مصرف می گردد.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با خواص به آشنا گردید.

خواص به برای معده

به درمانی کارآمد برای رفع تهوع صبحگاهی است.ترکیب این میوه و استفاده از آن به درمان اسعال،کولیت و عفونت های روده کمک می نماید.به علاوه در به فنول هایی وجود دارد که این فنول ها در تسکین درد معده موثر است.توصیه می گردد. افراد مبتلا به زخم معده از دمنوش این میوه استفاده کنند تا با آرام کردن و تسکین دستگاه گوارش خود و کم کردم التهاب آن به درمان زخم معده خود کمک نمایند.

خواص ضد سرطانی به

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به سبب داشتن همین خاصیت آنتی اکسیدانی قابلیت مبارزه با رادیکال های آزاد و از بین بردن سلول های سرطانی را دارد.همچنین در گوشت به دانه هایی به نام تانن وجود دارد.تانن به وسیله ی اتصال به سموم و مواد شیمیایی درمقابل سرطان از غشاهای مخاطی بدن حفاظت می نماید.

خواص به در بارداری

بوئیدن به به دلیل خاصیت از بین بردن تهوع و استفراغ به خانم های باردار بسیار توصیه می شود.علاوه بر این سبب تقویت رحم و جلوگیری از سقط جنین میشود.هم چنین خوردن آن باعث زیبا تر شدن فرزندتان می گردد.

خواص ضد التهابی به

میوه به سرشار از ویتامین ث می باشد که حدود 25% از نیاز بدن در هر روز را تامین می کند. ویتامین ث موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود التهاب می شود.به علاوه دارای خواص ضد آلرژی است و از دانه های آن برای درمان التهاب و تورم پوست استفاده می شود.از به برای تولید محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند نیز استفاده می گردد.

خواص ضد ویروسی به

بر ساس بررسی های انجام شده بر روی به این میوه گفته شده است که دارای خاصیت ضد ویروسی است.فنولیک اسید موجود در آن از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری می کند و آنتی اکسیدان های موجود در آن از ابتلا به انواع بیماری های ویروسی پیشگیری می نماید.

خواص به برای کم خونی

ویتامین ث از مهم ترین ترکیبات موجود در به است که در حفظ سلامتی نقش زیادی دارد.این ویتامین باعث جذب آهن مواد غذایی در خون شده و از کم خونی های به علت فقر آهن جلوگیری نماید.

خواص به برای لاغری

به دارای مقدار زیادی فیبر با کالری کم است.از این میوه به دلیل داشتن چربی،کلسترول و و سدیم پایین برای کاهش وزن استفاده می گردد.

خواص به برای فشار و کلسترول خون

استفاده از به سبب پایین آمدن و کاهش کلسترول بد خون میشود و کمک بسیاری به سلامت قلب می کند.هم چنین به سبب داشتن پتاسیم فشار خون را کنترل کرده و از افزایش آن جلوگیری می نماید.

خواص به در طب سنتی

با توجه به گفته های پزشکان سنتی خوردن و هم چنین بوییدن میوه به باعث افزایش شادی و نشاط می گردد.

به شیرین دارای طبع گرم و خشک می باشد که باعث نشاط و تقویت قلب و مغز می گردد..اما به ترش دارای طبع سرد و خشک است و برای رفع تشنگی و بند آوردن استفراغ استفاده می شود.به ترش مسهل نیز هست.

مصرف به باعث تقویت معده شده و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

این میوه خاصیت ادرار آوری داشته و خونریزی را نیز بند می آورد.

به نرم کننده ی سینه است و برای تنگی نفس و درمان آن نیز استفاده می گردد..

خواص به برای سلامت قلب و تنطیم فشار خون

میوه به از سلامت قلب و عروق محافظت میکند، آنتی اکسیدان های موجود در میوه به، قلب را در برابر بیماری هایی مانند انسداد عروق قلب محافظت میکند.
تنظیم فشار خون، یکی دیگر از خواص میوه به است. به سرشار از پتاسیم است که باعث شل شدن عروق و تنظیم انقباضات عروق میشود و در نتیجه باعث بهبود جریان خون در رگ ها و تنظیم فشار خون میشود.
میوه به چربی خون را تنظیم کرده و با بهبود سطح چربی در خون، از بروز بسیاری از بیماری های قلبی-عروقی نظیرسکته قلبی، نارسایی احتناقی قلب و .. جلوگیری میکند.
ویتامین B موجود در میوه به، باعث آرامش اعصاب میشود و به تقویت قلب کمک میکند.
محتوای فنولی و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه، با رادیکال های آزاد بدن می جنگد و در نتیجه روند پیری را کند میکند و از بیماری های قلبی-عروقی و سکته مغزی پیشگیری میکند.


خواص به برای رفع گرفتگی در عروق قلب

ترکیبات موجود در برگ به، برای تقویت سیستم قلب و عروق بسیار مفید هستند.
مصرف روزانه یک لیوان جوشانده برگ به، به مدت 20 روز، منجر به رفع گرفنگی رگ ها و عروق قلب میشود و گرفتگی عروق کرونر را از بین میبرد.
مصرف جوشانده برگ به، به کاهش فشار خون و کلسترول و همچنین پیشگیری از ایجاد لخته های خونی، کمک میکند.
پتاسیم موجود در این میوه، منجر به تنظیم فشار خون میشود و انتقال مایعات بدن را تسهیل میبخشد. پتاسیم یکی مهم ترین و ضروری ترین مواد معدنی بدن است. پتاسیم می تواند رگ های خونی و شریان ها را شل کند و باعث کاهش فشار و گرفتگی سیستم قلبی-عروقی می شود. بنابراین میتوان گفت که پتاسیم موجود در به، ریسک ابتلا به بیماری های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته را کاهش میدهد.


خواص چای به برای قلب

چای به از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و به تقویت قلب کمک میکند. همچنین از ایجاد مشکلات جدی تر در بیماران قلبی جلوگیری میکند.

خواص به برای بهبود گردش خون

میوه به سرشار از مواد معدنی نظیر آهن، مس و روی است که با تولید گلبول های قرمز خون، گردش خون را در سراسر بدن بهبود میبخشد.


دانه به برای تقویت قلب:

دانه های قهوه ای رنگی داخل میوه به وجود دارد که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.
قلب یکی از اعضای حیاتی بدن انسان است و نقش مهمی را در بدن ایفا میکند، در نتیجه ضعف و نارسایی قلب منجر به بروز بیماری های دیگر می شود.
داروی تقویت قلب(به دانه) برای تقویت قلب و درمان بیماری های ناشی از ضعف قلب بسیار موثر است.

دیگر خواص به

از قبل در دوران باستان این میوه به عنوان یک میوه دارویی و نمادین شناخته می شد. مواد تشکیل دهنده آن با مواد سیب یا گلابی هم تراز است و حتی تا حدی از آنها بیشتر است. هیرونیموس بوک (1539 میلادی) آن را "داروخانه ثروتمندان و فقرا" خواند. ما همچنین میوه هایی پرورش می دهیم که دارای تفاله خوب و طعم خام مطبوعی هستند ، به عنوان مثال برش های نازک یا گوه هایی از انواع مانند "Cydora" ، "Cydopom" ، "Krymska" و "Limon Ayvasi". می توانید آنها را شیرین فرآوری کنید ، به عنوان مثال خیسانده آنها را در عسل خشک کنید یا ژله های میوه ای ریز ، مربا ، کمپوت ، شیرینی جات، کیک ، غذاهای جانبی گوشت ، عرقیات معطر ، براندی ، آب میوه ، شراب ، سرکه و غیره درست کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص دانه و برگ میوه به

خواص به برای کم خونی

پیشنهاد می شود بخوانید : موارد مصرف به در طب سنتی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها