رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318889

خواص رازیانه | معجزه رازیانه برای اختلال قاعدگی زنان

رازیانه به تازگی مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفته است که بر روی خواص آن مطالعه میکنند در این مطلب هر آنچه باید در خصوص خواص رازیانه بدانید را برای شما آماده کردیم

طریقه مصرف عرق رازیانه برای چاقی
html>

رازیانه

رازیانه نوعی گیاه دارویی معطر است.این گیاه دارای طبع گرم و خشک است و در طب سنتی آن را گیاه ضد بلغم می نامند.این گیاه به دلیل ذاشتن طبع گرم مسهل است و بهتر است آن را با ماده ای مصرف کنید که گرمی آن را بگیرد.برای گرفتن حرارت این گیاه سکنجبین و عسل را به شما پیشنهاد می کنم.

از بذر،ریشه و برگ این گیاه می توان استفاده کرد.در ادامه با مهم ترین خواص رازیانه و استفاده از آن آشنا خواهید شد.

خواص رازیانه

خواص رازیانه

رازیانه اشتها آور و برای بدن مقوی است

این گیاه نفخ و باد معده را از بین برده و بر طرف می کند

این گیاه قاعده آور است

جوشانده گیاه رازیانه مسهل و ملین می باشد

مصرف این گیاه باعث رفع حالت تهوع می شود

از دم کرده رازیانه برای درمان آسم،تنگی نفس و سرفه استفاده می کنند به این منظور نیز باید روزانه سه فنجان از آن بنوشید

از ترکیب رازیانه با زیره سبز برای از بین بردن اسهال استفاده می شود

رازیانه باعث فغال شدن مغز می شود

استفاده از رازیانه باعث بر طرف شدن درد مفاصل می شود.

زاطیانه مو و پوست سر را تقویت می کند

این گیاه باعث تقویت حافظه و هم چنین آرامش اعصاب می شود.

خواص رازیانه برای زنان

رازیانه به علت داشتن خواص هورمونی برای بیشتر خانم ها تجویز می شود.در ترکیب رازیانه،استروژن که نوعی هورمون زنانه است بسیار یافت می شود.به همین سبب شیر را افزایش می دهد و برای قطع قاعدگی بهترین درمان است.رازیانه دارای خواص ضد چاقی است و علائم یائسگی مانند گر گرفتگی را رفع می کند.همچنین اگر آن را به همراه گل گاو زبان مصرف کنید دارویی قاعده آور می شود.

خواص رازیانه برای مو های زائد

استفاده از رازیانه به صورت ضماد برای از بین بردن مو های زائد راه حل مناسبی است.به این منظور باید بذر پودر کنید و آن را با یک روغن(مانند روغن بادام یا زیتون)ترکیب کنید و سپس مانند ماسک از آن استفاده کرده و روی صورت خود بگذارید.این ماسک غلاوه بر رفع مو ها شفافیت ویژه ای به پوست شما خواهد بخشید.

خواص رازیانه برای پوست

رازیانه دارای خواص بی نظیری برای پوست دارد.تمامی اجزای گیاه رازیانه دارای ویتامین های ب و ث هستند که باعث سنتز کلاژن و جوانی میشوند.

در بسیاری از نقاط دنیا از گیاه معطر رازیانه برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

از عرق رازیانه نیز برای طراوت پوست و از بین بردن چین و چروک های آن استفاده می شود.

خواص ضد سرطانی رازیانه

خواص ضد سرطانی رازیانه

رازیانه حاوی ماده ی ضد التهاب آنتول است.این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد و در پیشگیری از سرطان ها به ویژه سرطان سینه مؤثر است.به علاوه فیبر موجود در رازیانه از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

رازیانه و تقویت دید

از مهمترین خواص رازیانه که باید به آن اشاره کرد خاصیت آن برای تقویت دید است.رازیانه از چشم در مقابل پیری چشم و التهابات چشمی محافظت می کند.به علاوه از رازیانه برای درمان شب کوری و التهابات پلک نیز استفاده می شود.

خواص رازیانه برای پوکی استخوان

رازیانه به دلیل داشتن مواد مغزی همچون:

آهن کلسیم
فسفر ویتامین کا
منیزیم منگنز

باعث حفظ استخوان ها و جلوگیری از پیری آن ها می شود.

روش مصرف رازیانه در بانوان و زمان مناسب استفاده از آن:

برای تهیه دمنوش رازیانه دانه های آن را با آب شستشو دهید و در یک لیوان آب جوش بریزید یک بشقاب روی لیوان به عنوان در قرار دهید و ده دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد بعد از آن از صافی بگذرانید و با عسل میل نمائید.

بانوان گرامی که شیرده هستند و به نوزادشان از شیر خودشان می دهند اگر دچار زخم یا عفونت نوک پستان گشتید یک پارچه نخی را در چای رازیانه یا دمنوش رازیانه قرار دهید و آن را برای سه بار در طول روز روی نوک پستان قرار دهید.

همچنین اگر شیر مادر کم است برای ازدیاد شیر مادر روزی یک فنجان دمنوش رازیانه میل گردد البته حتما این موضوع را با پزشک تان در میان بگذارید.

به جهت افزایش بینایی و معالجع عفونت در چشم ها با یک پنبه تمیز که در چای رازیانه قرار داده اید روی چشم ها بکشید این کار را برای ده دقیقه ادامه دهید.

به جهت راحت تر شدن هضم غذا و مشکلات گوارشی بهتر است بعد از سرو غذا به خصوص بعد از شام از دمنوش رازیانه استفاده نمائید.

دیگر کاربردهای مفید رازیانه


نواحی اطراف مدیترانه و آسیای غربی محل زندگی رازیانه است. در دوران قرون وسطی ، این گیاه در باغ های صومعه پرورش داده می شد و ارزش آن در درجه اول به عنوان یک گیاه دارویی بود .روغن اساسی رازیانه (با موادی مانند آنتول ، منتول و رازیانه) دلیل طعم شدید آنیسون است. آنها در برخی از شکایات دستگاه گوارش مانند نفخ شکم تأثیر مثبت دارند . بنابراین رازیانه نیز یک گیاه دارویی محسوب می شود. همچنین ویتامین C و آهن حاوی رازیانه. مورد دوم ، از جمله موارد دیگر ، برای تشکیل خون مورد نیاز است. علاوه بر این ، به عنوان مثال ، پروویتامین A و پتاسیم نیز در رازیانه وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها