رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 338623

طرز تهیه ی کرپ صبحانه | نحوه تهیه ی کرپ گوشت و مرغ

کرپ صبحانه یک غذای فرانسوی لذیذ است که میتواند به عنوان یک غذای سبک در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت کرپ صبحانه همراهی می کنیم.

کرپ
html>

شاید به نظر برسد که درست کردن این غذای فرانسوی کار سختی است اما مطمئن باشید پس از یکبار درست کردن آن نظرتان کاملا عوض میشود

این غذای ساده و خوشمزه انتخاب بسیاری مناسبی براز افرادی که از تنوع در وعده های غذاییشان لذت میبرند میباشد

سرو کردن کرپ با مواد شیرین مثل شکلات، مربا، نوتلا و .. انتخاب خیلی خوبی برای صبحانه و با مواد نمکی مثل گوشت و مرغ و ژامبون و... انتخاب جالبی برای وعده های ناهار یا شام میباشد.

در اینجا میتوانید اموزش قدم به قدم انواع کرپ را مطالعه کنید.

مواد لازم جت تهیه ی کرپ صبحانه:

شیر، 2 پیمانه

آرد سفید ، یک پیمانه

تخم مرع، یک عدد

شکر، یک قاشق غذاخوری

وانیل به اندازه ی نوک قاشق مربا خوری

نمک هم به اندازه ی نوک قاش مربا خوری

و کمی هم کره

طرز تهیه ی کرپ صبحانه:

شیر و تخم مرغ و شکر را با استفاده از هم زن برقی به خوبی هم میزنیم.سپس وانیل و نمک را به مایع اضافه میکنیم. حالا آرد را کم کم به مایع اضافه می کنیم تا مایع به دست آمده یک دست باشد.اصلا نگران شل بودن مایع کرپ نباشید چون مایع کرپ باید شل شل باشد.(برای درست کردن کرپ حتما از ماهیتابه ی نچسب استفاده کنید.)

حالا در یک ماهیتابه نچسب، مقداری کره ریخته و کف آنرا چرب می کنیم. با استفاده از ملاقه . مقداری از مایع را کف ماهیتابه رخته و بعد آنرا تکان میدهیم تا مواد کاملا کف ماهیتابه پخش شوند.توجه داشته باشید که هر چه قدر ضخامت کرپ کمتر باشد کرپ لذیذ تر است.

حالا یک الی دو دقیقه صبر می کنیم تا کرپ خودشو بگیره .به خاطر نازک بودن کرپ، حرارت زیر ماهیتابه نباید خیلی کم باشد چون کرپ خیلی سریع می پزه فقط حواستان باشد و با استفاده از کف گیر چک کنید که اگر زیر کرپ طلایی شده بود آنرا بر میگردونید و دوباره یک الی دو دقیقه صبر کنید تا روی دیگر کرپ نیز طلایی شود.حالا کرپ آماده است

اگر کرپ نوتلا و موز یا کرپ نوتلا و توت فرنگی یا کرپ عسل و میوه میخواهید، کافیست نوتلا یا عسل را بر روی کرپ ریخته سپس آنرا تا کنید و موز یا توت فرنگی یا هردو یا هر میوه ی دیگری را میان آن بچینید.از خلاقیتتان استفاده کنید و این صبحانه ی خوشمزه را میل کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه صبحانه های سریع

کرپ نوتلا

طرز تهیه ی کرپ گوشت و مرغ :

مواد لازم برای کرپ گوشت:

300 گرم گوشت چرخ شده

یک عدد ژیازی که نگینی خرد شده باشد

دو قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

سه قاشق سوپ خوری آب لیمو

یک دوم پیمانه جعفری ای که ساطوری شده باشد.

دو قاشق سوپ خوری روغن مایع

نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه ی کرپ وعده های ناهار و شام که با مواد نمکی سرو میشوند:

هشت قاشق سوپ خوری آرد سفید

یک پیمانه شیر

چهار عدد تخم مرغ

یک قاشق چای خوری نمک

یک چارم قاشق چای خوری زرد چوبه

روغن هم به میزان لازم

توجه داشته باشید از این کرپ هرگز برای سرو شدن با مواد شیرین استفاده نمیشود.

طرز تهیه کرپ گوشت :

پیاز را با مقداری روغن در ماهیتابه تفت دهید، حالا گوشت چرخ کرده را به ان اضافه کرده و تفت دهید. صبر کنید که گوشت تغییر رنگ دهد . حالا نمک، فلفل، رب، آب لبمو، زرد چوبه و جعفری را به آن اضافه کنید و باهم تفتشان دهید تا آب داخل ماهیتابه تبخیر شود. پس از اینکه از پختن آنها و عطر و بوی گوشت مطمئن شدید، مایع را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید .

برای تهیه کرپ؛ آرد را درون کاسه ای ریخته و به تدریج شیر را به آن بیفزایید و هم بزنید تا گلوله نشود. بعد تخم مرغ، نمک و زردچوبه را به آن افزوده و با استفاده از چنگالی (یا همزن دستی) کاملا مخلوط کنید. تابه نسوزی به قطر 10 سانتی متر را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس با مقداری روغن کف آن را چرب کرده، مقداری از مایه کرپ را به وسیله ملاقه ای درون تابه بریزید. بعد آن را تکان دهید تا مایه به طور یکنواخت پخش شود. وقتی روی کرپ بسته و زیر آن طلایی رنگ شد، آن را از تابه خارج کنید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).

یک ظرف بردارید و کمی از آرد با شیر درون آن بریزید و هم بزنید و کم کم آرد را به اضافه کنید تا مایع یک دست بشود و گوله گوله نشود. سپس تخم مرغ و نمک و زردچوبه را به ان بیفزایید و مایع را به خوبی با هم زن برقی هم بزنید.

ماهیتابه ی نچسب را بردارید و انرا روی حرارت قرار دهید تا ماهیتابه داغ شود. حالا مثل روش قبل ، مقداری روغن کف ماهیتابه بریزید و با استفاده از ملاقه مایع را داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را تکان دهید تا مایع کاملا پخش شود. وقتی زیر کرپ طلایی شد آنرا از تابه خارج کنید. ( توجه داشته باشید که فقط یک سمت کرپ باید طلایی رنگ شود)

حالا مایع را بر روی سمت طلایی رنگ کرپ ریخته و آنرا رول میکنیم و داخل تابه میگذاریم تا با هم سرخ شوند در حدی که روی دیگر کرپ نیز طلایی شود.

برای خوشمزه تر شدن کرپ گوشت میتوانید در آن از قارچ و فلفل دلمه ای و ذرت و پنیر پیتزا نیز استفاده کنید تا کرپ گوشت و قارچ مخصوص داشته باشید فقط کافیست قارچ و فلفل دلمه ای را هنگام درست گردن مایع گوشتی با آنها تفت بدهید و پنیر پیتزا را در نهایت هنگام رول کردن کرپ روی گوشت بریزید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه صبحانه انگلیسی

کرپ گوشت

همچنین میتوانید با خلاقیت خود مواد دیگری درست کنید و روی کرپ بریزید .از دیگر انواع کرپ برای نهار یا شام میتوان به کرپ مرغ و سبزیجات اشاره کرد. (توجه داشته باشید که همه ی راه های درست کردن و مواد کرپ برای این نوع مثل کرپ گوشت و قارچ میباشد و فقط مواد داخل کرپ فرق میکند و فقط کافیست به جای گوشت چرخ کرده سینه ی مرغ نگینی کرده و انرا را تفت دهید و بقیه و مواد را به ان اضافه کنید و راه های قبلی را طی کنید.)

کرپ مرغ

طرز تهیه کرپ کیک رنگین کمان

مواد لازم:

• 2 فنجان پودر مخصوص کرپ
• یک و نیم فنجان شیر
• 4 عدد تخم مرغ
• رنگ غذای قرمز، زرد، آبی و سبز
• 4 بسته ماست خامه ای وانیلی
• تمشک تازه برای تزئین

طرز تهیه ی کرپ صبحانه | نحوه تهیه ی کرپ گوشت و مرغ

طرز تهیه:
برای تهیه کرپ رنگین کمان کاسه بزرگی را بردارید و پودر کرپ را در آن بریزید شیر را آرام آرام بریزید و هم بزنید بعد تخم مرغ ها را دانه دانه بیافزایید و هم بزنید تا خمیر کرپ آماده گردد .
در این مرحله چهار کاسه را بردارید و خمیر را به چهار قسمت تقسیم نموده و در هر کاسه یک بخش را بریزید و به هر کدام چند قطره از هر رنگ را بیافزایید و هم بزنید .
ماهیتابه مناسبی را بردارید بهتر است کوچک باشد روغن را در آن ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید وقتی روغن داغ گردید دو قاشق از خمیر قرمز را در ماهیتابه بریزید حالا تابه را تکان دهید تا خمیر در کف تابه را بگیرد مدت زمان تقریبا 30 ثانیه کافی است تا یک سمت بپزد طرف دیگر را هم تقریبا 20 ثانیه سرخ نمایید بعد داخل بشقابی قرار دهید تا خنک گردد بعد تمام خمیر های رنگی را دانه دانه بپزید و در بشقابی قرار دهید تا خنک گردد
وقتی کاملا خنک شد بشقاب سرو را بردارید یک کرپ آبی را در بشقاب قرار دهید و یک قاشق ماست روی آن بگذارید و پخش کنید بعد کرپ آبی دیگری را روی آن قرار دهید تا آخر ادامه دهید بعد کرپ های سبز و زرد و قرمز را به همین صورت ادامه دهید بعد بشقاب کرپ ها را در فریزر گذاشته و مدت زمان یک ساعت صبر نمایید تا خودشان را بگیرند بعد از فریزر خارج نموده و بقیه ماست را روی آن قرار دهید و تمشک ها را به عنوان تزئین بگذارید

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پنکیک صبحانه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها