رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387843

تاکید صالحی بر ایفای نقش موثر و فنی انگلیس در پروژه نوسازی راکتور اراک

ساعت24-رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر ایفای نقش موثر و فنی انگلیس در پروژه نوسازی راکتور اراک تاکید کرد.

علی اکبر صالحی
سرپرست هیات انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک، در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

لزوم احیاء و توسعه روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی، نقش انگلیس به عنوان جانشین آمریکا در پروژه مدرن سازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب (اراک)، تبادل دانشجو و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه دانش و فناوری هسته ای، از اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

در ابتدای این دیدار، صالحی بر لزوم احیای روابط دو کشور در تمام حوزه ها و به ویژه حوزه های علمی، دانشگاهی و اقتصادی تأکید کرد و از دولت انگلیس خواست تا از فرصتی که برجام فراهم کرده است برای گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، انتظار ایران از انگلیس برای ایفای یک نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک و لزوم تشویق شرکت های کوچک و متوسط انگلیسی برای وارد شدن به بازار ایران، به علاوه فراهم شدن امکان تبادل دانشجو و استاد، از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار، پروفسور رابین گرایمز با اشاره به اینکه انگلیس همچنان به برجام پایبند است، موافقت این کشور برای جانشینی آمریکا در پروژه نوسازی اراک را نشانه تداوم تعهد این کشور به برجام دانست.

ابراز خرسندی نسبت به گزارش های مثبت مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به برجام و تلاش برای گسترش همکاری دوجانبه در سایر حوزه ها، از دیگر نکات مطرح شده از سوی مقام انگلیسی بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها