رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633297

جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه/ این پیشنهاد سه مرحله دارد/ در مرحله دوم، عملیات نظامی به صورت دائمی متوقف می شود

ساعت 24- «خلیل الحیه» نائب رئیس جنبش حماس جزئیاتی درباره پیشنهاد توافق آتش‌بس ارائه کرد و گفت: پیشنهادی که قطر و مصر به ما ارائه کردند، سه مرحله است که شامل خروج کامل [نظامیان اسرائیل] از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسراست».

«خلیل الحیه» نائب رئیس جنبش حماس جزئیاتی درباره پیشنهاد توافق آتش‌بس ارائه کرد و گفت: پیشنهادی که قطر و مصر به ما ارائه کردند، سه مرحله است که شامل خروج کامل [نظامیان اسرائیل] از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسراست».  الحیه با اشاره به اینکه تبادل اسرا نیز در سه مرحله انجام خواهد شد، ادامه داد: این طرح از نظر مراحل اجرایی با هم مرتبط است. در مرحله دوم، توقف عملیاتهای نظامی و خصمانه به صورت دائمی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، توپ در زمین اسرائیل است، گفت: در این توافق به اهداف آتش‌بس، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و توافق جدی تبادل اسرا دست یافتیم.

این مقام حماس با تاکید بر اینکه در روز نخست از مرحله اول، همه طرفها باید به توقف موقت عملیات نظامی پابیند باشند، تصریح کرد: «بازگشت آوارگان، هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این مسئله در توافق، به صورت واضح آمده است

الحیه ادامه داد: «اسرائیل در مرحله نخست توافق، به مناطق مجاور داخل غزه عقب‌نشینی خواهد کرد. البته ما امتیازهایی دادیم تا اینکه مسیر توقف این جنگ دیوانه‌وار باز شود و تبادل واقعی اسرا صورت گیرد».

وی با اشاره به اینکه هنوز زمانی برای اعلام موافقت اسرائیل، تعیین نشده است، گفت: ما منتظر پاسخ اسرائیل به موافقت با این پیشنهاد هستیم.

العربیه نیز به نقل از یک منبع آگاه در جنبش حماس در خصوص جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه نوشت: مرحله نخست آتش‌بس پیشنهادی سه مرحله‌ای که با وقفه 42 روز جنگ آغاز می‌شود شامل آزادی 33 اسرائیلی در ازای 800 الی 1000 فلسطینی است.

وی افزود: مرحله دوم شامل تکمیل پرونده تبادل اسرا و مرحله سوم تبادل اجساد آغاز روند بازسازی و اسکان آوارگان می‌شود.

این منبع در ادامه گفت: توافق آتش‌بس پیشنهادی همچنین شامل آزادی 20 فلسطینی محکوم به حبس ابد از زندان‌های اسرائیل در ازای آزادی هر کدام از سربازان زن اسرائیلی می‌شود.

فارس 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها