رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633348

کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی/ نگرانی از تعطیلی رشته‌ها

ساعت 24- مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی حادترین مشکل موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حال حاضر را کاهش شدید دانشجو در این موسسات عنوان کرد.

سید رسول عمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره سامان‌دهی موسسات ودانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: ساماندهی موسسات آموزش عالی غیردولتی و دولتی هم‌زمان با هم با دستور معاون آموزشی وزارت در حال انجام است ما در موسسات غیردولتی سامان‌دهی را با مراقبت انجام می‌دهیم. تا الان دقیقاً طبق فرمتی که به ما داده شده پیگیری‌های لازم را انجام داده ایم.

وی درباره اینکه آیا برخی از رشته‌های دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی در ساماندهی رشته‌ها تعطیل شده است؟ ادامه داد: رشته‌ای در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی تعطیل نشده و فقط تعدادی از رشته‌ها یک‌بار پذیرش بوده که در برخی از دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد منقضی شده که ما آن‌ها را مدیریت می‌کنیم تا به صلاح غیرانتفاعی‌ها رقم می‌خورد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی ادامه داد: تعدادی از موسسات غیرانتفاعی هستند که دچار مشکلات حاد و کمبود دانشجو هستند، بیشتر سامان‌دهی در آن حوزه انجام می‌شود که چگونه در سال جهش تولید با مشارکت مردم» به آن‌ها کمک کنیم تا بتواند توسعه پیدا کنند، در برخی از استان‌ها نیاز داریم که این موسسات غیرانتفاعی وجود داشته باشند تا بتوانند باری از دوش دولت بردارند.

وی افزود: اما بیشترین نگرانی ما کاهش جمعیت است که متاسفانه تعداد دانشجویان موسسات غیرانتفاعی پایین آمده و این نگرانی وجود دارد که اگر برخی از این رشته‌ها به هر دلیلی در ساماندهی از موسسات گرفته شود دچار مشکل خواهند شد. ما پیگیری و بررسی می‌کنیم انشالله دفتر گسترش آموزش عالی نیز با ما کمک می‌کند تا این اتفاق روی ندهد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی افزود: درحال حاضر ۲۴۵ موسسه داریم که تعدادی از این موسسات خودشان تقاضای انحلال کردند، تعدادی هم به‌علت کاهش دانشجو درحال تعطیلی بودند، یک تعدادی هم به هر دلیلی با گزارش‌های نظارتی که ارائه شد مشکلاتی داشتند و مدیریت شدند و درحال‌حاضر ۲۴۵ موسسه غیرانتفاعی داریم.

وی درپاسخ به این سوال که چه تعداد از موسسات تعطیل شده‌اند گفت: از ابتدا تا الان حدود ۵۰ الی ۶۰ موسسه مدیریت شده‌اند و ما درحال بررسی وضعیت این‌ها هستیم.

مهر 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها