رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387856

بندپی: نباید نظاره‌گره احتکار شیرخشک‌ها باشیم/ فاصله بین مردم و مسئولان را ترمیم کنیم

ساعت24-سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگی را ایجاد کرد که فاصله طبقاتی را کاهش دهیم، تاکید کرد: یکی از نمادهای فرهنگ عاشورایی ترویج عدالت، خیر جمعی و ترویج صمیمیت و کم کردن فاصله مردم با مسئولان است.

بندپی
انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور جمعی از کارگران در محل خانه کارگر برگزار شد، گفت: توفیقی بوده که در شب تاسوعا در جمع شما زحمتکشان و شما عزیزانی که عاشقان امام حسین و از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستید باشم. از خانه کارگر،هیات مدیره و رییس هم کمال تشکر را دارم.

وی با اشاره به گزیده های تاریخ از جمله قیام ها و نهظت ها اظهار داشت: هیچ قیامی، اثربخشی قیام امام حسین را به همراه نداشت. در یک طرف تمامی عوامل باطل با کمک استبداد، استکبار و استعمار و در طرف دیگر، حق و آزادگی و دفاع از حقوق مردم به رهبری امام حسین در مقابل هم صف کشیده بودند.

سرپرست وزارت کار ادامه داد: امام حسین(ع) وقتی مکتب اسلامی که پیامبر(ص) در جامعه نهادینه کرده بود را ارزیابی کرد، مشاهده کرد که دو انحراف خود را نشان می دهد؛ یکی انحراف عقیدتی یا توحید که رکن اصلی شریعت اسلام بوده است به شرک و آدم گریستی هدایت می شود و یکی دیگر، انحراف اجتماعی بود که ظلم و دست درازی به بیت المال و سایر انحرافات اجتماعی که در خاندان بنی امیه سراغ داشتیم، برایشان عادی بود.

بندپی با بیان اینکه امام یا باید مبارزه می کرد یا به این انحرافات تن می داد، تصریح کرد: هرچند که عوامل و نیروهای امام حسین (ع) بیش از 72 نفر نبودند اما طرف مقابل همه امکانات فراهم بود ولی بعضی زمان ها فرد می تواند خود را مدیریت و قیامی را هدایت کند که به عنوان یک فرهنگ الگو باشد.

وی افزود: امام حسین (ع) امروز سمبل آزادیخواهی در جهان شناخته شده است و قیام امام حسین تبدیل به فرهنگ شده است.

سرپرست وزارت کار با اشاره به کاربردهای فرهنگ حسینی ابراز داشت: اولین کاربرد آن انقلاب اسلامی به مدیریت امام و در صف اول آن کارگران بودند که در یک صف نیروی اسلامی به صورت تنها و در طرف دیگر همه امکانات در کنار رژیم بعثی بود. آنچه امروز در سوریه و عراق شاهد بودیم که داعش هایی که انحراف شبیه بنی امیه را داشتند و در مقابل نهظت عاشورایی شکست خوردند.

بندپی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگی را ایجاد کرد که فاصله طبقاتی را کاهش دهیم، عنوان کرد: یکی از نمادهای فرهنگ عاشورایی ترویج عدالت، خیر جمعی و ترویج صمیمیت و کم کردن فاصله مردم با مسئولان است. یکی از فرهنگ های دیگر عاشورا نشاط درون اجتماعی است که در بین عزاداران ایجاد می شود چرا که درون انسان نشاط ایجاد می شود که حق پیروز است و می تواند باطل را به زباله دان تاریخ برساند.

وی با اشاره به دیگر آموزه های عاشورایی یادآور شد: اخلاقمداری و نهادینه کردن اخلاق در جامعه یکی دیگر لز آموزه های عاشورا است، نباید نظاره گره این باشیم که شیرخشک ها احتکار شود. احتکار و کم فروشی و افزایش قیمت اقلام و... فاصله گرفتن از اخلاق عاشورایی است.

سرپرست وزارت کار با اشاره به برنامه های این وزارتخانه بیان کرد: در مقطعی هستیم که عوامل استکبار به سرکردگی ترامپ شرایط ویژه ای را به ما تحمیل می کند و آخرین بار و اولین بار هم نیست. ما همواره شاهد این رفتارها بوده ایم. این رویکرد آنها یکی از راه هایش این است که آن فاصله ای که بین مردم و مسئولان ایجاد شده را ترمیم کنیم و راه اول افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه است و این هم اجرای درست مصوبات است که باید اجرا بشود.

بندپی با بیان اینکه مهمترین و اولویت دارترین برنامه وزارت کار مبارزه همه جانبه با فقر و گسترش رفاه و عدالت جامعه است، گفت: بهره برداری نه تا 10 میلیون جمعیت حاشیه نشین و از متن شهر به حاشیه رانده شده که دفترچه بیمه نداشتند. این وزارتخانه برخورداری و بهره مندی را از دفترچه بیمه همگانی سلامت ایجاد کرده است و اقدام دوم افزایش مستمری بود اما جهشی که ایجاد شده قبل از این گرانی شده و کسانی که در این کشور زندگی می کردند و درآمد آنها را هم کمتر بود، شرایطی ایجاد شده که از حداقل ها بهرمند شود.

وی ادامه داد: امروز فشاری که بر مستمری بگیران یک حقوق ثابت است و نشان می دهد که قدرت خرید این حقوق بگیران در شرایط فعلی سی تا چهل درصد کاهش یافته است. 27 اقلام اساسی را در شرایطی تعیین می کنیم که افزایش قیمت نداشته باشیم. اگر بتوانیم مدیریت کنیم که از همان کارتی که عزیزان داند بتوانند اقلام را با همان قیمت داشته باشند.

سرپرست وزارت کار اضافه کرد: ما متعهد هستیم که نمایندگی کنیم از تلاش های شما که در صف اول سربازان اقتصاد مقاومتی هستید و ما هم به عنوان وزارت تعاون در احقاق حق شما این توفیق را داشته باشیم که مطالبه گری خوب که در شکوفایی تلاش می کنید استفاده کنیم.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها