رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 392567

طرز تهیه رولت خرما | فوت و فن هایی برای تهیه حرفه ای

طرز تهیه رولت خرما با چند روش را در ادامه بخوانید. از مغز وییفر گرفته تا با بیسکویت پتی بور . همچنین می توانید آن را بدون فر نیز تهیه کنید. همچنین با گردو و به طور مخصوص نیر می توانید تهیه کنید.

رولت خرما
trong>طرز تهیه رولت خرما

در ایام مذهبی و عزاداری ها برای پذیرایی و نذر های خود میتوانید از انواع شیرینی ها مانند شیرینی میشکا ، حلوا، شله زرد، خرما و ... استفاده کنید.

در این مطلب نیز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه رولت خرمایی ، که در عزا داری ها از آن استفاده می شود ، آشنا کنیم

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص

مواد لازم :

خرما 2 کیلو
آرد سنگک 3 پیمانه
گردوی خرد شده ۱ پیمانه
کره ۵۰ گرم
روغن مایع 3 قاشق مرباخوری
پودر نارگیل به مقدار لازم
دارچین و زنجبیل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه :

ابتدا هسته های خرما را از آن ها جدا کنید و خرماهای هسته گرفته شده را یک بار چرخ کنید.

در ظرف مناسبی روغن بریزید و آن را روی حرارت مستقیم گاز قرار دهید.خرما های چرخ شده را در روغن بریزید و تفت دهید.حواستان باشد که مقدار حرارت نباید زیاد باشد تا خرما ها حالت خشک پیدا نکنند و سپس دارچین و زنجبیل را با توجه به ذائقه خودتان به خرما ها اضافه کنید.

مرحله بعد تفت دادن آرد است که برای این کار ابتدا باید آرد را الک کنید.پس از الک کردن آن را در تابه ای بریزید و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.

و مرحله آخر رول کردن شیرینی می باشد.به این منظور کیسه فریزری را در سینی پهن کنید و آن را با روغن چرب کنید.از مایه خرما و دارچین مقداری بر روی آن بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید.کمی از آرد تفت داده شده را نیز بر روی خرما ها بریزید.رول کردن خرما ها به مقداری دقت نیاز دارد.آن را به کمک میسه فریزر به آرامی رول کنید و در یخچال به مدت 3 تا4 ساعت قار دهید تا بگیرد.

در صورت تمایل می توانید از پودر نارگیل برای تزیین آن استفاده کنید.

طرز تهیه رولت خرما با بیسکوییت

مواد لازم :

بیسکوییت پتی بور 1 بسته
کره 25 گرم
خرما 200 گرم
موز 1 عدد کوچک
دارچین به اندازه سر قاشق چایخوری

طرز تهیه :

پوست خرما ها را گرفته و هسته آن ها را نیز جدا می کنیم.سپس آن ها را چرخ می کنیم و در ظرفی میریزیم.آن ها را با دارچین هم میزنیم تا یک دست شود.

بیسکوییت را نیز پودر کرده و با کره ی نرم شده در دمای محیط ترکیب می کنیم.سپس موز را رنده و به مواد اضافه می کنیم و خوب ترکیبشان می کنیم.

مواد بیسکوییت را بر روی کیسه فریزر به شکل مستطیلی و به قطر حدود نیم سانت پهن می کنیم.سپس مواد دارای خرما را روی آن میریزیم و صاف میکنیم.

در آخر آن را به کمک کیسه فریزر رول و در یخچال قرار می دهیم تا بگیرد و آماده شود

طرز تهیه رولت خرما

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه رولت خامه ای

رولت خرما و حلوا

مواد لازم :

خرما 750 گرم
آرد سنگک 2 پیمانه
گردوی خرد شده ۱ پیمانه
کره 2 قاشق غذا خوری
روغن مایع ½ پیمانه
پودر زنجبیل،دارچین وهل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :

ابتدا هسته های خرما را بگیرید و پوست آن ها را نیز جدا کنید.آن ها را یک بار چرخ کنید و با 2 قاشق کره ذوب شده ترکیب کنید تا نرم شوند.

کیسه فریزر را بر روی یک سینی پهن کنید و آن را مقداری چرب کنید.خرما ها را بر روی آن ریخته و پهن کنید

برای تهیه حلوا ابتدا آرد را در قابلمه تفت دهید و زمانی که مقداری خامی آن گرفته شود و آن را از روی حرارت بردارید.سپس روغن جامد را به آرامی به آن اضافه کنید تا به غلظت ماست چکیده برسد.هنگامی که مواد کمی سرد شدند آن ها را با قاشق بر روی خرما ها بریزید.روی مواد گردو،پودر زنجبیل و هل بریزید و در نهایت آن ها را رول کنید.به مدت حداقل 3 ساعت آن ها را در یخچال قرار دهید تا آماده شوند.

طرز تهیه رول خرما با مغز ویفر :

مواد لازم برای تهیه رول خرما با مغز ویفر :

خرما بدون هسته 250 گرم
سویق سنجد 1/4 پیمانه
گردوی و نارگیل خرد شده مقداری
کره(پیشنهاد ما استفاده از کره محلی می باشد) 20 گرم
ویفر رنگارنگ 3-4 عدد
هل آسیاب شده (اختیاری) 1/4 قاشق چایخوری
دارچین ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت خرما | فوت و فن هایی برای تهیه حرفه ای

طرز تهیه :
درابتدای کار ماهیتابه مناسبی را انتخاب نموده و کره را اضافه کرده تا آب گردد سپس خرما را همزمان ریخته تا نرم شود .
حالا در ادامه کار بر روی خرما ها قاشق را فشار دهید تا له شوند و به هم بزنید تا با هم مخلوط گردند بعد سویق را به پیشنهاد من سویق سنجد یا هر سویق که دلخواه تان هست بیافزایید البته این مطلب را هم ذکر کنم می توانید از بیسکوییت پتی بور اگر سویق در دسترس ندارید استفاده نمایید .
سپس پودر دارچین و کمی هل و کمی نمک را به مخلوط اضافه نموده و هم بزنید. بهترین را برای یکنواخت کردن ترکیب مان استفاده از گوشت کوب است که در این مرحله از آن استفاده نمایید تا به خوبی مخلوط مان نرم گردد .
در مرحله بعد مواد دلخواهتان مثل مغز های خرد شده یا پودر نارگیل و پسته یا کنجد بسته به سلیقه اتان اضافه نمایید تا رول خرمای خوشمزه تری داشته باشید. خیلی خوب با هم ترکیب کنید تا نرم و یکنواخت باشد.
در ضمن شما می توانید این مواد را گرد کند و به صورت توپک های بامزه درست نمایید اما برای رول کردن یک کیسه فریزر را پهن نمایید و مواد را روی آن بریزید به کمک قاشق یا وردنه صاف کنید به صورت مستطیل باز نمایید .حالا ویفرهای رنگارنگ را در راستای هم روی مواد قرار دهید
حال به کمک کیسه فریزر رولش نمایید فقط یک دور روی ویفر را بگیرد و بقیه آن را جدا نمایید در غیر این صورت شکل زیبایی نخواهد داشت و یک طرف آن کلفت تر می گردد . پس برای زیبایی کار حتما این مورد را رعایت فرمایید.
بعد رول را با همان کیسه فریزر به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شو خنک گردد
سپس از یخچال خارج نموده و با چاقو ببرید.
نکته : برای نگهداری رول خرما را داخل ظرف منسب در دار بگذارید و در یخچال نگهداری کنید هر چه خنک تر باشد خوشمزه تر است.
امیدوارم این رول خرمایی خوشمزه را تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید از این دسر می توانید در مهمانی های خودتان کنار چای استفاده نمایید و سلیقه خودتان را به مهمانان تان نشان دهید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها