رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394569

خواص دوریان | فواید جالب دوریان برای خواب و درمان کم خونی

دوریان به تازگی مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفته است که بر روی خواص آن مطالعه میکنند در این مطلب هر آنچه باید در خصوص خواص دوریان آن برای کم خونی و درمان یبوست می خواهید بدانید برای شما آماده کردیم.

دوریان
html>

معرفی شاه میوه ها دوریان


میوه دوریان خوشمزه، نرم و یکی از میوه های گرمسیری محبوب شناخته شده می باشد. Durian در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان "شاه میوه" شناخته شده است.

این میوه منحصر به فرد است و متعلق به خانواده Malvaceae، در جنس، Durio؛ یک خانواده بزرگ از گونه های گیاهی شامل خانواده گیاهانی مانند بامیه، لوبیای کاکائو، هیبیزوس و پنبه است. این گیاه شناخته شده به عنوان Durio zibethinus معرفی می گردد.
دوریان میوه ای عجیب و غریب بومی برونئی، اندونزی و جنگل های بارانی مالزیایی است. در حالی که 30 گونه شناخته شده از Durio وجود دارد، تنها 9 مورد از آنها برای تولید میوه های خوراکی شناسایی شده اند. پس از چهار یا پنج سال پس از کاشت، میوه ها را می برند. درخت می تواند تا ارتفاع 50 متر بسته به نوع گونه رشد کند.
دوریان یک میوه فصلی است؛ فصل آن معمولا از ماه ژوئن تا اوت است که با سایر میوه های خاص گرمسیر مانند منگوستین، زردآلو و مانگو همخوانی دارد.

میوه داریان به خاطر اندازه های بزرگ، بوی منحصر به فرد و پوسته پوشیده شده از خار به شدت متمایز است. این میوه می تواند تا قطر 30 سانتیمتری (12 سانتیمتر) و قطر 15 سانتیمتری (6 سانتیمتر) داشته باشد و معمولا وزن یک تا چهار کیلوگرم (دو تا هفت کیلوگرم) دارد. در شکل، از دور تا مستطیل متفاوت است. رنگ پوسته آن (پوست) سبز با قهوه ای است و گوشت آن بسته به گونه های مختلف، از رنگ های کرم زرد تا رنگ زعفران است.

گوشت یا خمیر دودیان می تواند در مراحل مختلف بلوغ مصرف شود و به عنوان عامل طعم دهنده در طیف وسیعی از غذاهای آشپزی و شیرینی در غذاهای آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های دوریان کوچک، هسته ای به شکل بیضی شکل دارند و به نظر می رسد از دانه های ژوفروت است. اگر چه دانه های پخته شده را می توان با خیال راحت خورد .دانه ها دارای یک طعم ملایم مشابه دانه های زردآلو می باشند.

گوشت خوراکی آن یک بوی متمایز می دهد که بسیار قوی و نفوذی توصیف می گردد، که از دور بسیار قابل توجه است و حتی از پوسته آن مشخص است. این بوی بد و شدید میوه دوریان باعث می شود بسیاری از مردم از آن انزجار داشته باشند.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

خواص دوریان

خواص دوریان

دوریان، مانند دیگر میوه های گرمسیر مانند موز، آووکادو و زردآلو، دارای انرژی، مواد معدنی و ویتامین است. 100 گرم میوه تازه دارای 147 کالری می باشد.

میوه از گوشت نرم و راحت قابل هضم است از قندهای ساده مانند فروکتوز و ساکارز ساخته شده است که وقتی مصرف می شود انرژی دوباره احیا می شود و فورا بدن را احیا می کند. گرچه حاوی مقدار نسبتا بالاتر چربی در میان میوه ها است، اما از چربی های اشباع شده و کلسترول آزاد است.
میوه دوریان یک منبع خوب ویتامین C آنتی اکسیدان است (حدود 33 درصد از RDA). مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به بدن انسان کمک می کند مقاومت در برابر عوامل عفونی را افزایش دهد و رادیکال های مضر آزاد را از بین ببرد.
این میوه یک منبع عالی سلامتی است که سرشار از ویتامین B می باشد؛ حاوی:

نیاسین پیریدوکسین (ویتامین B-6)
ریبوفلاوین تیامین (ویتامین B-1)
اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)



خواص دوریان برای یبوست


Durian غنی از فیبرهای رژیمی است که باعث می شود که آن به عنوان یک ملین خوب در بدن باشد. محتوای فیبر، با کاهش زمان مواجهه با سموم، به حفاظت از غشای مخاطی روده کمک می کند.

همچنین کمک می کند تا مواد شیمیایی سرطانی را از روده متصل کند و از بین ببرد.

خواص دوریان برای خواب

خواص دوریان برای کم خونی
علاوه بر این، حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و منیزیم است. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مشترک برای آنزیم آنتی اکسیدان، سوپر اکسید دیسموتاز استفاده می شود. مس در تولید گلبول های قرمز مورد نیاز است. آهن برای تشکیل گلبول قرمز (RBC) ضروری است.

خواص دوریان برای قلب


میوه دوری تازه یک منبع غنی از پتاسیم است. پتاسیم یک الکترولیت ضروری درون سلول ها و مایعات بدن است که به کنترل قلب و فشار خون کمک می کند.

خواص دوریان برای خواب


علاوه بر این، همچنین حاوی مقادیر بالا اسید آمینه ضروری، تریپتوفان (همچنین به عنوان قرص خواب طبیعی اشاره شده است). تریپتوفان در انسان متابولیزه می شود به سروتونین و ملاتونین؛ دو عصاره شیمیایی که نقش مهمی در شروع خواب دارند و باعث تحریک پذیری عصبی می شوند.

خواص دوریان برای پوست

نحوه مصرف دوریان


در بیرون از میوه دوریان به طور کامل با اسپایک های تیز پوشیده شده که می تواند باعث برش آنها شود. بنابراین، در هنگام دست زدن به آن باید مراقب باشید. میوه را به طور مساوی مانند همانطور که در Jackfruits انجام می دهید باز کنید تا گوشت زرد کرم ژله ای (پالپ) را باز کنید. گوشت آن را میل نمایید.
میوه دوریان به عنوان یک پایه طعم در طیف وسیعی از محصولات شیرین مانند آب نبات سنتی، یخ کچانگ، بیسکویت و غیره استفاده می شود.

همچنین در تهیه بستنی، شیرینی پزی و کاپوچینو استفاده می شود.

Durian (زرد و قرمز fleshed) به طور سنتی برای تهیه یک مخلوط کنجد تخمیر (tempoyak) در مالزی و اندونزی استفاده می شود. دوریان تخمیر شده نیز برای تهیه ماهی تمپویاک قارچ ساخته شده از گربه ماهی آب شیرین و رب فلفل دلمه ای (gulai tempoyak ikan patin) مصرف می گردد.

Ikan brengkes، ماهی پخته شده در سس دوریان، سنتی در جزایر سوماترا در اندونزی است.

دانه های دوریان، که طعم شبیه به دانه های زعفران یا یام را هم می خورند، می توانند بخورند و یا بو داده شوند و مصرف گردند.

دیگر خواص مفید دوریان

اول اینکه بسیار مقوی است اما هیچ کلسترول ندارد.

دوم ، این میوه سطح انسولین را که قند خون را تنظیم می کند بازیابی می کند.

سوم ، دورین حاوی گوگرد است که به تشکیل پروتئین و تنظیم هورمون ها در بدن انسان کمک می کند.

در عین حال گوگرد و ایندول (ماده ای با اثر ضد باکتری) دلیل بوی نامطبوع میوه هستند.

Durian در میان میوه های دیگر از نظر محتوای اسیدهای آمینه ، ویتامین ها ، مواد مغذی ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و گوگرد آلی پیشرو است.

Durian بسیار محبوب مردان است ، آسیایی ها افزایش قدرت را ضروری می دانند. می توانید آن را در تمام طول سال خریداری کنید ، اما خوشمزه ترین میوه ها از آوریل تا سپتامبر است.

مراقب باشید ، دورین می تواند فشار خون را افزایش دهد ، به خصوص هنگامی که با الکل مخلوط شود. بیش از حد استفاده نکنید ، همه چیز در اندازه گیری خوب است.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با آلوئه ورا و خاصیت آلوئه ورا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها