رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401885

خواص سیب ستاره ای | دانستنی های مهم در مورد خاصیت سیب ستاره ای برای سرطان و اسهال

سیب ستاره ای فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما ناشناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور سیب ستاره ای میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

سیب ستاره ای
html>

معرفی سیب ستاره ای


سیب سبز (Chrysophyllum cainito)، درخت آمریکای گرمسیری از خانواده Sapodilla (Sapotaceae) می باشد ، بومی در غرب هند و آمریکای مرکزی هستند. این میوه خوراکی خود که اندازه و شکل یک سیب است و برای هسته ستاره ای نامیده می شود. سطح میوه نرم و صاف است. هر دو پوست و گوشت، که شیرین و خوشمزه است، در رنگ متفاوت است، بسته به نو آن از سفید تا بنفش متفاوت هستند. درخت در حدود 7.5-15 متر (25-50 فوت) ارتفاع دارد و دارای گل سفید است.
سیب ستاره ای در بهار عرضه می شود.

سیب ستاره ای ابتدا توسط یک اسپانیایی Cieza de Leon ثبت شد و از سال 1500 در پرو در حال رشد است. بعدها آن را به فیلیپین، پاناما، گواتمالا، جزایر کارائیب، زنگبار و بخش های گرمتر هند برده شد. در اواخر دهه 1800 وزارت کشاورزی ایالات متحده دانه را از جامائیکا تهیه کرد و اولین سیب ستاره ای را در فلوریدا و پس از آن در هاوایی شروع به رشد کرد. درختان سیب ستاره ای در آب و هوای گرم و گرم گرمسیری پرورش می یابند و به خصوص درختان جوان بسیار مقاوم از سرما و یخ زدگی نیستند. اغلب درختان سیب ستاره ای در طبیعت و در کنار جاده ها رشد می کنند. تولید تجاری در حال حاضر در مقیاس کوچک در جنوب فلوریدا انجام می شود

سیب سبز معمولا تازه خورده می شود. میوه را به نصف بریزید و از یک قاشق برای خرد کردن خمیر سفید در اطراف هسته "starburst" استفاده کنید. پالپ ظریف مانند ژله شیرین و بسیار آبدار است. اسم ویتنامی ستاره apple qua vu sua (به معنای شیر میوه شیر مادر) و Polynesians فرانسوی آن را pomme de lait (سیب شیرین) نامیده می شود.

خواص سیب ستاره ای

خواص سیب ستاره ای
پالپ سیب ستاره ای حاوی ویتامین C، کلسیم و فسفر می باشد. همچنین پالپ آن غنی از آنتی اکسیدان های فیتوشیمیایی است که نشان داده شده است که برای جلوگیری از سرطان های خاص و حمایت از سیستم ایمنی سالم مفید است. خمیر سیب ستاره ای برای درمان گلو درد و کاهش التهاب ناشی از پنومونی و لارنژیت استفاده شده است. همچنین می توان به عنوان یک تونیک و دیورتیک استفاده شود. در بعضی مناطق، هر دو نوشیدنی از پوست درخت سیب ستاره ای و خمیر میوه برای درمان اسهال و بیماری اسهال استفاده می شود. اگر سیب ستاره ای بیش از حد خورده شود، ممکن است یبوست ایجاد کند.

مقدار غذا در هر 100 گرم بخش خوراکی:

کالری 67.2 کاروتن 0.004-0.039 میلی گرم
رطوبت 78.4-85.7 گرم تیامین 0.018-0.08 میلی گرم
پروتئین 0.72-2.33 گرم ریبوفلاوین 0.013-0.04 میلی گرم
کربوهیدرات 14.65 گرم نیاسین 0.935-1.340 میلی گرم
فیبر 0.55-3.30 گرم اسید اسکوربیک 3.0-15.2 میلی گرم
خاکستری 0.35-0.72 گرم آمینو اسید
کلسیم 7.4-17.3 میلی گرم تریپتوفان 4 میلی گرم
فسفر 15.9-22.0 میلی گرم متیونین 2 میلی گرم
آهن 0.30-0.68 میلی گرم لیزین 22 میلی گرم

خواص ضد سرطان سیب ستاره ای

دانه های سمی حاوی 1.2٪ از گلیکوئید تلخ، سینوژن، لوکومین هستند. 0.0037٪ پورتر؛ 6.6٪ از روغن ثابت؛ 0.19٪ ساپونین 2.4٪ دکسستروز و 3.75٪ خاکستر. برگ دارای آلکالوئید، رزین، اسید رزینیک و یک ماده تلخ است.

میوه رسیده، به علت خواص مخاطی آن، به دلیل التهاب لارنژیت و پنومونی، خورده می شود. این به عنوان یک درمان برای دیابت نوع یک داده شده است و به عنوان یک درمان برای تخفیف آنژین مورد استفاده قرار می گیرد. در ونزوئلا، میوه های کمی نارس برای غلبه بر اختلالات روده ای خورده می شوند. در استفاده بیش از حد، آنها باعث یبوست می شوند. جوشانده از پوست یا برگها، به عنوان یک جورچین گرفته می شود. عصاره پوست حاوی تانن و رطوبت به عنوان یک تونیک و محرک استفاده می شود و به منظور جلوگیری از اسهال، خلط و خونریزی و همچنین درمان برای گونوره و "حفره مثانه" گرفته می شود. بذر تلخ، پودر به عنوان یک تونیک، دیورتیک و فری بیوژیک مصرف می شود. ساکنان کوبا در میامی، به دنبال برگ هایی هستند که جهت جوشاندن به عنوان یک درمان سرطان به کار می روند. به خاطر وجود تانن آمریکایی های آمریکای لاتین معتقدند که کارسینواستاتیک هستند. در برزیل، لاتکس از درخت بر روی آبسه ها استفاده می شود و هنگامی که خشک و پودر شده است به عنوان یک ورمیفوژن قوی داده می شود. دیگر جایی که آن را به عنوان یک دیورتیک و درمان برای بیماری دیسمن مصرف می شود.

خواص ضد اسهال سیب ستاره ای

نحوه مصرف سیب ستاره ای


سیب های ستاره ای برای خمیر شیرین نرم که حاوی آن هستند، اغلب از خام به عنوان خوراکی استفاده می شود، اما می توان در تعدادی از انواع دسر و نوشیدنی نیز استفاده کرد. پوست میوه ها تلخ و ناپایدار هستند، برای تهیه با برش به نصف و استفاده از قاشق برای حذف پالپ مصرف می گردد. بعلاوه برای بعضی از اهداف دارویی معمولا دانه ها مصرف نمی شوند. خمیر پالپ میوه می تواند در نوشیدنی ها، پارافیت ها، سبزیجات و سبزیجات سبز و میوه ای استفاده شود. جفت عطر و طعم آن به خوبی با انبه، پرتقال، شیر تغلیظ شده، شیر نارگیل و کرم عالی است.

چوب: از درخت به ندرت برای چوب آن استفاده می شود مگر اینکه نیاز خاصی به آن وجود داشته باشد. چوب قلع صورتی یا قرمز قهوه ای، بنفش یا بنفش تیره است؛ ریز دانه، جمع و جور، سنگین، سخت، قوی، سخت، اما کار سخت نیست. این چوب برای ساخت و ساز سنگین و مبلمان لوکس، کابینت و نرده ها مورد استفاده قرار گرفته است.

لاتکس: لاتکس به وسیله برش های در پوست به راحتی انعکاس می یابد و به عنوان یک عارضه گوتاپرکا مورد استفاده قرار می گیرد. قبلا به عنوان یک جایگزین برای موم در قفسه های کمد و گنجه پیشنهاد شده بود.

دیگر خواص سیب ستاره ای

میوه سیب ستاره ای به عنوان میوه تازه دسر استفاده می شوند. شیرین است و اغلب به صورت خنک سرو می شود. از دم کرده برگ برای دیابت و آرتریت روماتوئید استفاده شده است . این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. مقوی و محرک است و از جوشانده پوست به عنوان ضد سرفه استفاده می شود. این میوه همچنین در سه رنگ بنفش تیره ، قهوه ای مایل به سبز و زرد وجود دارد. میوه بنفش پوست و بافت متراکم تری دارد ، در حالی که میوه قهوه ای مایل به سبز دارای پوست نازک و تفاله مایعات بیشتری است. انواع زرد آن نادرتر است و یافتن آن دشوار است. تعدادی از گونه های نزدیک به هم ، که به آنها سیب ستاره ای نیز گفته می شود ، در آفریقا رشد می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها