رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 405435

خواص میوه نان | فواید میوه نان برای قلب و درمان سرطان

میوه نان برای قلب مفید است و از نظر طب سنتی خواص اعجاب آوری دارد اما نحوه استفاده آن نیازمند آگاهی کافی است در این میخواهیم شما را با خواص و روش تهیه آن آشنا کنیم.

میوه نان
html>

معرفی میوه نان


میوه نان برای بیش از 3000 سال کشت داده شده، درخت نان یک درخت بومی است که به گینه نو پاپوآ گینه نو 1 و به طور گسترده ای در سراسر جزایر اقیانوس آرام کشت می شود. همچنین در سایر مناطق گرمسیری دنیا، مانند کارائیب، هند و آفریقا، دیده می شود و بافت و طعم بسیار متمایز دارد.

در حالی که ممکن است اولین نتیجه انتخابی شما برای میوه نان در مورد مشخصات طعم نباشد، بسیاری از کارشناسان معتقدند که ممکن است به دلیل داشتن عملکرد فراوان آن، امنیت غذا را در مناطق فقیرنشین جهان تامین کند.

میوه نان یک محصول گرمسیری است که با ظاهر یکنواخت و گوشت سیب زمینی آن مشخص می شود. بر اساس یک مقاله در Daily Mail، این یک نماد فرهنگی و یک محصول مهم در کشاورزی جزیره اقیانوس آرام است.

پتانسیل آن به عنوان منبع غذایی پایدار توسط اروپایی ها در دهه 1700 به رسمیت شناخته شد. این موضوع باعث شد یکی از بزرگترین ماجراهای قایقرانی در تاریخ، با هدف حمل و نقل میوه نان برای شیرینی پزی از تاهیتی تا کاشت های قیمتی جامائیکاصورت پذیرد، که در آنجا عمدتا برای خوراندن برده ها کشت می شدند. با توجه به وابستگی تاریخی خود به برده داری، مردم در کارائیب تمایل دارند آن را کشت نکنند.

درختان میوه نان می تواند به ارتفاع 48 تا 70 فوت برسد. آنها نسبتا آسان رشد می کنند، زیرا آنها نیاز کم به توجه، کار و مواد دارند. به علاوه، آنها می توانند با شرایط محیطی مختلف سازگار شوند. این درختان معمولا بعد از سه تا پنج سال میوه می دهند و همچنان برای چندین دهه ادامه می دهند.

میوه نان دارای شکلهای گرد، بیضی و مستطیلی هستند، وزن آنها بین 0.5 تا 12 پوند است. یک میوه نان بالغ دارای پوست بیرونی و بی نظیر و گوشتی است که به نظر می رسد کرم سفید یا زرد کم رنگ است. در عین حال، یک میوه نان رسیده دارای پوست زرد یا قهوه ای و گوشت نرم و خامه ای است که حتی شیرین خوشمزه است .

خواص میوه نان

خواص میوه نان


میوه نان غنی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است. مطالعه ای که در مجله Amino Acid منتشر شد، آن را به عنوان منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا محسوب می کند، زیرا میزان آن حاوی مقادیر بیشتری اسید آمینه ضروری، به خصوص فنیل آلانین، لوسین، ایولولین و والین است .

طبق گزارش پایگاه داده های ملی مواد غذایی ایالات متحده آمریکا (USDA)، یک فنجان میوه خام حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید از قبیل:

کلسیم سدیم
آهن روی
منیزیم ویتامین C
فسفر ویتامین B
پتاسیم

با توجه به گستره وسیعی از مواد مغذی، میوه های نان می توانند مزایای بهداشتی زیر را ارائه دهند:

کمک می کند تا اثرات منفی رادیکال های آزاد را مهار کند


طبق گزارش روزانه بیوشیمی کاربردی و بیوتکنولوژی، میوه نان حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند - این امر برای مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مفید است.

کمک می کند تا سلامت قلب را بهبود بخشد


Breadfruit دارای مواد Phytochemicals که کمک به جلوگیری از آترواسکلروز،که در آن شریان ها به علت رسوبات چرب سخت می شوند. عصاره آن نیز می تواند به مهار سطح کلسترول بالا، که می تواند شما را دچار بیماری قلبی کند کمک نماید .

به منظور کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک می کند


طبق تحقیقات مجله Planta Medica، ترکیبات شیمیایی میوه نان دارای خصوصیات سیتوتوکسیکمی نسبت به سلول های سرطانی پانکراس هستند. یک مطالعه جداگانه منتشر شده در مجله تحقیقات فیتوتراپی همچنین از خواص سرطانی این میوه ، بیان کرد که آن را به مهار رشد تومورهای پروستات و ایجاد آپوپتوز در سلول های سرطانی پروستات کمک کرد

خواص میوه نان برای قلب

Breadfruit دارای پروفایل تغذیه ای گسترده است. علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ذکر شده در بالا، این میوه همچنین منبع مس، منگنز، سلنیوم، لوتیئن و زاکسنتین و همچنین ویتامین E و K.19 می باشد

اگرچه میوه های نان می توانند بدن شما را با بسیاری از مواد مغذی مفید تامین کنند، شما باید مصرف خود را محدود کنید، زیرا مقدار قند آن نسبتا بالا است - یک فنجان آن 24.2 گرم قند دارد. اگر می خواهید بیشتر در مورد مقدار دقیق مواد مغذی که می توانید با مصرف این میوه دریافت کنید بیشتر بدانید،

پس نگاهی به جدول حقایق تغذیه ای زیر بیاندازید

حجم: 1 فنجان - 220 گرم

کالری 226.6 کیلو کالری 11٪ کل کربوهیدرات 59.7 گرم 20٪
کل چربی 0.5 گرم 1٪ فیبر غذایی 10.8 گرم 43٪
چربی اشباع 0.1 g 1٪
شکر 24.2 گرم
Trans Fat - g پروتئین 2.4 گرم
کلسترول - mg -٪ ویتامین A-٪ ویتامین C 106٪
سدیم 4.4 میلی گرم 0٪ کلسیم 4٪ آهن 7٪



* ارزش روزانه درصد بر اساس 2،000 کالری رژیم غذایی است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 نحوه مصرف میوه نان

نحوه مصرف میوه نان


راه های بسیاری برای مصرف میوه های نان وجود دارد - رسیده ها را می توانند خام بخورند، در حالیکه بالغ و نابالغ آنها پخته می شوند. از آنجا که خمیر خام میوه نان برای مدت زمان کوتاه نگهداری می شود،اما معمولا میوه نان به مدت طولانی نگهداری می شود. طبق یک مقاله ملی جغرافیایی، میوه نان خشک شده می تواند به آرد تبدیل شود که یک جایگزین گلوتن برای آرد گندم معمولی است.

سایر قطعات درخت نان نیز ممکن است برای شیوه های زیست محیطی و کشاورزی استفاده شود. به عنوان مثال، برگ های بزرگ آن را می توان برای مالچ استفاده کرد، در حالی که پوست های داخلی آن به طور سنتی برای پارچه سازی برای بافندگی و لباس استفاده می شود. گلهای خشک شده از درختان میوه نان نیز برای دفع پشه ها و حشرات دیگر هنگام سوزش مفید هستند.

روش های دیگر مصرف میوه نان

قبل از تهیه نان ، شما باید میوه را با چاقوی تیز از وسط نصف کنید ، پوست آن را جدا کرده و خارها را ببرید. این نان میوه نشاسته ای است و بنابراین در سوپ های خامه ای خوب مزه دار می شود و یا به صورت تکه های کوچک خرد شده و مانند سیب زمینی سرخ کرده سرخ می شود. طعم میوه نان مانند سیب زمینی ملایم است. با افزایش رسیدن ، میوه نان یک عنصر طعم میوه ای به دست می آورد که یادآور مخلوطی از آناناس و انبه است.

روش های مختلفی برای تهیه میوه نان وجود دارد. می توانید میوه نان را پوست بگیرید ، رب کنید و نازک برش دهید. آنها را در آب نمک بپاشید ، خشک کنید و سپس مانند چیپس سیب زمینی در روغن داغ سرخ کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها