رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407029

خواص جنطیانا | دانستنی های مهم در مورد فواید جنطیانا برای گوارش

جنطیانا برای ما ایرانیها کمتر شناخته شده است و بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نیستیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

جنطیانا
html>

معرفی جنطیانا


Gentiana lutea - L.
نام مشترک :جنطیانا زرد
Gentianaceae :خانواده
محیط زیست گیاهان کوهستانی و آلپ فوقانی، معمولا در خاک های آهکی.
محدوده اروپا
Gentiana lutea گیاهی است که تا 1.2 متر (4 فوت) با 0.6 متر (2 فوت در متر) رشد می کند.
این یک گیاه سخت است گل در ماه ژوئیه تا اوت قابل مشاهده است. گونه Hermaphrodite (دارای اندام های مردانه و زنانه است) و توسط زنبورها، مگس ها، سوسک ها، Lepidoptera (پروانه ها و پروانه ها) گرده افشانی می شود.
مناسب برای خاک های سبک (شنی)، متوسط (سنگین) و سنگین (خاک رس) و خاک را به خوبی تخلیه می کند. pH مناسب: خاک اسیدی، خنثی و اساسی (قلیایی). این گیاه می تواند در نیمه سایه (جنگل سبک) یا بدون سایه رشد کندوخاک مرطوب را ترجیح می دهد.

خواص جنطیانا

اطلاعات مفید در مورد گیاه


جنطیانا زرد یک گیاه کوهستانی مرکزی و جنوبی است و در مزرعه های آلپ، همچنین در جورا، ماسیف مرکزی ، در پیرنه ها و در جنگل سیاه و وگوژ، رشد می کند. این گیاه در مراتع، مراتع سمی بدون مرزه، مزارع باز، حوضچه ها، مکان های دفن زباله و صخره ها رشد می کند. نام جنطیانا از پادشاه گنت، آخرین شاه ملکه الیلیان در شکدرا (در حال حاضر آلبانی) است که گرفته می شود اثربخشی ریشه جنطیانا زرد را به رسمیت شناخته اند. لوبیای Artepitheton (لات لووتوس = زرد) به رنگ زرد شکوفه اشاره دارد. جنطیانا زرد تا 45 تا 140 سانتی متر بالا رشد می کند ، ریشه اصلی آن می تواند به طول یک متر برسد. ساقه توخالی و ضخیم به عنوان یک انگشت است، در پایین آن دارای برگ های بیضوی بزرگ و قوسی است. گل های زرد دارای ساقه های بلند هستند و 3 تا 10 گل در زیر شاخه های شاخه های شکل دارند. میوه یک کپسول مخروطی شکل است که تا 6 سانتیمتر و با دانه های متعدد است. زمان گل دهی ژوئن تا اوت است.
شما همچنین می توانید ریشه های تازه را مستقیما تخمیر کنید هنگام تقطیر براندی، مواد تلخ جنتیان در تقطیر وارد نمی شوند، با این حال ریشه های گیاه را با تقطیر یک عطر و طعم بسیار متمایز می دهد.

-----------------------------------------------------------------------------------

تبلیغ:

قرص جنطیانا حکیم مومن

حکیم مومن یکی از شرکت های معتبر ایرانی است که به تولید داروهای با منشا صددرصد گیاهی می‌پردازد. قرص جنطیانا یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است که تقویت کننده بدن بوده، استرس و تنش های عصبی را کاهش می‌دهد، باعث افزایش اشتها و رفع اسپاسم های شکمی می شود.
قرص گیاهی جنطیانا همچنین اثرات تقویت‌کننده جنسی دارد و باعث کاهش سردمزاجی و جلوگیری از انزال زودرس می‌شود. این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو است و در داروخانه‌ها موجود می‌باشد. شما همچنین می‌توانید قرص جنطیانا حکیم مومن را از داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید و از تخفیفات و شرایط ویژه این داروخانه اینترنتی مانند ارسال رایگان به سراسر کشور بهره‌مند شوید.

------------------------------------------------------------------------------------

عوارض جنطیانا

خواص جنطیانا


جنطیانا یک گیاه است. ریشه گیاه و به طور معمول، پوست برای استفاده دارویی استفاده می شود.
خواص این گیاه عبارتند از:

ضد التهاب ضد عفونی کننده Cholagogue
اشتها آور مبرد
تلخ تونیک معده

ریشه جنطیانا سابقه طولانی در استفاده گیاهی در درمان اختلالات گوارشی دارد و جزء بسیاری از داروهای اختصاصی است. این گیاه شامل برخی از ترکیبات تلخ شناخته شده است و به عنوان یک مبنای علمی برای اندازه گیری تلخی استفاده می شود. این امر به ویژه در حالت خستگی از بیماری مزمن و در همه موارد ضعف، ضعف دستگاه گوارش و عدم اشتهامفید است. این گیاه یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم انسانی است، تحریک کبد، دستگاه گوارش و دستگاه گوارش را انجام می دهد و یک تونیک عالی برای ترکیب کردن با خفیف برای جلوگیری از اثرات مخرب آن است. ریشه جنطیانا، ضد التهابی، ضد عفونی کننده، تونیک تلخ، cholagogue، emennagogue، febrifusion، مبرد و تونیک معده است. این گیاه برای درمان در داخل دردهای کبدی، سوء هاضمه، عفونت های معده و بی اشتهایی مصرف می گردد. این گیاه نباید برای بیماران مبتلا به زخم معده تجویز شود. ریشه که می تواند به اندازه بازو فرد ضخیم و شاخک چند باشد در پاییز برداشت می شود و برای استفاده بعدی خشک می شود. به احتمال زیاد ریشه گیاهانی که گل ندارند ثروتمندتر از خواص دارویی هستند. کمیسیون آلمانی E Monographs، یک راهنمای درمانی برای داروهای گیاهی، لوتیای جنطیانا را به عنوان یک تونیک (به عنوان منتقدان کمیسیون ) را تأیید می کند.

جنطیانا برای مشکلات هضم مانند از دست دادن اشتها، پریشانی، گاز روده، اسهال، گاستریت، سوزش سر دل و استفراغ استفاده می شود. همچنین برای تب، هیستری، دیابت و فشار خون بالا استفاده می شود. بعضی از مردم برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی، درمان کرم های انگلی، شروع دوره های قاعدگی و به عنوان یک قارچ قارچی از جنس استفاده می کنند.

جنطیانا برای درمان زخم ها و سرطان پوست استفاده می شود.

جنطیانا در درمان بیماری های سینوسی (سینوزیت) در ترکیب با گلبرگ های اروپایی، Verbena، Cowslip flower و Sorrel استفاده می شود. این گیاه در ترکیب با سایر محصولات برای مالاریا استفاده می شود.

در غذاها و نوشیدنی ها، جنطیانا به عنوان یک عنصر استفاده می شود.

در تولید، جنطیانا در لوازم آرایشی استفاده می شود.

اگر قصد استفاده از جنطیانا را دارید، مطمئن شوید که جنطیانا را به درستی شناسایی کرده اید. کلم سفید بسیار سمی (آلبوم Veratrum) می تواند به عنوان جنطیانا شناسایی اشتباه شود و زمانی که در آماده سازی خانگی استفاده می شود مسمومیت حاد را ایجاد می کند.

خواص ضد عفونی کننده جنطیانا

قطعات گیاهی که برای دارو استفاده می شود
قطعات زیرزمینی از ریزوم (پایه) و ریشه استفاده می شود. این دارو در فرانسه، اسپانیا و کشورهای بالکان و مزارع فرانسه و آلمان جمع آوری می شود.

مواد تشکیل دهنده دارو
ریشه جنطیانا حاوی مواد تلخ از Secoiridoid، Gentisin (رنگدانه زرد) و کربوهیدرات (از جمله Trisaccharide Gentianose) است.

مضرات جنطیانا


ریشه گ جنطیانا نباید برای زخم های معده و دوازدهه استفاده شود.
هنوز در مورد بی ضرر بودن ریشه جنطیانا در دوران بارداری و شیردهی و همچنین استفاده از آن در کودکان و نوجوانان زیر 18 سال، مطالعاتی انجام نشده است.

عوارض جانبی
به ندرت، درد های دستگاه گوارش، تپش قلب، خارش و سردرد گزارش شده است.

جنطیانا موثر در نفخ معده

آماروژانتین همراه با سایر مواد تلخ (به عنوان مثال ژنتیوپیکروساید) مسئول اثربخشی درمانی دارو در مشکلات هاضمه مانند نفخ معده است. یکی دیگر ازفوایدجنطیانا از دست دادن اشتها است. این مواد تلخ ترشح بزاق دهان را تحریک می کنند و باعث بهبود عملگرد گوارشی می شود. بنابراین ، چای ها ، جوشانده ها ، قطره ها و تنتورها فرم های مناسبی برای استفاده هستند (به عنوان مثال چای ریشه جنتین Bombastus ، قطره Salus gentian Bittry). برای تهیه چای ، از 1 تا 2 گرم دارو در هر فنجان 3 تا 4 بار در روز استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها