رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410981

خواص پای مرغ | معجزه پای مرغ برای پوست و درمان پوکی استخوان

پای مرغ فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمنیه خواص پای مرغ آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

پای مرغ
html>

پای مرغ بخشی از مرغ است که اغلب دور ریخته می شود زیرا برخی افراد فکر می کنند که آنها بلااستفاده هستند. با این حال، افراد دیگری هستند که آن را خوشمزه می یابند و از آن برای ساخت سوپ شگفت انگیز استفاده می کنند. این عطر و طعم منحصر به فرد و بافت نرم است که آن را برای استفاده مکرر وادار می کند.
پای مرغ پر از گلوکوزامین، کندریتین، کلاژن و مواد معدنی هستند! عالی برای مو، ناخن، مفاصل، و سلامت گوارشی ما! آنها بعد از همه از بافت همبند و مفاصل تشکیل شده است. پا مرغ حتی نشان داده است که به بهبود آرتروز کمک می کند و حتی برای ترویج بازسازی و بهبودی در آسیب نخاعی (منبع) مورد استفاده قرار می گیرد.
خوردن پاهای مرغ ممکن است به برخی افراد آسیب برساند، اما در بسیاری از کشورهای آسیایی، از جمله چین، ویتنام، فیلیپین و کره، از پای مرغ استفاده می کنند.

افرادی که در نقاط دیگر جهان نیز پای مرغ را مصرف می کنند. در جامائیکا، آفریقای جنوبی، ترینیداد و تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی پاهای مرغ محبوب هستند.

خواص پای مرغ

مزایای خوردن پای مرغ


1)پای مرغ پخته غنی از کلاژن
یکی از مزایای سلامتی پا مرغ از کلاژن درون آن است. سطح کلاژن طبیعی در پای مرغ شبیه کلاژن است که در سبزیجات برگ سبز و میوه ها یافت می شود. کلاژن یکی از مواد خاصی است که برای حفظ الاستیک پوست مورد نیاز است.

مزایای کلاژن موجود در پای مرغ بسیار زیاد است، از جمله موارد دیگر:

کلاژن برای حفظ پوست سالم و فرم الاستیسیته مفید است زیرا از سلول های مرده پوست تبدیل با سلول های پوستی جدید سریعتر می کند. کلاژن به بدن کمک می کند با افزایش سوخت و ساز بدن چربی بدن کاهش یافته و موجب از دست دادن وزن گردد.
کلاژن مفید برای کمک به بدن جذب کلسیم و پروتئین است که بدن را تبدیل به بدن سالم تر می کند. کلاژن می تواند ساختار استخوان را قوی تر کند و از بیماری های شکنندگی استخوان جلوگیری کند
کلاژن برای افزایش تولید گلبول های قرمز مفید است زیرا با تقویت ساختار عروق خونی کار می کند.

2) بهبود سیستم ایمنی
خوردن پای مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مغذی است. این به خاطر محتوای مواد معدنی است که برای ساختن سلامتی بسیار مفید است. همچنین حاوی کلاژن و برخی از مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و همچنین کلسیم است. برخی از این مواد معدنی برای غلبه بر حملات از بیماری ها مفید هستند. بنابراین با مصرف آن به طور مرتب می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

3) بهبود جراحات
پای مرغ باعث بهبود سلامت زخم ها می شود. پای مرغ حاوی مواد مغذی مانند پروتئین و کلسیم است. هر دو این مواد مغذی برای کمک به احیای اعصاب، ماهیچه ها و استخوان های انسان بسیار مهم هستند. به نظر می رسد حتی با توجه به آسیب نخاعی، با مصرف غذاهای حاوی پای مرغ، سریعا درمان می شود.

خواص پای مرغ برای پوست

4) جلوگیری از شکستگی استخوان خفیف
هنگامی که افراد پیر می شوند، مقدار کلسیم کاهش می یابد و سلول برای بازسازی دچار مشکل خواهد بود. اگر ما پای مرغ را به طور مرتب مصرف کنیم، این امر متفاوت خواهد بود، زیرا دارای مواد مغذی زیادی مانند کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن است که باعث تقویت مفصل و جلوگیری از شکننده شدن استخوان در پیری می شود.

5) ناخن ها را سالم نگه دارید
بدن ما نیاز به کلاژن برای حفظ قدرت ساختار ناخن دارد. کلاژن را می توان در پای مرغ پیدا کرد، به طوری که کسانی که اغلب هر روز مرغ را مصرف می کنند، تمایل به داشتن ناخن سالم و قوی دارند.
6) حفظ لثه سالم
پا مرغ همچنین دارای منافع قابل توجهی برای سلامت لثه است. پای مرغ حاوی مواد مغذی زیادی است. بافت همبند و غضروف وجود دارد که می تواند به یک ژل تبدیل شود زیرا حاوی کلاژن، اسید آمینه و برخی از ژلاتین تشکیل دهنده است. به همین دلیل تمام این مواد باعث بهبود وضعیت سلامتی لثه ها می شود

خواص پای مرغ برای پوکی استخوان

این ها برخی از مزایای سلامتی پای مرغ هستند که باید بدانید تا بتوانیم مواد غذایی را از پای مرغ تامین کنیم. مزایای بسیاری از پاهای مرغ وجود دارد، از قبیل ساخت پروبیوتیک های طبیعی که برای روده سالم مفید هستند، ایمنی بدن را ایجاد می کنند. علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب بافت و تثبیت هورمون های بدن مفید است. تعادل این هورمون ها می تواند بر استرس در زندگی غلبه کند.

آمار تغذیه – پای مرغ

کالری 215 شکر 0 گرم
کالری از چربی 135 فیبر 0 گرم
چربی 15 گرم 23٪ پروتئین 19 گرم 38٪
چربی اشباع شده 4 گرم 20٪ کلسترول 84 میلی گرم 28٪
کربوهیدرات 0 گرم سدیم 67 میلی گرم 3٪


* ارزش روزانه درصد بر اساس 2،000 رژیم غذایی کالری است، بنابراین ممکن است ارزش های شما بسته به نیازهای کالری شما تغییر کند. مقادیر اینجا ممکن است 100٪ دقیق نباشند زیرا دستورالعمل ها به صورت حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفته اند و توسط FDA ایالات متحده مورد ارزیابی قرار نگرفته اند.

سوپ پای مرغ و لوبیا

روغن را تا 80 درجه گرم کنید و به سرعت پای مرغ را از داخل آن بکشید تا پوست کمی ترد شود. این اثر در هنگام پخت و پز دوباره از بین می رود ، اما روش کار باعث خوشمزه شدن پا می شود.

سپس آن را در آبی که با سس سویا تیره و سرکه سفید چاشنی شده است قرار دهید. به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم بپزید. نمک و فلفل اضافه کنید. بعد از حدود 50 دقیقه لوبیای سیاه را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر دم بکشید.

درست قبل از برداشتن پا ، زنجبیل و سیر خرد شده را اضافه کنید. پا و سس را روی بشقاب استارتر بچینید و گرم سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها