رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424895

فشار آمریکا به سازمان ملل برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا

ساعت 24- به گفته دیپلمات های آگاه، آمریکا در حال فشار به سازمان ملل است تا به اصطلاح این نهاد بین المللی خواستار برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر ریاست جمهوری در ونزوئلا با حضور ناظران جهانی شود.

style="text-align:justify">به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، مسکو و واشنگتن بر سر کارزار به رهبری آمریکا در جهت به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا و رئیس مجلس موسسان این کشور به جای نیکلاس مادورو رئیس جمهور کنونی این کشور دچار اختلاف های عمیق شده اند.

بر این اساس، آمریکا تلاش می کند تا برای اعمال فشار علیه دولت مادورو، سازمان ملل متحد را وادار کند تا به طور رسمی خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شود.
همچنین پیشتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا حمایت کرد و از جامعه بین المللی خواست به سرعت نقض حقوق بشر از سوی مادورو را محکوم کنند.
پلوسی با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی افزود: از تصمیم مجمع ملی به عنوان تنها موسسه دمکراتیک باقی مانده در ونزوئلا حمایت می کنم که خوان گوایدو رئیس این مجمع را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت می شناسد تا انتخابات کامل، عادلانه و آزاد برگزار شود.
جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ نیز که بیش از همه به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلا است، از بیانیه پلوسی استقبال کرد و گفت: از بیانیه قوی رئیس مجلس برای حمایت قدردانی می کنم.
حدود دو هفته پیش، خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با فراخواندن مخالفان مادورو ، خود را رئیس جمهوری معرفی کرد.
این اقدام وی که پیشتر با مایک پنس معاون اول ترامپ، بولتون مشاور امنیت ملی و پمپئو وزیر خارجه آمریکا هماهنگ شده بود به سرعت مورد استقبال رئیس جمهوری ایالات متحده قرار گرفت و به رسمیت شناخته شد.
بر خلاف فشار همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ارتش و دیوان عالی قضایی در کنار روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر از مادورو حمایت کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها