رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431654

طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر | نحوه تهیه پیتزا سیب زمینی

طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر یک غذای مجلسی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کیک پیتزا بدون فر
html>

مواد لازم:

تخم مرغ 2 عدد فلفل دلمه ای یک عدد
روغن مایع نصف پیمانه بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
شیر نصف پیمانه پنیر پیتزا یک پیمانه
ماست 5 قاشق غذاخوری نمک ، فلفل قرمز ، زردچوبه ، آویشن ، پودر سیر به میزان لازم
آرد 2 پیمانه رب گوجه فرنگی به میزان لازم
کالباس یا سوسیس 150 گرم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدای کار تخم مرغ ها را با چنگال یا مفتول سیمی خوب به هم بزنید . بعد روغن مایع را آرام آرام اضافه کنید . سپس شیر و بعد هم ماست رو اضافه کنید . آرد را به تدریج الک نموده و اضافه کنید . قصد این را نداریم که مواد مان سفت شود . یک کم باید شل باشد (پیشنهاد می گردد یک پیمانه به علاوه سه چهارم پیمانه آرد ریخته شود که هر پیمانه آرد با لیوان فرانسوی دسته دار معادل 125 گرم میشود ) .

مرحله دوم:

بعد هم نمک و فلفل قرمز و زردچوبه و آویشن و پودر سیر و بکینگ پودر را بریزید . کالباس یا سوسیس را مکعبی خرد کنید . فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد کنید .سپس با رب گوجه فرنگی و ادویه تفت دهید . وقتی از دما افتاد ، در آخر به همراه پنیر پیتزا ، به کل مایه حاصله اضافه کنید .

مرحله سوم:

در مرحله بعد کف قابلمه را چرب کنید یا کاغذ روغنی کف قابلمه بگذارید . مایه کیک پیتزا را ریخته و دم کنی بگذارید تا روی حرارت ملایم پخته شود . تا چهل دقیقه اول درب قابلمه را برندارید تا پف کیک نخوابد . حداقل یک ساعت و نیم زمان برای پخت کامل نیاز دارید .

مرحله چهارم:

می توانید داخل فر هم به شکل قالب بزرگ یا کاپ کیک پخته و میل کنید . قالب مافین رو چرب کنید از قالبهای تک نفره تارت هم میشود استفاده کرد . از مواد ، داخل قالبها بریزید و بگذارید داخل فر 180 درجه از پیش گرم شده تا حدودا طی نیم ساعت پخته شود . نهایتا با سس و سالاد دلخواه سرو نمایید .

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

مواد لازم :

سیب زمینی پخته یک عدد کوچیک نمک یک قاشق چایخوری
روغن مایع سه قاشق غذاخوری بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
ماست دو قاشق غذاخوری آرد سفید به مقدار لازم
تخم مرغ یک عدد قارچ 4 عدد

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا سیب زمینی ها را پوره کنید .در ظرف دیگری روغن مایع ، ماست و تخم مرغ رو با همزن دستی بزنین تا خوب ترکیب شوند . بعد بکینگ پودر و در آخر پوره سیب زمینی رو اضافه کنید.

مرحله دوم:

آرد الک نموده و به مواد بالا اضافه کرده و خوب ورز بدین تا خمیری نرم درست شود . خمیر رو حداقل نیم ساعت توی دمای محیط استراحت بدهید. در این فاصله ، پیاز خلالی رو تفت داده سپس گوشت چرخکرده رو با رب گوجه و ادویه دلخواه اضافه و روی حرارت متوسط تفت بدین.

مرحله سوم:
قارچ را خرد کرده و با نمک ، پودر سیر و آبلیمو تفت بدهید . حالا کف تابه رو چرب و کمی آرد پاشی کرده و خمیر رو به ضخامت نیم سانت پهن کنین . روی سطح خمیر از سس پیتزا بمالید و کمی پنیر پیتزا بریزین . بعد مایه گوشتی ، قارچ و پنیر پیتزا رو لایه لایه ریخته و در آخر برش های زیتون و گوجه بذارین و در دمای 180درجه حدود نیم ساعت در فر بپزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها