رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432135

طرز تهیه نان جیبی | طرز تهیه نان پفکی

نان جیبی یکی از ساده ترین میان وعده ها با دستور تهیه بسیار ساده است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مور دآماده کردن نان جیبی به شما ارائه می کنیم.

نان جیبی
html>

مواد لازم :

آرد به میزان لازم نمک یک قاشق چایخوری
اب گرم یک پیمانه روغن یک سوم پیمانه
مایه خمیر یک قاشق غذاخوری سرخالی زرده تخم مرغ یک عدد
شکر یک قاشق مرباخوری کنجد (یا تخم خرفه ) به میزان لازم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه:

مرحله اول:

اب گرم را داخل کاسه بریزید مایه خمیر و شکر را داخل اب بریزید ، مخلوط کرده و درب ظرف رو بزارید تا عمل بیاد .سپس نمک و روغن رو افزودهو آرد را کم کم الک و اضافه کنید تا خمیر جمع شود . آرد تا جایی اضافه کنید که خمیری به نرمی لاله گوش داشته باشید . آرد بیشتری نزنید که بافت نان بعد از پخت ، خشک خواهد شد .

مرحله دوم:

سپس خمیر را روی میز کار انتقال داده و شروع به ورز دادن میکنیم حدود ده دقیقه ( ورز دادن بیشتر ، باعث به روغن افتادن خمیر و نهایتا خشک شدن بافت نان بعد از پخت خواهد شد ) . وقتی خمیر فرم گرفت ، چانه کرده داخل کاسه ای که کمی چرب شده ، میگذاریم . روی کاسه سلفون کشیده و با حوله یا پارچه ضخیم کاملا میپوشانیم . جای نسبتا گرم میگذاریم تا خمیر عمل بیاید . بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت آماده گی گردد .

مرحله سوم:

سپس هوای خمیر را با دست گرفته و چونه گیری میکنیم ، اندازه یه نارنگی . با وردنه شکل دایره باز میکنیم . روی سطح خمیر را روغن میمالیم ، سپس یک سمت نیم دایره را روی نیم دایره قبلی قرار میدهیم به شکل نیم دایره در بیاد. سپس دوباره سطح خمیر را با برس روغن میمالیم . دوباره نیم دایره را تا میزنیم. تا خمیر شکل سه گوش به خودش بگیرد .

مرحله چهارم:

رومال لایه ها با روغن ، مانع چسبیدن لایه های نان بعد از پخت میشود . همه خمیر را به همین شکل فرم میدهیم و داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشته شده ، با فاصله میچینیم . روی خمیر را با پارچه میپوشانیم و مجدد به مدت پانزده دقیقه استراحت داده میشود .

مرحله پنجم:

یک عدد زرده تخم مرغ ، زعفران و چند قطره شیر ، مخلوط کرده و نان ها را رومال کرده و کنجد میپاشیم . نهایتا داخل فر از قبل گرم شده با درجه 180 به مدت بیست دقیقه میپزیم ( چون دمای فرها متفاوته ، شاید به زمان پخت بیشتر یا کمتری نیاز باشد . تا جایی که کف نان طلایی شود ) . در آخر هم چند ثانیه زیر گریل قرار میدهیم . بعد از پخت ، از فر خارج کرده اجازه میدهیم خنک شود . داخل لایه ها را با کمک لبه تیز چاقو ، باز و با مواد مورد نظر پر کرده و سرو میکنیم .
* با نسبتای بالا، نه (9) تا نان خواهیم داشت .

طرز تهیه نان جیبی

مواد میانی میتونه شامل یکی از موارد زیر باشد :
* الویه ،خیارشور ، گوجه ، ...
* کشک بادمجون، زیتون یا سبزی یا...
* مرغ پخته یا گریل شده با مخلفات دلخواه
* ژامبون یا کالباس با مخلفات دلخواه
*پنیر ،خیار ، گوجه ، ...
* پنیر ، گردو
* کره یا خامه ، مارمالاد ، مربا ، عسل ...
* شکلات صبحانه و ...

طرز تهیه نان پفکی

طرز تهیه نان پفکی

مواد لازم :

آرد 1ونیم پیمانه شیر دو سوم پیمانه
روغن زیتون یک سوم پیمانه پنیر رنده شده و دلخواه
تخم مرغ 1عدد نمک به میزان لازم



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شیر را می بایست جوشانده و خنک نمایید سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده هم بزنید و بعد روغن زیتون و نهایتا آرد و نمک الک شده را مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه کنید . مدام هم بزنید تا مواد یکدست شود . پنیر را رنده کرده و به مواد بیفزایید و باز هم با همزن بزنید تا صاف شود .

مرحله دوم:

در این مرحله لازم است قالب مناسب کیک فنجانی را چرب کرده و دو سوم هر قالب را با خمیر پر کنید و بیست دقیقه داخل فر که با دمای 200 درجه از قبل گرم شده است ، قرار دهید تا پفک ها پف کرده و طلایی شوند .سپس 10 دقیقه اجازه دهید پفک ها کمی سرد شوند ، سپس سرو کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها