رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437647

طرز تهیه ژله رنگین کمان لقمه ای | نکات مهم در تهیه ژله بریلو

ژله رنگین کمان لقمه ای یک ژله عالی و با ظاهری زیبا است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

ژله رنگین کمان لقمه ای
html>

مواد لازم:

ژله انگور : 1 بسته ژله پرتقالی : 1 بسته
ژله بلوبری : 1 بسته ژله آلبالو : 1 بسته
ژله آووکادو : 1 بسته ژله آلوورا : 5 بسته
ژله موز : 1 بسته بستنی وانیلی : مقداری


برای تهیه ی این ژله از یک قالب مستطیل شکل با دیواره ی بلند به ابعاد 20*30 احتیاج می باشد وژله هایی در رنگای مختلف(من از ژله انگور؛بنفش,ژله بلوبری؛آبی,ژله آووکادو؛سبز,ژله موز؛زرد,ژله پرتقالی؛نارنجی,ژله آلبالو؛قرمزرنگ وپنج بسته ژله آلوئورا ومقداری بستنی وانیلی)

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا قالب را آماده کنید به این صورت که ؛کمی با آب خیس کرده وکیسه فریزربازشده(یک لایه) روی آن بکشید خیس کردن به این دلیل است که پلاستیک کامل به دیواره ها وکف قالب فلزی بچسبد وچروک نیوفتد

مرحله دوم:


سپس یک بسته از ژله ( به ترتیب رنگ های ژله انگور؛ بنفش,ژله بلوبری؛آبی,ژله آووکادو؛سبز,ژله موز؛زرد,ژله پرتقالی؛نارنجی,ژله آلبالو؛قرمزرنگ داخل قالب ریخته)بایک لیوان آب جوش روی بخار کتری بن ماری کرده تا دونه های ژله باز بشود ، می ریزیم تو قالب وداخل یخچال قرارمی دهیم(لایه ی اول خیلی راحته مهمه لایه های بعدی می باشد)

مرحله سوم:

مدت زمان بسته شدن ژله ها متفاوته از ٢٠ دقیقه تا ٤٥ دقیقه به خاطر متفاوت بودن دمای یخچال ها،شما بعداز ١٥ دقیقه میتوانید بادست امتحان کنید اگر چسبناک بود ژله وبسته شده بود زمانش شده است اگر ژله زیاد داخل یخچال بماند رویه آن خشک می شود وموقع برش لایه ها از هم جدا می شوند وزحمت شما بی نتیجه می شود.

مرحله چهارم:

ژله ی آلوئورا را به یک لیوان آب جوش بن ماری کرده کنار می گزاریم تا کاملا از حرارت بیفتد چراکه موقع اضافه کردن بستنی میبرد؛ وقتی ژله از حرارت افتاد نصف لیوان بستنی آب شده(هم دمای محیط)اضافه کرده وبه آرامی هم می زنیم وروی لایه ی قبلی ریخته داخل یخچال قرارداده وبه همین ترتیب ژله های بعدی،فقط لایه ی آخرمان رنگی هست.

طرز تهیه ژله رنگین کمان لقمه ای

مرحله پنجم:

این ژله کمی وقت گیر است ، می توانید برای سرعت عمل بیشتر ژله را داخل فریزر قراربدهید فقط در حد خنک شدن سریع خوب است،نباید داخل فریزر بماند کیفیت کار پایین میاد،پس از بسته شدن کامل به کمک پلاستیک اطراف وزیر کار به راحتی از قالب جداش می کنیم وبا چاقوی اره ای بلند برش های مستطیلی (لقمه ای)میدیم،نکته ی مهم برش این ژله این است که هرباربرای برش باید چاقو خیس باشد تا برش زیبا وراحت بدون پارگی ژله داشته باشید.

مرحله ششم:
ژله رنگین کمان لقمه ای که بسیار برای مهمانی های عید و تولد مناسب است به چند دلیل اول اینکه شما فقط یک بار زحمت درست کردن ژله رو می کشید و کلی ژله خوشگل دارید و دوم اینکه چون ژله تک نفره است اگر ژله ها بماند میتوانید برای مهمان های بعدی استفاده کنید چون میتوانید ژله دست نخورده را بر روی آن سلفون کشیده و تا ده روز نگه داشت.

طرز تهیه ژله بریلو

طرز تهیه ژله بریلو

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یک سوم پیمانه شکر
یک چهارم پیمانه آب یک چهارم پیمانه آب لیمو

طرز تهیه:

مرحله اول:

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت رو با دو قاشق غذاخوری آب سرد حل کنین وقتی نشاسته ذرت توی آب کامل حل شد ، یک مایع سفید رنگ مانند شیر بدست میاد . یک سوم پیمانه شکر رو با یک چهارم پیمانه آب مخلوط کنین و روی حرارت ملایم بذارین تا شکر کامل توی آب حل بشه.

مرحله دوم:

بعد یک چهارم پیمانه آب لیمو اضافه کنین حتما از آبلیمویی استفاده کنید که خودتون گرفتین ؛ از آبلیموی کارخانه ایی استفاده نکنید . اضافه کردن آبلیمو باعث براق شدن بریلو میشه . وقتی آبلیمو رو هم زدین ، نشاسته ذرت رو اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا غلیظ بشه؛ بریلو یک مایع شیری رنگ هست که میتونید با رنگ های خوراکی رنگش کنید و برای تزیین کیک و... استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها