رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 443881

پاک کردن لکه چربی و روغن از فرش امکان پذیر است؟

رپورتاژ آگهی / لکه های چربی و رغن حالت چسبناک دارند، اگر قصد پاک کردن لکه روغن را داشته باشید باید برای شستشو تکنیک خاصی را به کار ببرید.

dir="RTL" style="margin-left:0in; margin-right:0in; text-align:right">اگر تجربه داشته باشید میدانید که لکه های چربی بسیار سرسخت هستند .لکه چربی حالت چسبی هم دارد به همین دلیل شستشوی فرش که روغن یا چربی روی آن ریخته نیاز به روش های خاصی دارد.همان طور که میدانید هر چه زمان کمتری از به وجود آمدن لکه گذشته باشد، پاک کردن لکه روغن راحت تر است پس هر وقت لکه ای بر روی قالی به وجود آمد هر چه زودتر آن را پاک کنید. به خصوص لکه های چربی به علت چسبندگی بالایی که دارند راحت تر به فرش می چسبند و ممکن است به جاهای دیگر فرش نیز سرایت کنند.

قبل از هر اقدامی فراموش نکنید که باید برای پاک کردن هر نوع لکه ای سرعت عمل داشته باشید و بطور کلی، از قسمت پشت لکه باید شروع نمایید. به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری بعمل می آید.

پیدا کردن قالیشویی مناسب برای پاک کردن لکه چربی

هرچند با توجه به روش های بالا می توان لکه فرش را در منزل پاک نمود اما اگاهی از جنس تاروپود فرش در انتخاب روش لکه بری مهم می باشد. اگر فرش شما ابریشمی یا از جنس پشمی باشد که رنگ پس می دهد بهتر است جهت از بین بردن لکه چربی، فرش خود را به قالیشویی های مجاز بسپارید. از انجایی که فرش های دستباف از بافت اسیب پذیر و ظریفتری نسبت به سایر فرش ها برخوردارند و خطر رنگ دهی در این گونه فرش ها خیلی زیاد می باشد، بهتر است از خدمات قالیشویی ها جهت شستشو و پاک نمودن لکه چربی استفاده نمایید. در انتخاب قالیشویی مناسب ابتدا به نظرات مردم توجه نمایید رضایتمندی مشتری از خدمات ارائه شده می تواند گواه خوبی مبنی به عملکرد درست و صحیح قالیشویی باشد. نکته دیگر در انتخاب قالیشویی استفاده از مواد حلال مناسب جهت پاک کردن لکه روغنی می باشد. همانطور که در مقاله اشاره شده انتخاب حلال به جنس و الیاف فرش بستگی دارد، چنانچه حلال مناسب الیاف فرش انتخاب نشود، اسیب جدی به بافت و الیاف فرش وارد خواهد شد این امر به ویژه برای فرش های دستباف بسیار مهم می باشد.

بررسی روش های قابل اجرا در منزل

هنگام وقوع لکه چربی بر روی فرش به روش ذیل عمل کنید:

ابتدا یک دستمال پارچه ای یا حوله کاغذی روی لکه روغن قرار دهید تا دستمال ، روغن را به خود جذب نماید. به هیچ وجه دستمال را برروی فرش فشار ندهید چون باعث پایین رفتن بیشتر روغن در الیاف فرش می شود. ممکن است لکه های چربی بصورت جامد باشد که در اینصورت بوسیله یک چاقو روغن ماسیده را از روی فرش بردارید. سپس لکه را بوسیله حلال های رنگی روغن پاک کنید و با آب گرم محل لکه را بشورید. در مرحله بعد مقداری جوش شیرین یا نشاسته ذرت را بوسیله مسواک بر روی لکه چربی بمالید. جوش شیرین جاذب روغن است و نسبت به مواد دیگر ارزانتر بوده و در اکثر خانه ها یافت می شود. اجازه دهید تا جوش شیرین به مدت یک ربع ساعت برروی لکه باقی بماند، سپس بوسیله جاروبرقی جوش شیرین بر روی لکه را پاک نماید.

روش های دیگری جهت پاک کردن لکه روغن و چربی در منزل وجود دارد از جمله انها می توان به صابون و سرکه اشاره نمود. ابتدا مانند روش بالا تا جایی که امکان دارد چربی را بوسیله یک دستمال از روی فرش پاک نموده و سپس لکه را با پارچه اغشته به سرکه مالش دهید ودر اخر جای لکه را با صابون بشورید. می توان به جای سرکه از الکل نیز استفاده نمود.

بهترین راه از بین بردن لکه چربی استفاده از محلول مایع ظرفشویی با اب می باشد، که محل لکه را البته پس از برداشتن چربی از روی آن با محلول مایع ظرفشویی و آب باید شست. بهتر است محلول شستشو را دریک شیشه شور ریخته و آن را بر روی لکه اسپری نمایید.

یکی از حلال های مناسب جهت از بین بردن لکه های روغن بخصوص لکه های ناشی از روغن غذا، لوازم ارایش و یا واکس، خمیر اصلاح می باشد. خمیر اصلاح به راحتی می تواند این لکه ها را از بین ببرد.

به طور کلی در هنگام از بین بردن لکه چربی از روی فرش حین شستشو از اب سرد استفاده نموده، مدت زیادی الکل یا سرکه را برروی لکه باقی نگذارید، از سفید کننده ها و مواد شیمیایی که به بافت فرش اسیب می زند هرگز استفاده ننماید و پس از پاک کردن لکه، قسمت لکه فرش را به طور کامل خشک نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها