رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449380

طرز تهیه ژله انبه با تخم شربتی | نحوه تهیه کرم ژله هلو

ژله انبه با تخم شربتی یکی از دسرهای محبوب و خوش طعم است که به عنوان دسر بعد از غذای اصلی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد در این مطلب هر آنچه در خصوص نکات مهم تهیه این دسر لازم است بدانید برای شما آماده کردیم.

ژله انبه با تخم شربتی
html>

مواد لازم:

انبه : یک عدد شیر : یک لیوان
پودر ژله انبه : یک بسته تخم شربتی : مقداری
پودر ژله آلوورا : یک بسته


دوستان عزیز این ژله خوشمزه را آماده کنید و از خواص آن بهره مند گردید انبه میوه ای پر خاصیت است که برای تمام سنین مناسب می باشد و در این فصل در دسترس است ژله هم که چر از خاصیت می باشد.


طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا ی کار یک عدد انبه را پوست گرفته و پوره کنید.یک بسته پودر ژله انبه را در یک لیوان آب جوش حل نموده و روی بخار کتری گذاشته تا خوب حل و شفاف شود و کنار بزارید تا خنک شود

مرحله دوم:

سپس به آن ٣/٤ لیوان انبه پوره شده اضافه و مخلوط کنید. یک بسته ژله آلوورا را در یک لیوان آب جوش حل نموده و روی بخار کتری گذاشته تا خوب حل و شفاف شود و کنار بگذارید تا خنک شود سپس به آن ٣/٤ لیوان شیر با دمای ژله اضافه و مخلوط کنید.
توجه داشته باشید دمای ژله حل شده با شیر یکسان باشد.

مرحله سوم:

به مقدار مساوی از ژله انبه کف لیوان ها بریزید و در یخچال گذاشته تا ببندد، سپس به ژله آلوورا تخم شربتی آماده را اضافه و هم بزنید و روی ژله انبه بریزید. هر مرحله را در یخچال گذاشته تا ببندد، سپس مرحله بعدی را اضافه کنید و در آخر روی آن را تزئین کنید.
مرحله چهارم:

اضافات ژله ها را در ظرف مربع شکل کوچکی ریخته و بعد از سفت شدن آن ها را برش داده و برای تزئین استفاده کنید.هر مرحله که لیوان ها را در یخچال می گذارید.ژله های اصلی در دمای محیط باشند اما در هنگام ریختن در لیوان خوب آن ها را هم بزنید.

مرحله پنجم:

روی ۳ ق غ تخم شربتی آب ولرم بریزید بعد از پف کردن و لعاب دادن اب اضافی را خارج کرده و در هر مرحله به ژله آلوورا که با شیر مخلوط کرده اید اضافه کنید.

خواص ژله و ژلاتین


ژلاتین یک پروتئین ساخته شده از محصولات حیوانی است.

ژلاتین برای از دست دادن وزن و برای درمان استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و استخوان های شکننده (پوکی استخوان) استفاده می شود. برخی از افراد نیز برای تقویت استخوان ها، مفاصل و ناخن ها از آن استفاده می کنند. ژلاتین همچنین برای بهبود کیفیت مو و کوتاه کردن بهبودی پس از ورزش و آسیب های مرتبط با ورزش استفاده می شود.

در تولید، ژلاتین برای آماده سازی غذاها، لوازم آرایشی و داروها استفاده می شود.

چگونه کار می کند؟


ژلاتین حاوی کلاژن است. کلاژن یکی از مواد تشکیل دهنده غضروف و استخوان است. به همین دلیل است که برخی افراد فکر می کنند ژلاتین ممکن است برای آرتریت و سایر شرایط مشترک کمک کند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ژلاتین ممکن است درد را کاهش دهد و عملکرد مشترک را در افراد مبتلا به استئوآرتریت بهبود بخشد.

اثرات ژلاتین بر بدن:

استخوانهای نازک (پوکی استخوان) تقویت استخوان ها و مفاصل
بهبود کیفیت مو تقویت ناخن ها
کاهش تمرکز پس از ورزش و آسیب های مربوط به ورزش کاهش وزن

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی ژلاتین برای این مورد نیاز است

اثرات جانبی و ایمنی


ژلاتین به احتمال زیاد برای بسیاری از مردم در مقادیر غذایی کاملا ایمن است. این مقدار احتمالا در مقادیر بیشتر به عنوان دارو استفاده می شود. برخی شواهد وجود دارد که ژلاتین در دوزهای تا 10 گرم روزانه می تواند تا 6 ماه با خیال راحت مصرف شود.

ژلاتین می تواند طعم ناخوشایند، حساسیت سنگین در معده، نفخ، سوزش سر دل و بی حسی را ایجاد کند. ژلاتین در برخی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

برخی از نگرانی ها در مورد ایمنی ژلاتین وجود دارد زیرا از منابع حیوانی می آید. بعضی از مردم نگران هستند که شیوه های تولید ناامن ممکن است منجر به آلودگی محصولات ژلاتین با بافت های حیوانی بیمار، از جمله مواردی که ممکن است بیماری جنون گاوی (انسفالوپاتی اسپون گاوی گاو) را منتقل کند. اگر چه این خطر به نظر کم می رسد، بسیاری از کارشناسان توصیه نمی کنند که از مکمل های مشتق شده حیوان مانند ژلاتین استفاده کنند.


هشدارها و هشدارهای ویژه:

بارداری و شیردهی: در مورد ایمنی ژلاتین در هنگام استفاده در حین بارداری و شیردهی کافی نیست.

طرز تهیه کرم ژله هلو

طرز تهیه کرم ژله هلو

مواد لازم:

ژله هلو دو بسته بستنی وانیلی دو لیوان
ژله الوورا دو بسته آب جوش ب میزان لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا 3 لیوان آبج جوش را با یک بسته ژله هلویی مخلوط کرده و اجازه مدهیم خوب حل شود.

مرحله دوم:

به ترتیب گفته شده ژله آلوورا را هم با آب جوش ترکیب کنید وقتی کمی خنک شد بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید و سپس هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم:

در قالبی که انتخاب کردید ابتدا ژله هلو سپس ژله آلوورا که با بستنی مخلوط کرده به صورت لایه به لایه بریزید و در یخچال میگذاریم بعد از چند ساعت سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها