رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 450994

توییت های پی درپی ترامپ ونشانه های خشم او

سفیربریتانیا: ترامپ مدیون روس های حیله گر است

ساعت24 -درمیان فاکت هایی که سفیر انگلستان درآمریکا درباره ترامپ نوشته است یک داوری او می تواند کلید خشم ترامپ به او باشد. در این ای‌میل‌ها که روز یکشنبه در روزنامه بریتانیایی میل آن ساندی منتشر شد کیم دراک سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را «نامنسجم» توصیف کرد و گفته است " ترامپ ممکن است به روس های حیله گر مدیون باشد." این داوری درباره ترامپ ریشه درسوء ظن مقامهای انگلیسی به مناسبات ترامپ و روسیه دارد.

خبر
دستگاه اطلاعاتی بریتانیا از همان ماهها نخست پیروزی ترامپ درانتخابات این فرضیه را مطرح و به مدت دوسال شاهد تلاش مولر برای اثبات این موضوع بود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر بریتانیا در واشنگتن گفته است که "دیگر با او کار نخواهیم کرد."او در یک رشته توییت در روز دوشنبه گفت که سر کیم داروک "در آمریکا فردی مورد علاقه یا خوش چهره نیست."سر کیم در یک رشته ایمیل هایی لو رفته دولت ترامپ را "ناکارآمد" توصیف کرده بود.توییت های آقای ترامپ بعد از آن بود که ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفت که هرچند با سر کیم موافق نیست اما به او "اعتماد کامل" دارد.سخنگوی نخست وزیر بریتانیا لو رفتن این ایمیل ها را "کاملا غیرقابل قبول" توصیف کرده و گفته بود که دفتر نخست وزیر با کاخ سفید تماس گرفته است ترامپ پیشتر در واکنشی به نشت این ایمیل ها گفته بود که "ما طرفدار سفت و سخت این شخص نیستیم و او به خوبی به بریتانیا خدمت نکرده است."او بار دیگر در ارزیابی تندی از مدیریت برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) توسط خانم می آن را "آشفته" توصیف کرد.او نوشت: "من به شدت از نحوه مدیریت برگزیت توسط نخست وزیر ترزا می انتقاد داشته ام. او و نمایندگانش واقعا چه وضع آشفته ای درست کرده اند. من راه را به او نشان دادم، اما او تصمیم گرفت مسیر دیگری را در پیش بگیرد. من سفیر را نمی شناسم، اما او فردی مورد علاقه...""... یا خوش چهره در آمریکا نیست.

ما دیگر با او کار نخواهیم کرد. خبر خوب برای بریتانیای محشر اینکه نخست وزیر جدیدی خواهند داشت. درحالی که من کاملا از دیدار رسمی ماه پیش از این کشور لذت بردم، اما این ملکه بود که بیش از هر کس تحسین مرا برانگیخت!".یک سخنگوی دولت بریتانیا به بی بی سی گفت: "ما در گفتگو با کاخ سفید به روشنی گفته ایم که چقدر از نشت این پیام ها متاسفیم. انتشار گزینشی بخش هایی از ایمیل های نشت کرده منعکس کننده رابطه تنگاتنگ دو کشور و ارزشی که ما برای آن قائلیم نیست.""ما در عین حال بر اهمیت توانایی سفرا در ارائه ارزیابی ای صادقانه و بی خدشه از اوضاع سیاسی کشورهای محل خدمت خود تاکید کرده ایم."او افزود: "سر کیم داروک همچنان از اعتماد کامل نخست وزیر برخوردار است."سر کیم داروک ، سفیر بریتانیا در آمریکا سیاست‌های ایالات متحده در خصوص ایران را "ناسازگار و بی‌ربط" می‌داند.در ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن، وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را "بی‌منطق"، متزلزل و ناکارآمد توصیف می‌کرد.در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم داروک سیاست‌های ایالات متحده در خصوص ایران را "غیرمنسجم و سردرگم" معرفی می‌کند.سر کیم همچنین در خصوص ادعای دونالد ترامپ که به صورت علنی اعلام کرد ۱۰ دقیقه پیش از حمله به نقاطی در ایران که بخاطر کشته شدن ۱۵۰ نفر آن را متوقف کرد نیز می‌گوید که چنین ادعایی "با واقعیت هم‌خوانی ندارد".او همچنین مدعی می‌شود که ترامپ "هرگز به طور کامل" موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند.سر کیم همچنین در یکی از ایمیل‌هایش می‌نویسد که کاخ سفید تحت کنترل دونالد ترامپ "به طور خاصی ناکارآمد" است.وی در عین حال هشدار می‌دهد که نباید رییس جمهور آمریکا را دست کم گرفت.سفیر بریتانیا معتقد است که "نباید انتظار داشت که سیاست‌های آمریکا در خصوص ایران در آینده نزدیک به روندی منطقی بازگردد" زیرا "دولت کنونی آمریکا دچار چند دستگی‌است".وزارت خارجه بریتانیا گفته است که ایمیل‌های لو رفته که روز یکشنبه توسط نشریه "میل آن ساندی" منتشر شد با "شیطنت" منتشر شده اما اصالت ایمیل‌ها را تکذیب نکرد.فایل‌های لو رفته از سال ۲۰۱۷ تا امروز را شامل می‌شود و در آنها سفیر بریتانیا گزارش‌های منتشر شده در خصوص "درگیری‌ها و هرج و مرج" حاکم بر کاخ سفید را "تقریبا درست" دانسته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها