رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452611

ماجرای رانت‌خواری و سوءاستفاده «دامادزاده‌ها»

ساعت 24- چگونه بدهکار بانک سرمایه اعلام می‌کند که من داماد وزیر هستم، اما مرا با نام خودم محاکمه کنید؟ یا داماد یک مقام دولتی دیگر وقتی انتصابش رسانه‌ای شد، از سمتش استعفا داد؟

style="text-align: justify;">بحث «دامادزاده‌ها» و «آقازاده‌ها» چندی پیش بسیار داغ و به موضوع جنجالی روز تبدیل شد؛ به ویژه در قضیه متهمان موسسات مالی پرونده البرز ایرانیان، ولیعصر، آرمان و فردوسی که متهم ردیف اول با نفوذی که از طریق پدر و پدر همسرش داشته، اعمال مجرمانه خود را انجام داده و تا امروز هم استاندار سابق ایلام و استاندار فعلی هرمزگان معلوم نیست چرا محاکمه نمی‌شوند؟

در همین زمینه، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: متأسفانه واژه‌ای در کشور راه افتاد به نام آقازاده‌ها و سوءاستفاده‌هایی که صورت گرفت الان ما شاهدیم که بحث «دامادها» مطرح شده و به خصوص که در یک‌سری از بنگاه‌های اقتصادی و موسسات مالی موضوع داماد‌ها مطرح است.

وی افزود: امیدواریم این بحث به زودی جمع شود و ضمن برخورد با جا‌هایی که تخلف یا خدای ناکرده جرمی صورت گرفته دیگر شاهد حضور داماد‌ها در عرصه سوءاستفاده و رانت‌خواری نباشیم.

زاهدی در پاسخ به سوالی درباره داشتن درآمد‌های نجومی در اقشاری مثل پزشکان، ستاره‌های ورزشی و سینمایی یا صداوسیما از تبلیغات به صورت کلی تصریح کرد: یک بحثی که چند سال مطرح است به عنوان درآمد‌های نجومی، واقعیت این است که در کشور هنوز مقابله‌ای با درآمد‌های نجومی نشده است ما انتظار داریم هم دولت و هم مجلس و هم قوه قضاییه موضوع درآمد‌های نجومی را با «وحدت رویه» دنبال کنند.

وی تأکید کرد: بهترین کار این است که در شورای هماهنگی اقتصادی که سران سه قوه حضور دارند در مورد «درآمد‌های نجومی» تصمیم‌گیری کنند. انشاءالله «عدالت اجتماعی» و «رفع تبعیض‌های اجتماعی» در بین حقوق بگیران همین طور در بین مردم صورت بگیرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها