رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457199

آسوشیتدپرس:

«گریس ۱» تا دوشنبه جبل‌الطارق را ترک میکند

ساعت 24- یک رسانه آمریکایی گزارش داد نفتکش ایرانی گریس-۱ ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده آب‌های جبل‌الطارق را به سمت مقصد خود ترک خواهد کرد.

style="text-align:justify"> آسوشیتدپرس به نقل از مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل دریایی «آسترال شیپ» که امور لجستیکی ابرنفتکش گریس-1 را بر عهده دارد، اعلام کرد این ابرنفتکش ایرانی ظرف 24 الی 48 ساعت آینده برای ترک جبل‌الطارق و عزیمت به سمت مقصد خود که یکی از بنادر حاشیه دریای مدیترانه است آماده خواهد شد.

مدیرعامل آسترال شیپ به خبرنگار آسوشیتدپرس گرفته است که روند آماده‌سازی لجستیکی ابرنفتکش گریس 1 (آدریان دریا) در حال انجام است و انتظار می‌رود روز یکشنبه یا دوشنبه با آغاز به کار خدمه جدید این ابرنفتکش که از اتباع هند و اوکراین هستند، این ابرنفتکش پس از شش هفته توقیف در آب‌های جبل‌الطارق روانه مقصد خود شود.

نفتکش گریس‌ــ‌1 که روز جمعه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود 40 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌1 برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس‌ــ‌1 تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌ مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس‌ــ‌1 داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

رسانه‌های آمریکایی اواخر وقت جمعه به نقل از وزارت دادگستری این کشور اعلام کردند یک دادگاه آمریکا در واشنگتن حکم توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرده است.

کاخ سفید پیش از این هم سعی کرده بود از حرکت گریس-1 جلوگیری کند و پس از ناکامی در تمدید توقیف این ابرنفتکش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خدمه این نفتکش را به تحریم تهدید کرد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها