رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457535

برلین ۴ کودک یتیم داعشیِ آلمانی را میپذیرد

ساعت 24- دولت آلمان بعد از مدتها بحث و جدل بر سر مسئله پذیرش کودکان داعشی ۴ تن از این کودکان یتیم که پدران آلمانی آن‌ها در نبرد در جبهه داعش کشته شده‌اند را می‌پذیرد.

style="text-align:justify">به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، در ماه جولای دادگاهی در برلین تصمیم گرفت که این کشور کودکان مبارز داعشی تبعه آلمان را باید بپذیرد. حالا اولین یتیمان داعشی از طرف برلین پذیرفته شده‌اند.

به نوشته رسانه های آلمانی، در مرزهای بین سوریه و عراق برای اولین بارکودکان طرفداران آلمانی داعش به جمهوری فدرال آلمان واگذار شده‌اند. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان این مسئله را تایید کرده است که 4 کودک که تا به حال در شمال سوریه در بازداشت بودند توسط کارکنان کنسولگری عمومی در اربیل پذیرفته شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این کودکان باید به اقوام آلمانی خود تحویل داده شده و سپس به آلمان سفر کنند.

به گفته "عبدلکریم عمر"، سخنگوی مقامات کرد در سوریه که در گفتگو با خبرگزاری آلمان سخن گفته است این کودکان داعشی سه یتیم و یک کودک بیمار شش ماهه هستند. این چهار کودک بعد از شکست داعش در اردوگاه پناهندگانی در شمال سوریه زندگی می کردند.

مدتهاست که درباره بازگرداندن کودکان داعشی به آلمان بحث می شود. دولت فدرال آلمان اخیرا تاکید کرده است که در حال حاضر هیچ نماینده دیپلماتیک آلمانی در سوریه وجود ندارد و مقامات آلمانی نمی توانند در این راستا فعالیت کنند.

بر اساس اطلاعات مرکز (RIC) 117 کودک با خویشاوندان آلمانی در شمال سوریه وجود دارد. علاوه بر این حدود 21 کودک از آلمان هستند که تابعیت آلمانی ندارند و همچنین ده ها ها زن و 66 مرد که گفته می شود از بین آن ها بیش از 40 نفر در جنایات جنگی مشارکت داشته‌اند در این منطقه حضور دارند.

مقامات امنیتی آلمان در گزارش های مختلفی درباره بازگشت زنان و کودکان داعشی و خطراتی که از طرف آن ها جامعه آلمان را تهدید می کند هشدار داده‌اند.

چندی پیش مرکز مطالعاتی ناطور در گزارشی به بررسی وضعیت فرزندان و خانواده عناصر گروه تروریستی داعش پرداخت و نوشت که این افراد بمب ساعتی هستند که ممکن است منفجر شده و امنیت و صلح و ثبات جهان و به ویژه اروپا را به هم بریزند. عامل اصلی این اتفاق این است که بخش قابل توجهی از عناصر داعش ساکن کشورهای اروپایی بوده‌اند.

تروریست‌های خارجی داعش که در درگیری‌های سوریه و عراق حضور داشتند، ده‌ها هزار زن و فرزند دارند که برخی از عناصر داعش به خارج فرار کردند و برخی دیگر پشت میله‌های زندان قرار دارند و این زنان و فرزندان در شرایط نگران کننده‌ای زندگی می‌کنند.

«هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف در ماه می گذشته در این خصوص گفت که این کودکان ضعیف‌ترین کودکان در دنیا به شمار می‌روند و در شرایط مصیبت‌باری زندگی می‌کنند. آنها با تهدیدات بهداشتی و امنیتی مواجه اند و خانواده آنها نیز نمی‌توانند حمایت قابل توجهی از آنها داشته باشند. علاوه بر اینکه تعداد قابل توجهی از آنها کاملاً تنها هستند.

در برخی تصاویر ویدئویی تبلیغاتی منتشر شده از سوی داعش مشاهده می‌شود که کودکان اقدام به ذبح کردن قربانیان داعش می‌کنند یا زندانیان را به آتش می‌کشند. برخی از این کودکان طی سال‌های متمادی با افکار افراط گرایانه آموزش دیده اند و حتی برخی از آنها در سنین کودکی آموزش‌های نظامی دیده اند.

پیتر نیومن مدیر مرکز بین‌المللی پژوهش‌های افراط گرایی در دانشگاه کینگز کالج در لندن خانواده‌های افراد منتسب به داعش و فرزندان آنها را این گونه توصیف می کند: آنها قربانیان شرایطی هستند که برخلاف اراده آنها به وجود آمده، البته این بدان معنی نیست که در برخی از موارد آن‌ها منبع خطر نباشند. نکته قطعی این است که پرونده فرزندان داعش بسیار پیچیده است و هیچ کس نمی‌تواند تصور کاملی از این قشر داشته باشد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها