رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457555

واکنش پمپئو به آزادی نفتکش ایرانی: مایه تاسف است!

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا در واکنش به آزادی نفتکش «گریس۱» گفت: «مایه تاسف است که به نفتکش ایرانی توقیف شده در جبل الطارق اجازه خروج از بندر داده شد».

style="text-align:justify">به گزارش رویترز، «مایک پمپئو» روز دوشنبه در واکنش به رفع توقیف و آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران موسوم به «گریس۱» از سوی مقامات جبل الطارق، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به صراحت گفت: «مایه تأسف است که به یک نفتکش ایرانی توقیف شده در جبل الطارق اجازه خروج از بندر داده شد!»

وی در ادامه مدعی شد که چنانچه ایران در کسب سود از این محموله نفتی موفق شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «پول بیشتر، ثروت بیشتر و منابع بیشتری برای تداوم بخشیدن به عملیاتهای تروریستی خود در اختیار خواهد داشت».

در همین راستا، وزارت امور خارجه آمریکا موضع سرسختانه خود را در قبال هرگونه کمک از جانب دولتهای خارجی به نفتکش ایرانی گریس ۱ به اطلاع دولت یونان رساند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که هر گونه تلاش برای کمک رسانی به این کشتی که از «گریس ۱» به «آدریان دریا ۱» تغییر نام یافته و بنابر گزارشها عازم یونان است، به مثابه «ارائه کمک مادی به یک سازمان تروریستی خارجی قید شده در فهرست آمریکا» است.

گفتنی است که شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که نفتکش گریس۱ (آدریان دریا) در حال حرکت به سمت یونان است. وبگاه «مرین ترافیک» نیز مقصد نفتکش ایرانی گریس ۱ را بندر «کالاماتا» در جنوب یونان ذکر کرده است.

لازم به ذکر است که آزادی نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق پس از آن صورت گرفت که برخی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل الطارق نیز گفته بود که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی گریس۱ به نفع آمریکاست، هرچند درنهایت مقامات جبل الطارق درخواست‌های آمریکا را رد کرده و دستور رفع توقیف و آزادی این نفتکش را صادر کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها