رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460793

امارات طرح جدید نتانیاهو را محکوم کرد

ساعت 24- امارات سخنان نخست وزیر رژیم صیهونیستی درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم و آن را برخلاف همه معاهدات و قطعنامه های بین المللی دانست.

style="text-align:justify"> امارات سخنان نخست وزیر رژیم صیهونیستی درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم و آن را برخلاف همه معاهدات و قطعنامه های بین المللی دانست.

به گزارش روزنامه اماراتی "البیان"، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات اعلام کرد که کشورش سخنان اخیر نتانیاهو را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: اعلام این خبر باعث تشدید تنش ها می شود و برخلاف همه معاهدات و قطعنامه های بین المللی است.

وزیر خارجه امارات تصریح کرد: ایراد این سخنان نوعی بهره برداری انتخاباتی به بدترین شکل است که کمترین توجهی به قطعنامه های بین المللی و تلاش های جامعه جهانی برای دست یابی به راه حل مسالمت آمیز برای مسئله فلسطین ندارد.

آل نهیان تاکید کرد که این سخنان جنبه تبلیغات دارد و کاملا غیرمسئولانه است که نتیجه سال ها تلاش سیاسی جامعه جهانی برای ایجاد راه حل عادلانه برای این مسئله را از بین می برد.

وی ضمن استقبال از تشکیل جلسه فوری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسئله فلسطین و سخنان اخیر نتانیاهو، بر مسئولیت مشترک همه کشورها برای مقابله با طرح نتانیاهو تاکید کرد.

این مقام اماراتی از جامعه جهانی نیز خواست که اقدامات لازم را برای مقابله با این طرح خطرناک به کار بگیرد.

نخست وزیر اسرائیل دیشب (سه شنبه) در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که شهرک های یهودی نشین و دره اردن در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند.

سخنان نتانیاهو با مخالفت های شدید گروه های فلسطینی، سازمان ها و کشورهای عربی روبه رو شده است.

وزارت امور خارجه قطر نیز پیشتر با صدور بیانیه ای به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داده و آن را رد کرد.

در این بیانیه آمده است که اظهارات نتانیاهو در این باره، نقض حقوق تاریخی مردم فلسطین و به چالش کشیدن قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها