رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460817

واکنش ایران به وعده نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه اعلان نیت خبیث نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

سید عباس موسوی سرگرم شدن برخی کشورهای عربی که داعیه رهبری جهان عرب را دارند به امور حاشیه ای و مشغول شدن به جنگ و برادر کشی در یمن با حمایت حامیان رژیم اشغالگر قدس و دوستی با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با نتانیاهو را فرصتی برای رژیم اشغالگر قدس برای علنی سازی نیات پلید این رژیم کودک کش دانست و گفت: نتانیاهو یک روز با اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و روز دیگر با اعلان نیت خبیث خود در انضمام بخش های دیگری از فلسطین به دنبال کسب رای برای باقی ماندن در قدرت و استمرار توسعه طلبی و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اجلاس سازمان همکاری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای ممانعت از استمرار تجاوزات و توسعه طلبی های رژیم غاصب فلسطین، حمایت می کند.

وزارت امور خارجه فرانسه به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

واکنش ایران به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه به طور ضمنی وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد که این کشور همچنان به ایجاد دولت فلسطینی پایبند است.

از سوی دیگر یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه، در خصوص اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با الحاق کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه به دیگر مناطق فلسطین اشغالی هشدار داد.

نتانیاهو روز گذشته (سه‌شنبه) رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق می‌کند.

این مقام اروپایی تأکید کرد که ادعای اخیر نتانیاهو، چشم‌انداز سازش را تضعیف می‌کند و گفت: «طبق قوانین بین‌المللی، سیاست ساخت و توسعه شهرک‌...غیرقانونی است و تداوم آن و اقداماتی که در این زمینه صورت گیرد، حیات راه‌حل دو دولتی و چشم‌انداز صلح پایدار را تضعیف می‌کند».

واکنش کویت و ترکیه به اظهارات نتانیاهو درباره اشغال مناطق دیگری از کرانه باختری
ترکیه و کویت به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیمش برای اشغال بخش‌های دیگری از کرانه باختری در صورت پیروزی در انتخابات آتی کنست واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری کویت، وزارت خارجه کویت، اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه کویت خاطر نشان کرد این اظهارات نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

ترکیه نیز با وقیحانه خواندن اظهارات نتانیاهو، آن را نقض کننده قوانین بین المللی و غیر قابل قبول خواند و از جامعه جهانی خواست به آن واکنش نشان دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک تجمع انتخاباتی اعلام کرد که درصورتی پیروزی در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی حاکمیت «اسرائیل» بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت را به رسمیت خواهد شناخت.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها