رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460916

چرا پروفسورها حاضر به تدریس در مقطع کارشناسی نیستند؟

ساعت 24-معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به تضعیف مقطع کارشناسی نسبت به گذشته، گفت: در این مقطع اساتید مدعو و تازه کار تدریس می کنند و اساتید فول پروفسور حاضر نیستند در این دوره حضور یابند.

شجاع احمدوند با اشاره به تدوین سند اخلاق در دانشگاه ها و ضرورت اجرایی شدن این سند اظهار داشت: رویکرد نوینی که به تازگی مطرح شده، اخلاق حرفه ای در پژوهش و آموزش توامان در دانشگاه هاست.

وی ضمن تاکید بر اینکه تدوین یک سند یا نظام نامه اخلاق آموزشی ضروری ست، گفت: این سند باید همه شاخص ها از جمله استاد، دانشجو و کارمندان و کارشناسان را در بربگیرد و باید نهایت دقت در تدوین آن صورت گیرد. در دنیا الگوهایی در این خصوص وجود دارد که با توجه به این الگوها، باید آن را با شرایط بومی ترکیب کرد تا چراغ راه همه فعالان آموزشی باشد.

معان آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت بازنگری برخی رشته ها، گفت: بسیاری از متفکران می گویند بحث برنامه درسی و اصلاح آن یکی از پنج چالش اصلی نظام آموزش در دنیا محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که تحولات انقلاب اطلاعاتی به طور طبیعی تحولاتی در دروس نیز ایجاد کرده است، گفت: نمی شود با وجود این انقلاب، درس ها را به صورت سنتی ارائه کرد. بازنگری دروس نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا مطرح است.

احمدوند با بیان اینکه امروز اصلاح و بازنگری برنامه درسی یک ضرورت است، افزود: به طور مثال بازنگری در علوم انسانی با توجه به نگاه های دموکراتیک در مسائل جامعه، یک نیاز و ضروری است.

وی ادامه داد: تاکیدی که سال های اخیر در ایران بر حوزه های پژوهشی صورت گرفته که البته به حق هم بوده، باعث کم توجهی به حوزه آموزش شده است؛ به طوری که دوره کارشناسی که در نهایت اعتبار و اهمیت بود اما امروز تضعیف شده و فقط اساتید تازه کار و مدعو در این دوره تدریس می کنند؛ در حالی که استادی که فول پروفسور است، تمایلی ندارد در دوره کارشناسی تدریس کند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه برنامه ریزان و سیاستگذاران با روش های مختلف تشویقی باید اساتید باسواد را به سمت مقطع کارشناسی هدایت کنند، خاطرنشان کرد: در بازنگری برنامه درسی باید به این برنامه توجه شود.

وی از تشکیل شورای برنامه ریزی درسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه از این شورا با حضور اساتید درجه یک دانشگاه برگزار شده و درباره مسائل مختلف آموزشی از جمله اصلاح برنامه درسی صحبت شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها