رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462142

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ؛ پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد

ساعت24-در ادامه اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، پلیس برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پس از آنکه گروه‌های حامی دولت چین دیوارهای «لنون» را از شعارهای مخالفان پاکسازی کرده بودند،‌ معترضان هنگ‌کنگی به خیابان‌ها آمدند و پلیس هنگ‌‌کنگ روز شنبه (امروز) برای پراکنده کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، هنگامی که معترضان دو بمب حاوی بنزین را به سمت پلیس پرتاب کردند، پلیس نیز اولین گاز اشک‌آور خود را به سمت معترضان شلیک کرد.

زمانی که پلیس گاز اشک‌آور را شلیک کرد، صدها نفر از معترضان عقب‌نشینی کردند و برخی از آنها در بازارها و خیابان‌های فرعی پراکنده شدند.

طبق این گزارش، صدها نفر از حامیان چین و طرفدار دولت هنگ کنگ امروز، دیوارهای لنون که شعارهای معترضان روی آن نوشته شده بود را پاک کردند و شعارهای مورد نظر خود را جایگزین آن کردند.

همانطور که در فیلم زیر مشاهده می‌کنید معترضان همانند هفته‌های گذشته با در دست داشتن پرچم آمریکا به اموال عمومی آسیب می‌رسانند.

ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ پس از آن آغاز شد که دولت محلی این منطقه لایحه‌ای قضایی ارائه کرد که استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین را مقدور می‌کرد. با وجود تعلیق این لایحه، اعتراضات همچنان ادامه یافته و اخیرا رنگ و بوی جدایی‌طلبانه نیز به خود گرفته است

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها