رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468544

مدیکال اکسپرس گزارش داد

آب و هوا و تجربه درد

ساعت 24-مبتلایان به آرتریت روماتوئید و کسانی که از دردهای مزمن رنج می‌برند، در برخی شرایط آب و هوایی بخصوص هوای مرطوب، بادی و سرد و با فشار اتمسفر پایین، درد بیشتری را تجربه می‌کنند.

آب و هوا
این را محققان دانشگاه منچستر به تازگی اعلام کرده‌اند.به گزارش Medical News Today؛ هم‌اکنون در بریتانیا، حدود ۱۰ میلیون نفر با بیماری آرتریت زندگی می‌کنند و این وضعیت، بر کار، زندگی خانوادگی و سلامت روانی آنها، تاثیرات بسیار منفی گذاشته است.آرتریت یا همان التهاب مفاصل، اغلب اندامی مانند زانو، لگن، ستون فقرات و دستها را درگیر خود می‌کند. استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت هستند.

پروفسور ویل دیکسون؛ مدیر مرکز اپیدمیولوژی دانشگاه منچستر می‌گوید: نحوه تاثیر آب و هوا بر علائم بیماران مبتلا به آرتروز، از زمان بقراط مشخص شده است و حدود سه چهارم افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، معتقدند درد آنها در اثر نوع آب و هوا، عود و فروکش می‌کند.به گفته او، احتمال تجربه درد در مبتلایان به این بیماری، در روزهای مرطوب و با باد شدید، ۲۰ درصد بیشتر از روزهای دیگر است.

دیکسون معتقد است که یافته‌های این مطالعه می‌تواند در کنار پیشبینی وضعیت آب و هوا، به پیشبینی و کنترل درد در مبتلایان به دردهای مزمن نیز کمک کند و به آنها بیاموزد تا با مدیریت برنامه‌های روزانه، میزان درد را در خود کاهش دهند.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا نشان می‌دهد دویدن برای یک بار در هفته و حتی برای کمتر از یک ساعت، خطر مرگ و میر زودرس را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.به گزارش Medicalxpress؛ نتایج این تحقیقات هم‌اکنون با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، در تناقض است و تاکید می‌کند که بیشتر دویدن همیشه بهتر نیست. سازمان جهانی بهداشت قبلا توصیه کرده بود که همه افراد بزرگسال باید هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط (پیادهروی، باغبانی، انجام کارهای خانگی) یا ۷۵ دقیقه ورزش هوازی شدید (دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا) انجام دهند.حالا محققان بین‌المللی می گویند دویدن با هر سرعتی و هر میزانی، خطر مرگ زودرس ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را تا ۳۰ درصد و خطر مرگ ناشی از انواع سرطانها را تا ۲۳ درصد کاهش خواهد داد.همچنین یکبار دویدن در هفته و برای ۵۰ دقیقه، عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی از جمله دیابت، فشار خون بالا، چاقی و کلسترول بالا را از شما دور خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها