رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473232

رابطه مامور «ام‌آی۶» با ایوانکا ترامپ افشا شد

ساعت 24-نتایج یک تحقیق قضایی در آمریکا از روابط میان یک مامور سرویس جاسوسی انگلیس و دختر رئیس‌جمهور آمریکا پرده برداشته است.

style="text-align:justify">انتشار یک گزارش قضایی در آمریکا روز دوشنبه از روابط مخفی میان یک مأمور آژانس اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی۶) و «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا پرده برداشته است.

این اطلاعات بخشی از گزارش «مایکل هورویتز» دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا است. این گزارش به تحقیقاتی می‌پردازد که آژانس فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) در سال ۲۰۱۶ از ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد وقت جمهوری‌خواهان، انجام داده است. تیم ترامپ مدعی است که تحقیقات اف‌بی‌آی در آن سال خلاف قوانین بوده و در حکم جاسوسی از اوست.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این گزارش از آنجا با ایوانکا ترامپ مرتبط می‌شود که در آن به اظهارات «کریستوفر استیل» جاسوس سابق ام‌آی‌۶ در مورد تلاش‌های ادعایی از سوی روسیه برای اثرگذاری بر ترامپ پرداخته شده است.

استیل در گفت‌وگو با بازپرس‌های اف‌بی‌ای و در یک گزارش جنجالی، مدعی شده است که روسیه از سال‌ها پیش تلاش می‌کرده تا ترامپ را جذب کند و حتی از اقدامات غیراخلاقی او در هتلی در مسکو فیلم ضبط کرده است.

دولت ترامپ در واکنش به اظهارات استیل، مدعی شده است که این جاسوس سابق انگلیسی علیه خانواده ترامپ غرض و خصومت دارد.

هورویتز در پاسخ به همین ادعاها به بررسی سوابق روابط استیل با خاندان ترامپ پرداخته و در گزارش خود نوشته است که نه تنها خصومتی میان او و این خانواده وجود نداشته، بلکه استیل برای چندین سال با ایوانکا ترامپ رابطه «شخصی» داشته و حتی برای او هدیه خریده است.

بازپرس دادگستری آمریکا ادعای خصومت استیل با خانواده ترامپ را «مضحک» توصیف کرده است. در گزارش او همچنین ادعای جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ زیر سؤال رفته و عنوان شده است که هرچند اف‌بی‌آی در نحوه انجام تحقیقات خود مرتکب اشتباهاتی شده، اما برای تحقیق در خصوص روابط احتمالی ترامپ و روسیه هم دلایل و توجیهاتی قانونی داشته است.

ترامپ پیش از این بارها به استیل تاخته و او را «جاسوسی شکست‌خورده» خوانده و مدعی شده است که اظهارات وی در مورد تلاش روسیه برای اثرگذاری بر ترامپ «ساختگی» است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها