رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 477855

عامل زود عصبانی شدن در مردان چیست ؟

ساعت24-به گفته محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است که علت زود عصبانی شدن مردها را توضیح می دهد

خبر
به گفته محققان کمبود یک ماده شیمیایی به نام گابا در مغز مردان، سبب عصبانیت و تندخویی می‌شود. محققان دانشگاه کاردیف انگلستان اعلام کردند کمبود یک نوع ماده شیمیایی در مغز مردان، سبب تندمزاجی و تندخویی می‌شود.

مغز مردانی که زود عصبی می‌شوند فاقد یک ماده شیمیایی به نام GABA است که بین سلول‌های مغز نقش پیام رسانی دارد و رفتار فرد را کنترل می‌کند. در واقع گابا (گاما امینو اسید باتیریک) اصلی‌ترین فرستنده عصبی برای فرو نشاندن سیگنال‌های عصبی است که از رسیدن پیام‌های مربوط به اضطراب به مغز جلوگیری می‌کنند.

محققان با بررسی نحوه تصمیم‌گیری گروهی از دانش‌آموزان و اندازه گیری همزمان فعالیت مغزی آن‌ها دریافتند افرادی که فعالیت مغز در آن‌ها کاهش داشته، بیشتر در معرض تصمیم‌گیری‌های بدون فکر و عجولانه هستند.

به عقیده محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است. اگر سطح گابا از میزان مورد نیاز خیلی کمتر باشد باعث بروز اضطراب، بی‌خوابی و عصبانیت می‌شود.

بر اساس گزارش، می‌توان برای تامین این ماده شیمیایی، در رژیم غذایی ماهی، سبوس گندم و یا ویتامین B6 قرار داد.

سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها