رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488752

آمار جان باختگان ویروس کرونا در کردستان افزایش یافت

ساعت24-دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گزارشی رسمی از آمار جان باختن پنج بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد آمار فوت شدگان از ابتدای شیوع این ویروس در استان به ۴۸ نفر رسید.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، تاکنون در کردستان ۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که به تفکیک در شهرستان سقز ۱۸ نفر، قروه ۸ نفر، سنندج ۵نفر، بانه ۸ نفر، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر، مریوان دو نفر و سه نفر در دیواندره بوده است و همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده اند.

مقامات علوم پزشکی استان اعلام کرده‌اند در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل لزوم ستاپ مجدد دستگاه بعد از ٣٠ روز، آمار موارد مثبت در دسترس نیست؛ تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا از ۷۷۱ مورد افراد مشکوک نشان می‌دهد که ۳۴۸ مورد مثبت و ۴۰۶ مورد آن منفی است.

موارد مثبت به تفکیک شهرستان ها ۱۲۲ نفر در سقز، ۷۱ نفر در بانه، ۷۴ نفر در سنندج، ۲۵ نفر در قروه، ۱۱ نفر در کامیاران، ۱۸ نفر در بیجار، ۱۳ نفر دیواندره، ۸ نفر در مریوان، ۴ نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، متاسفانه تاکنون سه کودک در کردستان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

مسئولان علوم پزشکی استان کردستان، به مردم استان توصیه کرده اند که تمام نکات مسائل بهداشت فردی که این روزها به‌طور مکرر تکرار شده باید کودکان نیز رعایت کنند به‌خصوص در این شرایط که مدرسه و مهدکودک‌ها تعطیل است از حضور کودکان در کوچه‌ها و خیابان‌ها جلوگیری شود.

همچنین والدین باید شستشوی دست و مسائل ایمنی و بهداشتی کودکان را مدنظر بگیرند و ممانعت کنند از بوسیدن کودکان توسط افرادی که مبتلابه سرماخوردگی هستند چراکه ممکن است از فرد ناقل بیماری منتقل شود.

علوم پزشکی هشدار داده است که برابر شواهد، در روزهای آینده به دوره پیک و اوج ابتلا در استان کردستان نزدیک می‌شویم. هر برنامه‌ای برای سیزده به‌در یا مراسم مشابه و تجمع و دورهمی و رفت و آمد غیرضروری را تا اعلام وضعیت عادی لغو کنید و برابر دستورات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنید.

با اقدامات کادر پزشکی و درمانی در استان کردستان، تا امروز ۸ فروردین، ۱۰۳ نفر از مبتلایان به کرونا سلامت خود را باز یافته و به زندگی بازگشتند و سه کودک ۵، ۶، و ۸ ساله جزء مبتلایان هستند.

اعمال برخی محدودیت ها از سوی مسئولان استانی از جمله تعطیلی اماکن مومی غیر ضروری، موزه ها و بازارها در سطح استان ادامه دارد. مردم باید قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علایم، در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها