رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488779

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران به ساعت 24 گفت

ایران با قدرت به بازار رقابت نفت بر می گردد

ساعت 24 - صادرات نفت ایران در شرایط ابهام و دشوار قرار گرفته است و نگاه برخی از تحلیلگران نسبت به شرایط ایران در بازار جهانی نفت حتی پس از قطع تحریم ها امیدوارکننده نیست . این گروه باوردارند احتمال اینکه ایران بتواند بازار از دست رفته خود را در کشورهایی مثل کره جنوبی ، چین ، هند و ترکیه به دست آورد را نباید اندک گرفت.

رضا پدیدار
dir="RTL">برخی از تحلیلگران و کارشناسان انرژی اما باوردارند ایران می تواند سهم قبلی خود از کل صادرات اوپک و جهان را به دست باورد. رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به پرسش ساعت 24 درهمین باره اما امیدوارانه سخن گفت و تصریح کرد ایران می تواند بدلیل دارا بودن پایین ترین هزینه تولید نفت در منطقه، و نیز بالاترین کیفیت نفت سبک خود، فروش نفت را به مشتریان سنتی آغاز و جایگاه واقعی را حفظ کند. این کارشناس ارشد انرژی ادامه داد: ایران می تواند به دلیل دارا بودن پایین ترین هزینه تولید نفت در منطقه، و نیز بالاترین کیفیت نفت سبک خود، فروش نفت را به مشتریان سنتی آغاز و جایگاه واقعی را حفظ کند. پدیدار تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور های تولید کننده و نیز مصرف کننده ، ناشی از محدودیت های تولید و مصرف مواد هیدروکربوری در شرایط حاضر ، لذا باید گفت که این شرایط نه برای ایران بلکه برای اکثر کشور های جهان حاصل آمده و تحت الشعاع قرار گرفته است.ایران در شرایط تحریمی از بازار های جهانی کنار گذاشته شده ولی به دلیل وجود منابع غنی نفت و گاز و کیفیت بالای آن برای فرایند تکمیلی محول نهایی از یک طرف و نیز رشد فزاینده مصرف پس از رفع بحران کرونا در جهان که از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه نیز فراتر خواهد رفت، لذا قویا ایران در شرایط رقابتی بازار از صحنه خارج نخواهد شد. در این حالت ایران می تواند بدلیل دارا بودن پایین ترین هزینه تولید نفت در منطقه، و نیز بالاترین کیفیت نفت سبک خود، فروش نفت را به مشتریان سنتی آغاز و جایگاه واقعی را حفظ کند.

گزارش لندن

رضا پدیدار، رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران به نمایندگی از فعالان بخش‌ خصوصی در صنعت نفت ایران در این کنفرانس حضور یافت. به گفته وی، سخنرانان اصلی این رویداد مهم بیش از ۱۱ نفر بودند که دورنمای تولید و مصرف نفت را برای دوره زمانی 2025 و هم چنین 2035 مطرح و دیدگاه‌های جهانی را مبنی بر افزایش تولید و مصرف مواد هیدروکربوری تشریح کردند.وی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، به برخی مباحث مهم مطرح شده در این رویداد اشاره کرد و در همین در این رابطه گفت: گروه بزرگ ویتول با توجه به شرایط پیش آمده در جهان و به‌ویژه در کشور چین، پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت چین تا 4 میلیون بشکه در روز نیز کاهش می‌یابد که معادل حدود 4 درصد کل تقاضای نفت جهان است. علاوه بر این، غیر از کرونا نگرانی‌های دیگری هم در کار است از جمله آنکه تغییرات اقلیمی یکی از اتفاقات مهمی است که می‌تواند در تولید و مصرف انرژی اثرگذار باشد.

پدیدار از دیگر مباحث مطرح در این کنفرانس جهانی را، موضوع کاهش کربن در آینده عنوان کرد و افزود: در این رابطه سخنرانی‌های مهمی ارائه شد که بسیار مورد توجه حاضران در این کنفرانس قرار گرفت. از جمله برنارد لونی از شرکت بریتیش پترولیوم و استیو هالیدی از موسسه انرژی به نکات ارزشمندی در رابطه با کاهش کربن پرداختند و اثر آن را بر تولید و مصرف نفت خام تشریح کردند.پدیدار در ادامه با بیان اینکه به دلیل تحریم نفتی ایران، امکان ایراد سخنرانی از سوی نماینده بخش‌ خصوصی ایران در صحن اصلی کنفرانس فراهم نشد، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه مبادله شده میان کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با شرکت بین‌المللی هاروی میلتون (Harvey Milton) برای توسعه فضای کسب‌وکار شرکت‌های کوچک و متوسط، به عنوان نماینده اتاق تهران موفق شدم گزارشی تحلیلی در رابطه با نحوه همکاری میان شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه انرژی در ایران با اتحادیه اروپا ارائه دهم که مورد توجه شرکت‌کنندگان در نشستی که در حاشیه اجلاس اصلی برگزار می‌شد، قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها