رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489963

ستاره‌هایی که در فتح لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماندند

ساعت 24-همه ستاره جهان نتوانسته‌اند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند و جای این جام در ویترین افتخارات‌شان خالی است.

div>

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، لیگ قهرمانان اروپا بهترین رقابت‌های اروپایی است. این بازی‌ها مانند جام جهانی یکی از پر طرفدارترین‌ها به حساب می‌آید. بازیکنان سطح بالا آرزوی فتح این جام را دارند اما همه نمی‌توانند در طول دوران ورزشی‌شان آن را به دست آورند.

گاهی اوقات شانس به بازیکنان بزرگ رو نمی‌کند. برخی از آن‌ها تا فینال به فتح جام نزدیک می‌شوند اما در حسرت کسب آن جایزه می‌مانند. جانلوئیجی بوفون برجسته‌ترین دروازه‌بان در این گروه است. او در طول دوران ورزشی‌اش در یوونتوس و پاری سن ژرمن توانسته است ده‌ها جام بالای سر ببرد اما هرگز مهم‌ترین جام اروپایی را به دست نیاورده است. هم تیمی سابقش پاول ندود نیز هرگز قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه نکرد.

آرسنال در شروع قرن ۲۱ دوران طلایی‌اش را سپری می‌کرد و توانست به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۶ هم برسد اما با وجود بازیکنان مستعدی هم‌چون پاتریک ویرا و دنیس برگکمپ نتوانست بارسلونا را شکست دهد. این دو بازیکن دیگر چنین فرصتی پیدا نکردند.

در دهه ۸۰ و ۹۰ برخی از ستاره‌ها در فتح لیگ قهرمانان ناکام ماندند. دیگو آرماندو مارادونا، اریک کانتونا و روبرتو باجو نمونه‌هایی هستند که نتوانستند همیشه همه جام‌ها را به دست آورند.

فرانچسکو توتی و رود فان نیستلروی در شروع قرن ۲۱ در تیم‌های‌شان درخشیدند و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشتند؛ با این حال قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه نکردند.

ستاره‌های دیگری که در فتح این جام ناکام ماندند زلاتان ایبراهیموویچ و رونالدو نازاریو بودند. این اتفاق در حالی رخ داد که این دو مهاجم سوئدی و برزیلی مدت‌ها فوتبال سطح بالایی را به نمایش گذاشتند و عضو تیم‌های بزرگ و موفقی بودند.

برای پایان دادن به این فهرست می‌توان از بازیکنان بزرگ دیگری هم‌چون یان اوبلاک، فابیو کاناوارو، دیگو گودین، لیلیام تورام، لوتار ماتئوس، میشاییل بالاک، سسک فابرگاس، روبرت پیرس، ارنان کرسپو و گابریل باتیستوتا نام برد.

https://blogdev.ilearn.marist.edu/web/eyjey1982/home/-/blogs/georgian

https://arizonawet.arizona.edu/users/esi-janan61

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها