رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498115

ترامپ به دنبال پاسخ نظامی به اعتراضات است

ساعت 24 - یکی از مقامات سابق پلیس فدرال آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که رئیس جمهور این کشور قصد دارد به اعتراضات در آمریکا پاسخ نظامی دهد.

style="text-align:justify">«فرانک فیگلویزی» از مقامات سابق پلیس فدرال آمریکا از نحوه واکنش و پاسخ دولت این کشور به اعتراضات در آمریکا انتقاد کرد.

وی که با شبکه خبری «MSNBC» مصاحبه می‌کرد، گفت: «گروه کوچکی در میان معترضان آمریکایی حضور دارند که به تخریب و سرقت می‌پردازند و "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نیز قصد دارد با اشاره به این گروه کوچک، استفاده از راه‌حل و پاسخ نظامی به اعتراضات را توجیه کند.»

این کارشناس آمریکایی در ادامه گفت: «ترامپ در گفت‌وگو با فرمانداران از آنها می‌خواهد که بر اوضاع سیطره یابند این در حالی است که باید رفتار ناصحیح پلیس با معترضان را اصلاح کرد.»

طبق تحلیل‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس از داده‌های پلیس ایالتی، دستکم چهار هزار و 400 نفر تاکنون در ارتباط با اعتراضات سراسری به قتل «جورج فلوید» شهروند 47 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

در روزهای اخیر با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا، نیروهای امنیتی به سمت خبرنگاران نیز حمله کرده و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جمعی از خبرنگاران نیز بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش هیل، یکی از اعضای تیم فیلمبرداران سی ان ان نیز جمعه صبح در حال پخش زنده اعتراضات، بازداشت شد و پس از آن «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا مجبور شد عذرخواهی کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خبرنگار هافینگتون‌پست نیز در حین پوشش اعتراضات آرام در بروکلین بازداشت شد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنان سیاست استفاده از زور و سرکوب معترضان را در روزهای اخیر در پیش گرفته است و با نادیده گرفتن خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، اعتراضات را تروریستی خوانده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها