رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498151

جورج بوش: باید به شکوه‌های شهروندان آمریکایی-آفریقایی گوش داد

ساعت24-رئیس جمهوری سابق آمریکا بیانیه بلندبالایی منتشر کرد و در آن از کشورش خواست تا به حرف آمریکایی‌های سیاه‌پوست گوش دهد و شکست‌های غم‌انگیز رهبران را بررسی کند.

style="text-align:justify">به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا در این بیانیه نوشت: هنگامی که معترضان تحت حفاظت نیروهای مجری قانون مسؤول، برای آینده‌ای بهتر راهپیمایی می‌کنند، این امر بیانگر قدرت است. این تراژدی که به دنبال تراژدی‌های مشابه رخ داده یک سوال دیرینه را مطرح می‌کند و آن این است که چطور ما به نژادپرستی نظام‌مند در جامعه‌مان پایان دهیم؟

این بیانیه جورج بوش یک هفته پس از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی ۴۶ ساله‌ای که در تاریخ ۲۵ مه پس از آنکه از سوی فردی به خرید با پول تقلبی متهم شده و تحت بازداشت قرار گرفت، با خشونت یک افسر آمریکایی که گردن او را با زانو می‌فشرد، خفه شد، منتشر شده است.

مرگ دلخراش او که تصاویرش از سوی یک رهگذر در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا ثبت شده، موجی از اعتراضات به خشونت پلیس و تبعیض علیه سیاه‌پوستان را در سراسر آمریکا به راه انداخته است. این خشونت با محکومیت بین‌المللی هم مواجه شد.

بوش از مردم خواست تا به شکوه‌های شهروندان آمریکایی-آفریقایی گوش دهند.

وی گفت: مشاهده واقعیت کشور با صداقت تمام و تلاش برای بهبود آن امری مهم و حیاتی است.

بوش افزود: ما تنها در صورتی که خودمان را جای افرادی که مورد تهدید، ظلم و محدودیت قرار گرفته‌اند، بگذاریم و از دید آنها نگاه کنیم، می‌توانیم واقعیت نیاز آمریکا را ببینیم.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جورج بوش در دوران ریاست جمهوری خود علی‌رغم دو پرونده بسیار بزرگ و مهم، به صورت علنی از کشتار مردم به دست نیروهای پلیس انتقاد نکرده بود و این بار نیز وی به طور ویژه به خشونت پلیس اشاره‌ای نکرد و در عوض درباره نژادپرستی و اینکه آمریکایی‌های سیاه‌پوست در کشور خودشان مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می‌گیرند، صحبت کرد.

بوش همچنین به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و درخواستش برای سرکوب اعتراضات اشاره‌ای نکرد.

وی همچنان تاکید دارد که مسؤولیت کل کشور دستیابی به عدالت برای همه شهروندان است.

بوش گفت: ما می‌دانیم که عدالت پایدار تنها از راه‌های صلح‌آمیز به دست می‌آید. غارت آزادی نیست و تخریب پیشرفت محسوب نمی‌شود اما ما همچنین می‌دانیم که صلح پایدار در جوامع‌مان نیازمند یک عدالت برابر واقعی است. بدون شک اجرای قانون به عدالت و مشروعیت نظام حقوقی بستگی دارد و دستیابی به عدالت برای همگان وظیفه همه ماست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها