رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502439

جزییات حادثه در معدن قیر گیلان‌غرب

ساعت24- رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: در صورت پرداخت تسهیلات به معدن و جلوگیری از تونلی شدن، حادثه در معدن قیر گیلانغرب رخ نمی‌داد.

معدن قیر گیلانغرب
عارف ابراهیمی با اشاره به اینکه معدن حادثه دیده 20 کیلومتر بعد از روستای سرتیتان گیلانغرب به سمت غرب قرار دارد اظهار داشت: حادثه رخ داده در معدن قیر طبیعی گیلانغرب ناشی از خروج گاز از مواد معدنی بوده و این نوع گازگرفتگی با مسمومیت همراه است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه افزود: چون این معدن به صورت تونلی بوده این گازگرفتگی به صورت شدیدتر رخ داده و یک نفر جان خود را از دست داده است و حال چند نفر دیگر نیز مساعد نیست.

ابراهیمی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ریزش معدن اعلام نشده اما چنانچه باشد بسیار اندک بوده زیرا کارگران خارج از معدن به داخل تونل رفته و به افراد داخل کمک کرده‌اند و اگر ریزش رخ داده بود امکان امدادرسانی وجود نداشت.

وی بیان کرد: گازی که از ماده معدنی خارج می‌شود طبیعی است و چنانچه در این مورد سبب حادثه و فوت شده به طور قطع به دلیل نبود تهویه و تونلی بودن معدن است.

ابراهیمی گفت: به طور قطع موارد ایمنی در این معدن رعایت نشده و هواکش‌هایی که باید به صورت اصولی نصب شود در این معدن وجود نداشته که سبب شدت حادثه شده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت موارد ایمنی و اصولی در معادن عنوان کرد: معادن قیرطبیعی در طول سال‌های گذشته از معادن سطحی استفاده کرده‌اند و امروز به سمت عمق پیش می‌روند و در عمق رفتن نیز عموما هزینه دارد.

ابراهیمی افزود: گاهی معادن برای صرفه اقتصادی و کاهش هزینه تمام شده به سمت تونلی شدن پیش می‌روند و چنانچه اصولی نباشد مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین سازمان صمت باید نظارت شدیدتری بر اصولی بودن معادن داشته باشد.

وی عنوان کرد: معادن قیر طبیعی استان از وزارتخانه درخواست تسهیلات داده‌اند و با وجود موافقت و دستور سه وزیر صنعت در زمینه پرداخت این تسهیلات و جلوگیری از تونلی شدن معادن اما معاونت معدنی وزارتخانه به شدت با پرداخت این تسهیلات مخالفت کرده است.

ابراهیمی عنوان کرد: درخواست این تسهیلات بعد از حادثه معدن زغال‌سنگ یورت ارائه شد اما معاونت معدنی آن زمان که اکنون مدیرعامل یکی از شرکت‌های معدنی دولتی ایران در آلمان است به شدت با پرداخت تسهیلات مخالفت کرد.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه بیان کرد: معدن‌کاران برای استانداردسازی و اصولی کردن کار نیاز به حمایت دارند که اجازه ندادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها