رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507479

بولتون:ترامپ یک نابهنجاری است/ فکر میکند مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است

ساعت 24-مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه دنیا در سال‌های اخیر ناامن تر شده است ترامپ را یک نابهنجاری دانست که هیچ استراتژی جدی را در سیاست امنیت خارجی آمریکا دنبال نمی‌کند.

"جان بولتون"، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در گفتگو با "آر ان دی" آلمان درباره امنیت هسته‌ای برای بشریت حدود 75 سال بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما گفت: متاسفانه دنیا در سال های اخیر ناامن تر شده است.

وی این ناامنی را تنها مربوط به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ندانسته و گفت: بعد از دوران 8 ساله ریاست جمهوری باراک اوباما غرب تضعیف شده بود. در این میان البته تهدیدات هسته‌ای در دنیا افزایش پیدا کرده است.

بولتون دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی را عملا بی نتیجه ارزیابی کرده و گفت: ترامپ فکر می کند مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است، اما به این سادگی ها نیست. برنامه های هسته‌ای کره شمالی همچنان ادامه دارد.

بولتون تاکید کرد که برای کره شمالی 3 سال و نیم ریاست جمهوری ترامپ 3 سال و نیم پیشبرد برنامه های هسته‌ای بود. کسی که خواهان خلع سلاح اتمی است اما اجازه می دهد زمان همچنان بگذرد هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا این گونه ارتباطات را هرگز درک نکرده است. ترامپ هیچ درکی از تسلیحات اتمی ندارد. وی هیچ علاقه‌ای به تفکر عمیق تر در این باره از خود نشان نمی دهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت که ما به قراردادهای خلع سلاح جامعی نیاز داریم که با شرایط جدید منطبق باشد.

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو ترامپ را یک نابهنجاری دانست که در سیاست امنیتی ایالات متحده یک استراتژی جدی را دنبال نمی کند.

وی درباره طرح ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان گفت: ترامپ می خواهد تنها به نوعی آلمان را تنبیه کند. این یک خطای بزرگ بود. وی افزود: اما من اعتقاد دارم که نسبتا کار ساده‌ای است که این تصمیم را اصلاح کرده و آسیب های آن را محدود کنیم، حداقل اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر شکست بخورد.

وی در ادامه تاکید کرد که پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شرایط را پیچیده می کند. بولتون گفت: دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ می تواند خسارت های زیادی که قبلا در بسیاری زمینه ها رخ داده را به صورت چشمگیری تشدید کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها