رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507691

تقابل بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا و بایرن‌ به هم رسیدند

ساعت 24 - یم‌های مطرح بارسلونای اسپانیا و بایرن‌مونیخ آلمان با غلبه بر حریفان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند تا در دیداری حساس به مصاف هم بروند.دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۲ دیدار معوقه به اتمام رسید که طی آن بارسلونا و بایرن مونیخ مقابل حریفان به برتری رسیدند.

dir="RTL">بارسلونا در نیوکمپ حریف ندارد

در ورزشگاه «نیوکمپ»، بارسلونای اسپانیا در حالی میزبان ناپولی ایتالیا بود که بازی رفت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. بارسا در بازی رگشت با حساب سه بر یک برنده شد تا در مجموع با پیروزی چهار بر دو راهی مرحله بعدی شود.در حالی‌که ناپولی شروع بهتری داشت و حملات مختلفی را طراحی کرد در دقیقه دهم کرنر ارسالی بارسلونا را «کلمنت لنگله» با ضربه سر تماشایی به گل اول میزبان تبدیل کرد.

در دقیقه ۲۲ «لیونل مسی» نابغه آرژانتینی با حرکتی انفرادی و به زیبایی زننده گل دوم بارسلونا لقب گرفت.

تنها هشت دقیقه پس از آن، مسی بازهم گلزنی کرد اما سیستم کمک داور ویدئویی نشان داد که مسی توپ را با دست کنترل کرده و گل مردود اعلام شد.در آخرین دقیقه نیمه نخست «کولیبالی» روی مسی مرتکب خطای پنالتی شد تا «لوییس سوارز» پشت توپ ایستاده و سومین گل کاتالان‌ها را به ثمر برساند.

در دقیقه ۵۰ «یونت چاکر» داور ترکیه‌ای برای ناپولی اعلام پنالتی کرد و «اینسینه» موفق شد دروازه بارسلونا را باز کند.ناپولی در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و با ارسال از جناحین چند مرتبه دروازه میزبان را تهدید کرد.در دقیقه ۸۰ «میلیک» با ضربه سر زیبا دروازه بارسلونا را گشود اما این گل به دلیل آفساید مردود شد تا بازی با برتری سه بر یک بارسلونا به اتمام برسد.

با این اوصاف بارسلونا به رکورد ۳۶ دیدار خانگی متوالی بدون باخت در لیگ قهرمانان اروپا رسید. کاتالان‌ها در این تعداد بازی به ۳۲ برد و چهار تساوی رسیده‌اند.

کولاک بایرن‌مونیخ با درخشش لواندوفسکی

بایرن‌مونیخ آلمان در خانه خود در حالی مقابل چلسی انگیس قرار گرفت که بازی رفت با برتری درخشان سه بر صفر بایرن در لندن همراه شده بود. قهرمان آلمان در بازی برگشت نیز چهار بر یک به برتری رسید تا در مجموع با بُرد عالی هفت بر یک جواز صعود را به دست آورد.مونیخی‌ها در دیدار برگشت نیز شروعی عالی داشتند و در دقیقه دهم توسط «لواندوفسکی» از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند.بایرن که فصل درخشانی را سپری می‌کند به حملات همه جانبه خود ادامه داد تا در دقیقه ۲۴ «ایوان پریشیچ» زننده گل دوم تیمش باشد.پیش از اتمام نیمه نخست، «تامی آبراهام» نخسین گل چلسی را درون دروازه حیف جای داد.در دقیقه ۷۶ پاس عالی لواندوفسکی به «تولیسو» رسید تا وی سومین گل بایرن را به نام خود بنویسد.در دقیقه ۸۳ لواندوفسکی مهاجم لهستانی که شب درخشانی داشت بازهم گلزنی کرد تا آمار چشم‌نواز ۲ گل و ۲ پاس گل را به ثبت برساند.با این اوصاف بایرن در مرحله یک‌چهارم و در دیداری حساس با بارسلونا مصاف خواهد داد.

چلسی نیز فصل را با مقام چهارم در لیگ برتر جزیره، نایب قهرمانی جام حذفی و ناکامی در لیگ قهرمانان به اتمام رساند تا «فرانک لمپارد» سرمربی جوان آبی‌های لندن نتایج متوسط و پرفراز و نشیبی را با این تیم به دست آورد.با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا و به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرحله یک چهارم، نیمه نهایی و فینال فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی آلمان و به صورت تک بازی برگزار خواهد شد.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی

لایپزیگ (آلمان) - اتلتیکومادرید (اسپانیا)

آتالانتا (ایتالیا) - پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)

منچسترسیتی (انگلیس) - لیون (فرانسه)

بایرن‌مونیخ (آلمان) - بارسلونا (اسپانیا)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها