رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508414

بن سلمان:ایرانیها به من حمله میکنند و در کشورم هرج‌ومرج میشود

ساعت 24-روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک تاجر صهیونیست گزارش داد که ولی‌عهد سعودی در یک مراسمی به وی گفته است که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض-تل‌آویو، ترس وی از تهران و دوحه است.

laquo;دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«حاییم صبان» تاجر میلیادر صهیونیست روایتی از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی نقل کرده است که چرا وی مانند حکام امارات تا کنون حاضر نشده است با رژیم صهیونیستی روابط خود را به صورت علنی، عادی‌سازی کند.

صبان امروز جمعه به روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» گفت که در جریان یک شام که با بن سلمان بوده، از وی پرسیده است که چرا روابط خود با تل‌آویو را علنی نمی‌کند.

این تاجر صهیونیست به بن سلمان می‌گوید که این کار را انجام بده و «چرا می‌ترسی؟ همه چیز فراهم شده است. او هم پاسخ داد که می‌تواند در یک ثانیه این کار را بکند، ولی قطریها و ایرانیها، به من حمله خواهند کرد و هرج‌ومرج در کشورم ایجاد خواهد شد».

این در حالی است که کارشناسان تأکید دارند که امارات، فقط طلایه‌دار برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است و بعد از این کشور، سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه سعودی، روابط خود را با این رژیم عادی خواهند کرد.

صبان ادامه داد: «زمانی که چنین توافقی با امارات صورت گرفته است و آنان هم افراد شجاعی هستند. این می‌تواند سایر کشورها را قانع کند که ظاهر شوند. امیدوارم این مسئله سعودی ها را جلب کند، ولی مدتی، طول می‌کشد».

پایگاه خبری «عرب-۴۸» گزارش داد، صبان یکی از کسانی است که نقش اصلی را در توافق صهیونیستها با امارات ایفا کرد و درباره طرح اشغال کرانه باختری هم گفته است که «موضوع الحاق (اشغال) یک رؤیا و توهم بی‌اساس است».

وی بر این باور است که تماس بین رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط پس از انتشار مقاله یوسف العتیبه سفیر ابوظبی در واشنگتن در روزنامه یدیعوت متبلور شد؛ «زیرا زمانی که این مقاله را می‌خوانیم اصول توافق با اسرائیل را مشاهده می‌کنیم».

این تاجر صهیونیست با بیان اینکه «اقدامات دیگری وجود دارد، که نمی‌توانم درباره آن سخن بگویم»، نسبت به حصول توافق با ابوظبی ابراز خوش‌بینی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها