رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512489

آقای نهاوندیان شما چه میکنید؟

محمد نهاوندیان از جمله یاران علی لاریجانی رییس سابق مجلس به حساب می‌آید که البته در دولت‌های اصلاحات و سازندگی نیز در سطح معاونت وزیر فعالیت داشت. ستاره اقبال نهاوندیان که در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد خود را به ریاست اتاق بازرگانی ایران رساند در جریان مبارزات انتخاباتی بهار ۱۳۹۲ در کنار حسن روحانی درخشید و او با استناد به حمایت بازرگانان و سرمایه‌داران ایرانی و نیز لابی‌های احتمالی آقای لاریجانی به ریاست دفتر رییس‌جمهور منصوب شد.

رئیس جمهور محمد نهاوندیان
dir="RTL">نهاوندیان در دولت نخست روحانی در کنار آقای نیلی و نیز آقای طیب‌نیا سه اقتصاددانی بودند که نوعی اطمینان کارشناسی به دولت می‌دادند. در دولت دوازدهم اما آقای روحانی به هر دلیل ماموریت ایشان را از ریاست دفتر خود تغییر داد و پس از آنکه نشد وزیر اقتصاد شود او را معاون اقتصادی کرد که در همان حال مسعود نیلی نیز دستیار ویژه رییس‌جمهور در اقتصاد بود و تکلیف و حوزه مسوولیت و اختیارات این دو نیز نامشخص بود.

حالا در شرایطی که دولت نیاز به راهنمایی‌های اقتصادی در سطح کلان و سیاستگذاری‌های منسجم در سه بخش سیاست بودجه‌ای، سیاست پولی و ارزی و نیز سیاست مالی دارد دست‌کم در رسانه‌های حتی منتسب به دولت نیز خبری از فعالیت آقای نهاوندیان در این امور وجود ندارد. به نظر می‌رسد در حالی که وی در سال‌های نخست حضورش در نهاد ریاست‌جمهوری در دولت اول آقای روحانی با بخش خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی همکاری می‌کرد و در راهنمایی رییس‌جمهور نقش و سهم پررنگ و بالایی داشت، در این ماه‌های تازه‌سپری‌شده و در حالی که بازارهای ارز و سکه و سهام در بدترین دوران از نظر نوسان‌های شگفت‌انگیز قرار دارند معاون اقتصادی رییس‌جمهور مهر سکوت بر لب زده و هیچ نمی‌گوید. از سوی دیگر دست‌کم در روی صحنه و در این روزهای سخت، بخش خصوصی که از سوی بانک مرکزی و نیز سایر نهادهای دولتی تحت شدیدترین انتقادها و تهمت‌زدن‌ها بوده، سخن و نوشته‌ای از معاون ریاست‌جمهوری نمی‌شنویم و نمی‌خوانیم. به نظر می‌رسد اگر وی به عنوان معاون اقتصادی رییس‌جمهور اختیارات و وظایف محدودی دارد این سکوت در درون دولت جایز است اما ایشان به عنوان فردی که یک پایش در زمین بخش خصوصی بوده و به عنوان اقتصاددان و کسی که با تجارت خارجی ایران آشنایی دارد و در شورای پول و اقتصاد نیز سابقه حضور دارد می‌تواند در همه زمینه‌ها روشنگری کند و از التهاب و نگرانی‌های شهروندان و نیز فعالان اقتصادی بکاهد. ضمن دعوت از آقای نهاوندیان برای حضور بیشتر و موثرتر و آشکارتر در ساماندهی اقتصادی که هر فرمانده اقتصادی ساز خود را کوک می‌کند از وی می‌پرسیم در این روزهای سخت چه می‌کنید؟ البته موسسه عالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی جای بسیار زیبا و دنجی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها