رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530218

تمایل وزیر دفاع موقت آمریکا برای کناره‌گیری زودتر از موعد

ساعت24-«کریستوفر میلر» وزیر دفاع موقت آمریکا به خبرنگاران گفته مشتاق کناره‌گیری از سمت فعلی خود است و برای انجام این کار نمی‌تواند منتظر بماند.

laquo;کریستوفر میلر»، وزیر دفاع موقت یا سر‌پرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به خبر‌نگاران گفته مشتاق کناره‌گیری از سمت فعلی خود است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، میلر که روز پنج‌شنبه این اظهارات را در جمع خبر‌نگاران بیان داشته، گفته مشتاق انجام این کار است و برای آن نمی‌تواند منتظر بماند.

سرپرست پنتاگون که صحبت‌های کامل وی در وبگاه وزارت دفاع آمریکا به طور کامل منتشر شده، همچنین با اشاره به برنامه‌های تولید ادوات نظامی پنتاگون گفت: «باور کنید، من نمی‌توانم برای ترک این شغل منتظر بمانم، اما مطمئن نیستم و گویی علاقه دارم که در فرآیند تولید ادوات نظامی دخیل شوم و در مورد مشکلات صحبت کنم.»

اظهارات میلر در حالی مطرح شده که چندین برنامه تولید ادوات نظامی پنتاگون از جمله ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ و ناو جنگی «لیتورال» با مشکلات و نقص‌هایی روبه‌رو شده‌اند.

برنامه تولید این دو ابزار نظامی با تأخیر‌هایی همراه بوده و پول لازم برای ساخت آنها از بودجه پنتاگون فراتر رفته است.

بر اساس گزارش دیلی میل، جنگنده اف-۳۵ همچنین ۱۳ نقص جدی دارد؛ از جمله ترک‌خوردگی در سلاح‌های وابسته به آن و دقت این سلاح‌ها. همچنین نرم‌افزاری که این جت را عملیاتی می‌کند، ۹۰۰ باگ دارد. این مشکلات با تقاضای ۵۰۰ فروند از این جنگنده‌ها پیچیده‌تر شده است.

همچنین نیروی دریایی آمریکا نیز اکنون در حال بررسی یک نقص احتمالی در طراحی ناو‌های جنگی لیتورال ۵۰۰ میلیون دلاری خود است. این ناو‌ها نیازمند تعمیرات مهندسی در سیستم جت محرکه خود به منظور شناوری بر روی آب هستند.

ابراز تمایل میلر برای کناره‌گیری زودتر از موعد در حالی مطرح شده است که دومینوی استعفا‌ی مقام‌های دولت دونالد ترامپ طی یک هفته گذشته و بعد از حمله هواداران وی به کنگره به راه افتاده است.

روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، «الکس اِیزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت ترامپ در اعتراض به یورش علیه ساختمان کنگره از سمت خود استعفا کرد.

پیشتر نیز «چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی، «بتسی دِووس» وزیر آموزش، «الین چاو» وزیر حمل و نقل و «مت پوتینگر» معاون مشاور امنیت ملی در پی حادثه چهار‌شنبه شب کنگره استعفا کرده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها