رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530322

احساس خطر آمریکا از فعالیت‌های آستان قدس رضوی

ساعت 24 - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم آستان قدس رضوی توسط رژیم آمریکا گفت: استکبار از فعالیت‌های نهادهایی مانند آستان قدس احساس خطر می‌کند و برای فرار از این احساس خطر دست به تحریم می‌زند.

dir="RTL">به گزارش فارس چند روز قبل نام آستان قدس رضوی و تولیت این آستان در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت. تحریم کردن یک نهاد مذهبی جهان اسلام موضوع عجیبی نیست زیرا نگاهی به فعالیت‌های آستان قدس رضوی و جایگاه امام هشتم در دل شیعیان، خصوصاً ایرانیان سبب شده تا استکبار جهانی از وجود این نهاد احساس خطر کند.ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در جهان و محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی موضوعاتی است که آمریکا از آن احساس خطر می‌کند.

«روح‌الله متفکر آزاد» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درخصوص دلایل این اقدام رژیم آمریکا گفت: دلیل عصبانیت و احساس خطر آمریکا از آستان قدس رضوی و تحریم این نهاد، از دو جهت قابل بررسی است. اول اینکه، آستان قدس رضوی از مجموعه‌های برپرکتی است که ذیل نام مبارک حضرت رضا (ع) خدمات بیشماری به مردم مستضعف ایران و جهان ارائه می‌کند. این خدمات در حوزه زیارت و دیگر حوزه‌های محرومیت زدایی است خصوصاً اینکه آستان در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در سطح بین‌المللی گام‌های خوبی برداشته و به همین دلیل مورد حسد و کینه دشمن قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: دومین دلیل عصبانیت استکبار این است که آستان قدس رضوی در هویت ملی ایرانیان جایگاه والایی دارد و در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. این مجموعه توانسته است با عنایت امام رضا (ع) در اعتلای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ما سهم جدی داشته باشد و در عرصه‌هایی مانند حمایت از تولید ملی، یکی از پیشتازان باشد به همین دلیل دشمن از فعالیت‌های آستان قدس رضوی عصبانی است. تحریم در عملکرد مجموعه‌ای چون آستان قدس تأثیر ندارد.وی افزود: این تحریم‌ها برای ما تازگی ندارد و تأثیری در عملکرد مجموعه‌هایی مانند آستان قدس رضوی نخواهد داشت اما چهره واقعی دشمنان ایران اسلامی را بیش از گذشته نمایان می‌سازد و ثابت می‌کند که دشمن همچنان از کشور ما و حتی مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی ما احساس خطر می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها