رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531836

ذوالفقارنسب: جایگاه اخلاق در ورزش کشور خالی است

ساعت24-دومین نشست کارگروه «ترویج اخلاق و منش پهلوانی در ورزش» کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک عصر روز سه شنبه 7 بهمن در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به نقل از کمیته ملی المپیک،‌ بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال که در این نشست حضور یافته بود با ابراز خرسندی در این باره گفت: متاسفانه در شرایط فعلی ورزش کشور جایگاه اخلاق خالی است و بسیار جای خوشحالی دارد که نهاد معتبری مثل کمیته ملی المپیک به اخلاق و آداب ورزشی صحیح ورود کرده و برای برون رفت از این مساله راهکارهایی از کانال کمیته مطرح و در اختیار جامعه ورزش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: باید دانشگاه‌ها، باشگاه‌ها و کمیته آموزش فدراسیون های مختلف ورزشی به مربیان ورزشی، موضوعات مهم اخلاق و رفتارهای صحیح ورزشی را آموزش دهند تا آنان نیز به ورزشکاران انتقال دهند.

پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: از آنجایی که اکثر ورزشکاران از خانه و خانواده و همچنین بدلیل پرداختن به تمرینات ورزشی از تحصیل تا مراتب بالای دانشگاهی محروم هستند به همین منظور در فراگیری اصول اخلاقی دچار کمبودهایی هستند که باید تدابیری برای آموزش مباحث اخلاقی، فرهنگی و تربیتی مربیان طراحی شود تا آنان نیز به ورزشکاران انتقال دهند.

بر اساس این گزارش، دومین نشست کارگروه «ترویج اخلاق و منش پهلوانی در ورزش» در چارچوب فعالیت‌های اجتماعی کارگروه های کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از مربیان و پیشکسوتان ورزش کشور و نمایندگانی از صداو سیما ، معاونت فرهنگی قوه قضائیه ، پیشگیری از وقوع جرم و امنیت عمومی ناجا و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد.

راه های موثر ترویج اخلاق در ورزش کشور و نیز نقش و سهم دستگاهها مختلف در این زمینه به عنوان دستور جلسه مذکور مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات متنوعی از جمله بستر سازی برای الگو سازی دوباره در ورزش، مشخص شدن و تفکیک جامعه هدف و توجه به اخلاق حرفه ای در هر سطح ، احصاء مصادیق اخلاق مداری در ورزش و نهاد سازی و شبکه سازی برای ترویج آن و رصد موارد و رفتارهای اخلاقی و تجلیل و معرفی آن و پیشنهاداتی برای دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز در سطوح مختلف ورزش کشور و... از جمله مصوبات این جلسه بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها