رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 532532

تعمیرات تخصصی یخچال فریزر

رپورتاژ تبلیغی / اساس عملکرد یخچال های مختلف یکسان است و با وجود تفاوت میان برندهای مختلف، نحوه عیب یابی یخچال تقریبا یکسان است و مهم تر از هر چیزی برای تعمیر لوازم خانگی با توجه به شرایط حاضر و بالا بودن قیمت آن ها، بهتر است به جای استفاده از افراد غیر ماهر از تعمیرکاران مجرب بهره برد تا در کمترین زمان و مناسب ترین هزینه تعمیرات انجام شود.

dir="RTL" style="text-align:right">اجزای تشکیل دهنده یخچال فریزر

هر یخچال فریزر به صورت پایه دارای کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، گاز، ترموستات، ترموفیوز، ترمودیسک، موتورفن، المنتدر است. در صورت نبود یا اختلال در هریک از این اجزاء عملکرد یخچال به مشکل می خورد و باید هر چه سریع تر تعویض یا تعمیر گردند.

مشکلات رایج در یخچال فریزر

خاموش و روشن شدن سریع یخچال

در حالت عادی که یخچال به دمای تنظیم شده برسد کمپرسور یخچال فعال و در حال سرد کردن آن است اما وقتی دما تنظیم شود موتور متوقف می شود. حال اگر این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود می تواند دلیلی بر بروز اختلال دریخچال باشد. از دلایل اصلی آن می توان به عدم وجود نوسان در برق رسانی، مشکل در کمپرسور، عدم کارکرد درست ترموستات و اختلال در برد اشاره کرد.

اختلال در عملکرد و یخ زدن فریزر

زمانی که با مشکل کار نکردن و یخ نزدن فریزر مواجه شویم باید قبل از هرچیزی اطمینان پیدا کنیم و راه ساده ای را انجام دهیم که آیا برق به یخچال می رسد یا نه، پس با باز کردن درب یخچال و روشن شدن چرغ آن می توانیم مطمئن شویم. در غیر این صورت باید از طریق تکنیسین های دوره دیده یا کارشناسان مجرب عیب یابی کنیم و به دست هر کسی نسپاریم که ویرا سرویس یکی از معتبرترین و بهترین مراکز تعمیراتی لوازم خانگی است که در تمامی نقاط تهران و حتی ایران شعب فعال دارد و با مناسب ترین هزینه تعمیرات یخچال فریزر و تمامی تعمیرات لوازم خانگی را با بهترین کیفیت انجام می دهد.

از جمله مواردی که در کار نکردن و یخ نزدن یخچال تأثیر گذار هستند :

  1. بررسی جریان هوا در یخچال ( مواد غذایی به گونه ای قرار نگیرند که مانع از جریان هوا باشند )
  2. بررسی دمای محیط بین 13 تا 43 درجه سانتی گراد
  3. اختلال در کمپرسور، برد یا موتور فن اواپراتور یخچال
  4. باز ماندن درب یخچال به دلیل فرسایش لاستیک ها

داغ شدن موتور یخچال فریزر، علت و نحوه رفع آن

به صورت طبیعی موتور یخچال در حین کار کردن داغ می شود اما اگر این داغ شدن به قدری زیاد باشد که دمای بالا از بدنه آن کاملا حس شود جای نگرانی دارد و باید به سرعت مشکل را بررسی کرده و اقدام به رفع آن نمود. علت های اصلی این مشکل می تواند تنظیمات نادرست ترموستات، عمل نکردن کندانسور، مشکل در کمپرسور و فشار بالا روی آن باشد.

علت کار نکردن فن یخچال

فن یخچال جزء قطعات مهم یخچال محسوب می شود و اگر به درستی کار نکند گردش هوا درآن با مشکل مواجه می شود. مواردی مانند آلودگی و گرد و غبار در پره های فن، نوسانات برق و ... می تواندد دلیلی برای کار نکردن فن یخچال باشند. در صورت مشاهده هر گونه اختلال در فن، سریعا به تعمیرکار مراجعه شود تا بتوان آن را در زمان مناسب تعمیر کرد زیرا تعویض آن هزینه بالایی دارد.

علت قطع و وصل شدن برق یخچال

مشکل قطع و وصل شدن برق یخچال نیز یک مشکل اساسی است که باید توسط کارشناس متخصص بررسی و رفع شود بنابراین داشتن تجربه در زمینه الکترونیک کافی نیست و باید حتما توسط تکنسین عیب یابی شود. مواردی که توسط تکنسین ها بررسی می شود عبارت است از : بررسی وجود نوسان برق در پریز، اتصالات یا شل شدن محل اتصال، رطوبت در یخچال، فرسودگی عایق بندی اتصالات یا قطعی آن ها، فرسودگی در عایق بندی اتصالات یا وجود قطعی در آنها و ...

بوی بد یخچال

علت اصلی بوی بد یخچال قرار گرفتن مواد غذایی است که ظرف آن ها بدون درب است و یا مواد غذایی که در یخچال بعد از مدتی دچار فساد می شوند. از مواردی که برای پیشگیری این مشکل می توان نام برد عبارتند از : شستشوی مرتب یخچال با محلول های مخصوص، استفاده از قهوه یا بوگیر در یخچال، به خاطر داشتن زمان قرار دادن مواد غذایی در یخچال جهت جلوگیری از فساد آن ها و استفاده از ظروف دربسته.

علت نشت آب از یخچال

یکی از مشکلات رایج در اکثر منازل، نشت آب از یخچال است که از دلایل اصلی آن می توان به شکسته شدن سینی تخلیه آب، عدم انجام درست فرآیند دیفراست و ذوب برفک ها، انسداد لوله تخلیه یخچال، نشتی شیر آب ورودی به یخچال یا فیلتر آب و ...اشاره کرد.

فریزر کار می کند اما یخچال خنک نمی کند یا بر عکس !

بررسی این موارد نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد که بهتر است توسط تکنسین های دوره دیده و مجرب انجام شود زیرا هرگونه تشخیص اشتباه ممکن است هزینه های بیشتری به بار آورد. از علت های اصلی این مشکل می توان مواردی مانند اختلال در دمپر کنترل هوا، عملکرد درست هیتر دیفراست و برفک زدن کویل های اواپراتور، عملکرد ترمیستور، ترموستات، تایمر دیفراست و برد کنترل دما را نام برد.

ویرا سرویس با وجود کارشناسان مجرب قار به تعمیر و تعویض قطعات اصل برای تمامی لوازم خانگی است و از طریق شماره های 33555616-021 و 33444165-021 می توان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها